Wat geven aan vocht naast melk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wachtend, 15 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind 8 eetmomenten op 9 maanden wat veel, misschien moet je er wat meer tijd tussen laten? Verder krijgt ze volgens mij wat veel melk. Als je alles optelt krijgt ze rond de 900cc aan melk. Ik zou dat proberen in te perken naar 2 a 3 flessen per dag, waar jij je goed bij voelt. Dan zal ze ook meer zin krijgen in drinken. Verder is het volhouden en volhouden. En liefst water geven.
    Bij mijn zoontje heb ik ook heel de tijd afgewisseld omdat hij het niet lustte. Het is nu nog steeds geen goede drinker. Maar bij mijn dochtertje gewoon met water volgehouden en nu drinkt ze het zelf met smaak op.
    Hier was het schema op 9 maanden zo:
    7-8u: fles 210 cc + 7 schepjes + granen
    10u: yoghurt
    tussendoor water uit een beker
    12.30u: groenten 250-280 gr
    + water uit een beker
    16u: fruit 250-280 gr
    + water uit een beker
    19.30u: fles 210 cc + 7 schepjes

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Het probleem is dat ze dus echt gilt om haar fles :( en dat houdt ze heel lang vol kan ik vertellen ;)

Smorgens geef ik al bewust geen brood en dan 2 uur later haar fruit zodat ze honger heeft.
    Om 12:00 uur een broodje met ons mee eten en dan later in de middag nog de rest van haar fruit.
    Maar ik kom gewoon niet van die flessen af! Ze blijft gillen en krijsen!
    Het CB zegt blijven proberen maar wij hebben volgens mij een meisje met een flinke kop erop :D

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ons schema verschilt niet heel erg van dat van jou, behalve dat we de fles in de middag hebben vervangen voor (een poging tot) yoghurt. Ik geef dan griekse yoghurt, omdat daar het meeste vet in zit (10%) en dus niet zo zuur is. Ik geef geen 2e keer fruit, dus bij ons is het vaak ook maar 100 gram in de ochtend.

Ik zou je wel adviseren om toch 's ochtends een broodje te geven, omdat je nu van het ontbijt een tussendoortje hebt gemaakt vergeleken met de andere maaltijden. Misschien verandert er dan ook al wat in het drinkgedrag van je kindje. Zou je na het broodje nog een half flesje mogen geven, of kan dat niet door de medicatie? Het zou denk ik mooi zijn als je de maaltijden wat groter houdt dan de tussendoortjes. Dus ontbijt en lunch bijvoorbeeld 150-200 ml melk met een broodje en het diner 200 gram. Tussendoor 100 gram fruit en 100 gram yoghurt. Dan verschuift het avondeten waarschijnlijk wel een uurtje of anderhalf naar voren.

4. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Wij geven thee of water in een oefenbeker van Difrax. Die is hier dé hit. Het is nog wat knoeien, maar dat heb ik er wel voor over. Vooral nu de flesjes wat minder goed worden gedronken, vind ik het belangrijk om meer ander vocht te geven. Dus gingen wij ook op zoek naar een goede andere beker.
    Tuit- en rietjesbekers worden hier op de grond gegooid, maar de Difrax oefenbeker dus niet.

Deel Deze Pagina