Mijn moeder is 7 jaar geleden overleden Mijn vader heeft nu alweer 3 jaar een nieuwe vriendin en woont bij haar. Echter staat hij volgens het GBA bij zijn zus ingeschreven. Mijn moeder had een testament waarin staat dat ik mijn kindsdeel veilig kan stellen als mijn vader opnieuw zou trouwen, gaan samenwonen of in een verpleeghuis zou komen. Nu woont hij echt wel samen maar zijn vriendin wil van alle alleenstaanden voordeeltjes genieten en daarom staat hij niet bij haar ingeschreven. Ik heb al ruim een jaar geen contact meer met mijn vader o.a. doordat hij zijn schoonmoeder, de moeder van mijn moeder, dmv volmacht 30.000 euro heeft afgetroggeld. Oma us nu overleden en dus pech voor ons want ik was door overlijden van mijn moeder erfgenaam geworden. Ik wil met mijn kindsdeel toch een deel van mijn moeder veilig stellen want mijn vader heeft zelf bijna niks meer als schulden. Hoe moet ik te werk gaan om te bewijzen dat hij echt samenwoont. Alvast bedankt
Ik zou even met een notaris contact opnemen. Erfrecht is behoorlijk ingewikkeld. Ik denk persoonlijk dat je geen kindsdeel kan opeisen van iets wat er niet is. Je krijgt dan dus een schuld mee vrees ik. Maar nogmaals, een notaris kan je dat tot in details uitleggen. Sterkte!
om heeel eerlijk te zijn, vraag ik miij af waarom je in hemelsnaam je bloedeigen vader zou moeten verraden om jou kindsdeel, stel dat je nog wel contact met je vader had zou je dit dan ook doen/willen, ik zou juist blij zijn als mijn vader weer gelukkig zou zijn maar goed dat terzijde. je zou inderdaad contact op kunnen nemen met een notaris maar zoals Strijkkraal al heeft gezegd, ik ben bang dat er alleen nog maar schulden over zijn, aangezien je aangeeft dat vader, oma 30 duizend afhandig heeft gemaakt, ik neem aan dat hij dat niet zou doen als er geld was.
Denk ook dat jij je zelf een andere vraag moet stellen. Zie je het nut om hier nu de strijd over te gaan voeren. Als je al door alles heen gaat ben je misschien wel een paar jaar bezig met produceren! Dat samen wonen is denk lastig te beoordelen. Is hij over de 65? Dan heeft hij aow ! Vind het ook wel een apart regeling eigenlijk die je moeder heeft ingesteld... Veel regels als hij gaat samen wonen. Dan vervalt alles! Wat ook van hem was. Ergens is het ook wel te snappen waarom hij niet officieel samen gaat wonen. Dan raakt hij iets kwijt.? Verder heb ik geen verstand van testamenten of dingen die daar bij horen. Wraak op zoek gaan naar je gelijk. Veel strijd pijn? Heb jij dat er voor over.
Ik denk ook niet dat het probleem is dat haar vader weer gelukkig is, maar dat hij zijn schoonmoeder zoveel geld afhandig heeft gemaakt.. Ik heb geen idee hoe je dit kunt doen, denk dat je het beste eens contact op kunt nemen met een notaris die je goed kan voorlichten en je precies kan vertellen hoe de situatie er voor staat..
Nou ik vind het nogal heftig wat de vader van TS heeft geflikt eigenlijk. Ik denk dat ik persoonlijk ook niet meer zoveel warme gevoelens op zou kunnen brengen als ik in TS' schoenen stond. @TS: ik heb geen idee of en wat je hieraan kunt doen. Contact met een notaris lijkt me wel noodzakelijk. Al is het alléén al om ervoor te zorgen dat je straks niet met schulden opgezadeld zit... Succes!
Ik snap niet zo goed waarom je nu achter dat geld aangaat. Je hebt in een bepaalde reden geen contact meer met hem dan zou ik zijn geld niet willen. Wij hebben geen contact met met schoonouders en mochten ze overlijden en ons geld bad laten zullen wij de erfenis verwerpen. Het lijkt alsof hij boos bent dat jij nu niks van je ons erft een vent bang dat er straks van je vader en moeder niks over is. Is het je alleen in geld te doen? Je geeft aan dat hij schulden heeft, in dat geval erf je ook alleen schulden. Om je vader er bij te lappen dat samen woont kan hele nare gevolgen hebben voor hem. En smerige streek vind ik zelf om aan eventueel geld te komen vind ik persoonlijk.
Ts vraagt niet om onze mening omtrent het opeisen van het kindsdeel, dat is ook ts eigen keus... ik zou ook juridische hulp inschakelen...... heel veel s6!
Als ze de erfrecht van haar moeder opneemt betekend toch niet automatisch zijn schulden, lijkt me dan dat het de "overgebleven" gedeelte moet zijn, maar mij lijkt het dat die op zou zijn dan als hij schulden heeft. In ieder geval neem contact op met het juridisch loket of iets?
Nou ja, in feite belazert hij de boel, fraudeert gewoon. Daar kan je wat van vinden, maar helemaal zuivere koffie is het ook niet. Je weet niet wat er speelt daar hè. In feite heb je bij overlijden van een van de ouders al recht op een kindsdeel, die normaal gezien bij wet vervalt in gebruiksrecht aan de langstlevende. Officieel moet je dat deel opgeven bij de belastingdienst als zijde een lening. Als de overleden ouder een speciaal testament heeft laten opmaken met allerlei beperkingen dan neem ik aan dat er al bedenkingen waren bij leven. Ik denk dat TS al te laat is, maar nogmaals, neem even contact op met een notaris daarover.
ts, ik adviseer je ook echt om contact met een notaris op te nemen. En ik wil er nog aan toevoegen dat ik haar heel goed snap. Dat geld was natuurlijk eerst ook van haar moeder en ik snap dat ze dat graag wil.
Ik snap ook wel dat ze dat wil. Het was van haar moeder. En daar moet niet die nieuwe vriendin van gaan genieten. Haar moeder zal het wel niet voor niks zo geregeld hebben. Ik hoop dat het je lukt!
Ik snap TS heel goed. Haar vader heeft een dierbare berooft van 30.000 euro. Waarschijnlijk zal hij haar kindsdeel er ook wel doorheen jagen als dit niet al is gebeurd. Mijn vader is ook zo'n ***. Ik zou er alles aan doen om te voorkomen dat hij geld van een ander verbrast.
Natuurlijk dat ben ik helemaal met je eens. Maar de intentie hem te verlinken om geld te krijgen onzin. Ik vraag me af of ze dit ook zou doen als er geen geld te halen viel.
Je kunt je kindsdeel van je moeder opeisen, let wel op; het kan zijn dat je vader dan zijn deel wat hij aan jou wou geven na overlijden dan kan weigeren. Oftewel, hij kan jou dan schrappen in zijn testament.
Mijn idee ook. Denk ook dat er meer speelt als wij nu weten als haar moeder het al zo geregeld heeft. Ts ik zou naar een notaris gaan. Succes!
Wat een rare veroordelende reacties komen er toch af en toe! Bah! Je hebt recht op je kindsdeel, zou inderdaad naar een notaris gaan. Heel veel succes en sterkte!