wat geven jullie aan de dagblad bezorger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Majo1983, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dat sommige van jullie het als bedelen zien, dat kan maar dat is het niet.

De kaartjes die je op het eind van het jaar krijgt, is je "kerstpakket".
    Die moeten namelijk ook gedrukt worden, en die kosten hoef je niet te betalen als bezorger.
    Het doel is gewoon, als de bezorger dat wil, om langs de deuren te gaan (je kan het er idd ook gewoon bij doen, moet iedereen zelf weten).
    Gewoon persoonlijk een kerstgroet brengen.
    Sommige mensen vinden het leuk om dan een kleinigheidje te geven, maar het hoeft helemaal niet!

Ik doe het trouwens wel. Mijn dochter van 14 brengt ook een huis-aan-huis krant met folders rond. Meestal een euro.
    Anders zou ik dat ook doen. Gewoon omdat ik die kinderen een extraatje gun.:)

2. lioness74

En ik denk dat Lies bedoelt met "nodig hebben", de luxe dingen bedoelt als mobieltjes, IPad, wat luxere spullen. Om erbij te horen zeg maar.
    Ook ik vind het super dat ze daar hun handen voor uit de mouwen willen steken.

Want daar is de kinderbijslag niet voor. Tenminste hier niet.

Ik ben het helemaal met Lies eens.
    Ligt de jeugd de hele dag op de bank of hangen ze rond is het ook niet goed.
    Geef je niks, prima.
    Maar die vooroordelen die hier over de jeugd gegeven worden...verschrikkelijk zeg...maar goed, mijn mening.

3. Ik wens hen ook een heel fijn kerstfeest en een prettige jaarwisseling. Dat vind ik al heel wat, voor iemand die ik helemaal niet ken en nooit spreek ;)

4. Angela123

Angela123 Niet meer actief

van mn nichtje weet ik dat het loon heel laag is. Maar aangezien ik al drie weekkranten en drie keer folders krijg geef ik ieder 50 cent

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik geef ze niks...

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ogh ogh ogh elk jaar weer hetzelfde

bedelen schooieren weet ik veel hoe jullie het noemen...

tot je eigen kind een fooitje extraatje kan verdienen
    of ze de hele wereld verdienen met folders lopen.

echt ik kan er gewoon niet met mijn pet bij
    te zielig voor woorden

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    en ik snap niet dat als jullie zo een pet op hebben van de jeugd
    bedenk je dan op wat voor pagina je hier zit.

maar het zal wel aan mij liggen

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wij geven kinderen 50 cent.
    maar mijn tante had van de week een volwassen iemand aan de deur, nou die krijgt van mij niets. (zij ook niet gedaan)

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Waarom een kind wel en volwassenen niet? Ze doen toch hetzelfde?

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Omdat ik dat gewoon zo voel, en ik het sneu vind een kind met niets de deur te wijzen, voelt niet goed.
    als volwassene vind ik het gewoon raar om langs de deuren te gaan, kans dat ik de deur uberhoud open doe is enorm klein, dus tja. zo voel ik het gewoon.

11. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    #191 Ganzje, 27 dec 2013
    Laatst bewerkt: 27 dec 2013
    Ik geef ook niks ... Heb hem hartelijk bedankt en fijne feestdagen gewenst.
    Ik vind het eigenlijk raar dat hun werkgevers niet voor een blijk van waardering zorgen

12. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    Lees net dat iemand zegt wacht maar tot het je eigen kind is (andere verwoording) Nou die van mij mag nog niet eens met z'n rapport `schooieren` word hier ook veel gedaan door fam. Iedereen bij langs in de hoop op geld.

13. lioness74

Zoals ik al aangaf: de drukkosten van de kaartjes is het kerstcadeau.
    Dat gaat al jaren zo.

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Als ik een bezorger zou hebben die z'n best deed, zou ie wat krijgen. Echter komt alles hier standaard twee dagen te laat, dus helaas, geen extraatje van mij.

15. lioness74

Dan kun je dit gewoon melden.
    De verspreider die wij hebben, is hier heel streng in.
    Wij moeten de kranten/folders binnen bepaald tijdsbestek afgeleverd hebben. Anders krijgt de bezorger een klacht. Bij 3 klachten ben je bezorger af. Kom je ook nergens anders meer aan de bak.

Zo hadden wij vorig jaar zomer een aantal wijken overgenomen van mensen die op vakantie waren.
    Op een bepaalde zaterdag hadden we van dezelfde krant met folder, 3 wijken. Je mag die op zaterdag vanaf 16.00 bezorgen (ivm bepaalde reclames die in de krant staan).
    Ik en mijn dochter begonnen daarom al om 15.00. Geen haan die er naar kraait dachten wij. Nou wel dus, want ze had dus een klacht. In elke wijk zitten er mensen die als aanspreekpunt doorgeven, als er iets niet bezorgd wordt, of te vroeg/te laat.

16. lioness74

Die krantjes mag je al lopen als je 13 bent. Vakkenvullers bij bijv. AH moeten 16 zijn.

Overigens ben ik er niet op uit om hier mensen te "overtuigen" hoor.
    Iedereen moet zelf weten of ie wat geeft of niet.
    Zelf lopen mijn man en ik ook 3 wijken. Wij gaan niet langs de deuren, omdat ik me daar totaal niet toe geroepen voel. Wij doen het ook echt puur om iets bij te verdienen.
    Maar onze dochter heeft ook een (grote) wijk. En die gun ik het wel om langs de deuren te gaan.
    En als ik dan lees hoe onbeschoft hier over die jongens en meiden gepraat wordt....echt heel triest.

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Vanaf je vijftiende mag je aan de slag bij Albert Heijn. Vanaf je zestiende mag je achter de kassa. Je mag wettelijk volgens mij al met veertien aan de slag, maar mijn baas was daar een uitzondering in toen.

18. lioness74

Oh oke, dat zal dan misschien verschillen, want er hangt nu bij onze AH een flyer dat ze vakkenvullers zochten, vanaf 16 jaar.
    Dat stond ook dikgedrukt en 3 keer onderstreept.

19. lies276

lies276 Niet meer actief

Precies! Dat bedoelde ik inderdaad (heb dat ook "maar"twee keer toegelicht;)).
    Ik ben blij dat die jongelui de handen uit de mouwen steken om een extra centje te verdienen en gun ze dat extraatje in de decembermaand van harte!
    Dat is geen bedelen, dat is traditie!

20. lies276

lies276 Niet meer actief

precies hoe ik er over denk!

Deel Deze Pagina