We krijgen in ons nieuwe huis kamerhoge ramen in de woonkamer, over de hele breedte van de kamer. Nu zijn daar best veel verschillende mogelijkheden voor qua raamdecoratie, maar ik ben totaal inspiratieloos. Wie heeft ook kamerhoge ramen? En wat hebben jullie ervoor hangen? En heb je dan ook aparte zonwering? Alvast bedankt allemaal!!!
Ik zat bij raamdecoratie eerst aan sticker ofzo te denken, maar bedoel je dat wel, of bedoel je gewoon gordijnen? Wij hebben door het hele huis overal kamerhoge ramen. In de keuken hebben wij plisse-gordijnen die je dus van boven en van onder open kan doen. Die hangen meestal haverwege tegen de inkijk. Verder hebben we overal gewone gordijnen, textiel dus. Aan de zuidkant en in de slaapkamers met voering tegen de zon. In de woonkamer zijn ze knalrood en ze gaan in het midden open naar beide kanten. Het lijkt hier dus net een theater soms
Oh sorry, vergeten te zeggen dat ik dus geen foto's ervan heb. Wat onze buren bijna allemaal hebben zijn van die schuifpanelen. Daar heb je ook veel variaties in, met gekleurde banden erop enzo. Ik vind het ook erg mooi hoor, heel strak, maar we durfden het niet goed aan vanwege de kleintjes (het leek ons vrij kwetsbaar) en bovendien heb je wel een stuk of 5 rails nodig achter elkaar om die panelen langs elkaar te kunnen schuiven, waardoor je een stuk (+/- 10 cm) van je kamer kwijtraakt.
Wij hebben in de keuken shutters voor de kamerhoge ramen. Das een beetje tegen de inkijk, want zit aan de voorkant. En achter hebben we doorschijnende witte gordijnen, en op de voorste rail mooie gordijnen. Foto plaats ik niet, dan ben ik zo makkelijk te herkennen. Maar ik vond het ook best lastig inderdaad!
Wij hebben dan wel geen ramen tot de grond, maar wel de hele breedte van de woonkamer aan de voorzijde gebruikt voor de gordijnen. We hebben twee afzonderlijke ramen, hiervoor hebben we (voor ieder raam apart dus) witte rolgordijntjes hangen tegen de zon. Verder over de hele kamerbreedte Gardisette schuifpanelen, van half-doorschijnende witte stof. Het kost je inderdaad wel 10 aan ruimte voor de rails, maar dat was hier geen probleem. Ik vind het fijn dat ik de panelen helemaal dicht kan doen, maar ook een stukje open kan zetten. Ik maak zo wel even een foto!
Wij hebben geen kamerhog maar wel in de hele breedte. Ik heb kamerhoge inbetweens. In de midden heb ik 2 planten (anturium) in hoge potten. Aan beide kanten heb ik een schemerlamp staan. Naast de bloempotten heb ik aan de ene kant 2 windlichten en aan de andere kant 2 hoge sierpotten. Hopelijk is het een beetje duidelijk
Leuk idee dit topic! Ik ben altijd ook inspriratieloos als het om de ramen gaat. Wie wil er foto's neer zetten??
wij hebben hoge ramen en brede ramen (lang leve oud huis) ik heb plise gordijnen die 2 kanten op kunnen zowel omhoog als omlaag, aangezien ons huis direct op de stoep staat ik heb ze gewoon van de hema, en dan tijdens de 20% kortings actie, en ze zijn verduisterend, (net zo duur als de gewone)