Hallo dames, daar ben ik weer hoor Ik wil graag weten hoe jullie je kleintjes aankleden als jullie naar buiten gaan. Mijn dochter (2.5 maand) heeft het naar mijn gevoel te warm, maar ik ben ook weer bang dat ze het te koud krijgt. Ik kleed haar niet te veel. Ik doe het als volgt: rompertje, broekje, sokjes, truitje (van die dunne katoenen meestal) en dan stop ik haar in een voetenzak (van maxi cosi) en ze gaat zo de maxi cosi in. Maar als ik haar erna eruit haal is ze best wel warm naar mijn gevoel. En nu het iets warmer is (wordt) wil ik graag weten hoe jullie het doen. Ik vind haar nog te klein voor een jasje,,maar misschien moet ik toch maar eentje aanschaffen
Mijn. Kindje drijft met dit weer uit de maxicosi met voetenzak... Dus hup dat ding eruit! Hier gewoon kleren aan.. Romper korte mouw, shirtje, broekje,sokken en dan pantoffeltjes...vestje Dan in de maxi cosi.. Dekentje eroverheen(niet zoon belachelijke dikke) ik gebruik er eigwnlijk een badcape voor als dekentje... Alleen dan wel een wat dikkere en klaar is kees owja en vergeet de muts niet
hmm dank je voor je reactie. Ik zal voortaan de voetenzak ook maar weglaten, dat ding is TE warm. Was wel handig de afgelopen weken, maar nu niet meer. Voortaan inderdaad maar vestjes aandoen met dekentje.
Goed dat je kijkt naar je kindje. Als jij denkt dat ze te warm is: doe wat uit! Mijn zoontje had in het begin (heftig koude winter 2010) vaak alleen een korte mouwen romper aan met een lange mouwen shirtje. Wij hadden als jasje gewoon een dikker vestje. Ging prima hoor! Misschien kun je de voetenzak er gewoon uithalen. En is een jasje/vestje genoeg. Anders neem je een dekentje mee voor als het toch te koud is. Te warm is echt slechter dan een beetje fris. In het nekje kun je trouwens goed voelen hoe warm ze echt zijn. Ik heb de voetenzak ook van de week uit de buggy gehaald. En vandaag de handschoenen uit de jas. Zelf een winterjas voelt erg warm aan..!
Ik nam altijd wat extra's mee naar buiten onder in de wandelwagen. Kreeg mn zoontje het te koud, iets er over heen, had hij het te warm, haalde ik iets weg. Gewoon af en toe in het nekje voelen De ene baby heeft het namelijk snel warm en de ander koud...
Kleed je baby hoe je zelf ook gekleed gaat. ben je van jezelf een kachel of een koukleum dan pas je het aan.
je loopt alleen met MC van en naar de auto en voor de rest zitten ze in een warme auto. dus dan is een vestje met dekentje warm genoeg. voetenzak kan je er gewoon in laten zitten. als je naar de auto gaat dan doe je hem dicht en in de auto gewoon open. voor wandelingen en winkelen liggen ze in de wandelwagenbak onder een dekentje en lakentje dus dan is een vestje ook warm genoeg. als ze echt in een MC rond gereden zouden worden dan zouden ze een jasje aan moeten .oudere kindjes zitten nu ook nog met jas aan in een voetenzak dus die kleintjes dan zeker. maar goed, rond deze leeftijd liggen ze nog heerlijk in de wandelwagenbak. maar dat is een voordeel van de wandelwagenbak, ze liggen heerlijk beschut dus daarom hoeven ze ook minder warm gekleed te worden.