Fruit? Zoontje heeft net watermeloen uitgevonden, vindt hij heerlijk! Crackertje met honing (niet voor 1 jaar)..
ze eet ook wel veel fruit hoor maar ze vind snoep gewoon erg lekker. nu is er al een paar dagen niks bijzonders in huis en eet ze ook gewoon soep stengels, maria biscuit enzo. was benieuwd wat jullie kindjes krijgen.
Hier soms een biscuitje of een ander koekje. Verder soepstengel, rozijntjes, rijstwafel, komkommer, kaas, knijpfruit, etc Snoep eigenlijk nooit in huis. Heel soms krijgt ze buitenshuis een snoepje.
Maar dan zeg je toch gewoon dat het niet mag, of denk ik te simpel? Ik ga echt geen dingen in mijn huis verstoppen die niet bedoeld zijn voor kinderen, en ook snoep/koek oid niet. Hier eten ze ong. 1x per dag een tussendoortje anders dan fruit. Weleens een koekje, of chips, geen snoepgoed, en vaak paprika/komkommer/soepstengel/cracker oid. MIjn voorraadkast ligt bomvol van alles en nog wat, en de 'koffie-koek trommel' ligt gewoon onder de salontafel. Die ga ik echt niet wegzetten.
Hier krijgt zoon rozijntjes, soepstengel en koekjes van goodies. 'Rauwkost', rijstwafels e.d. krijg ik er helaas niet in bij hem. O ja, en in het weekend wel eens wat chipjes, toastje of een koekje van ons. En soms een ijsje. Overigens helpt het hier heel goed om op 1 moment per dag iets lekkers te doen. Zoon weet intussen al best goed dat hij s ochtends fruit krijgt en als hij uit bed komt meestal wel iets lekker. Of soms ook fruit en daar is hij meestal ook blij mee. Hier werkt vooral duidelijk en consequent zijn. Dan accepteert zoon bijna alles
Hier ook geen echt snoep in huis... Dus krijgt ze ook vaak een soepstengel, knijpfruit (Zonnatura), rijstringetjes (HEMA), fruit oid Daarom vind ik het dan ook geen probleem als ze bij opa's en oma's dan een keer wat extra's krijgt! Gewoon óf niet in huis halen óf gewoon 'nee' zeggen natuurlijk! Kies verantwoorde tussendoortjes...
Fruitgummies of gevriesdroogd fruit van goodies vallen hier in de smaak: Ontdek Organix Goodies | Organix Netherlands
Als je toch iets zoets wil geven: dadels (van die zachte zwarte, in een doosje) of gedroogde abrikoos! Van dadels haal ik het velletje eraf en de pit eruit, van een gedroogde abrikoos maak ik aan 1 kant het velletje een beetje stuk en zij knijpt/sabbelt de zachte binnenkant eruit (heb je dus wel echt goede sappige nodig, zoals de AH excellent). Dadels zijn erg lekker in combinatie met yoghurt. Eergisteren had ik dochter twee dadels gegeven, en ze had lekker zitten knoeien met de yoghurt. Ik ging dus een doekje halen, dacht dat ik het doosje dadels veilig uit de buurt had gezet, toen ik terugkwam lagen alle dadels over de vloer en had meisje er in elke hand eentje