wat geven jullie aan de dagblad bezorger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Majo1983, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.395
    113
    Vrouw
    Broek
    Wow wat zijn er veel mensen die niks geven zeg! Mijn man geeft ook niks, de bezorgers hier hebben dus geluk als ik open doe! Ik vind dat onze krantbezorger echt wel een extratje verdiend! Elke dag door weer en wind en netjes om 5.15 de krant in de bus. Dus ook als ik heel vroeg wakker ben kan ik al lekker de krant lezen! En ja het is haar werk maar wil toch niet zeggen dat je dan niks extra mag geven wanneer je tevreden bent met de verleende diensten! Ik was blij dat ze net langs kwam en niet vanmorgen om 5.15 aan belde :) dan had ze denk ik niks gekregen....

2. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 euro aan de folderjongen ( heb geen krant) en altijd goede fooi in restaurants / lunchroom/bar .ik vind het gewoon ook leuk om te doen die mensen zijn er hartstikke blij mee. Ik heb geloof ik 2 x geen fooi gegeven, omdat ik echt onbeschoft behandeld was, maar dan moeten ze wel heel ver gaan bij me :p.

3. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las iets over pinnen in een wokrestaurant. Ook dan kun je fooi geven ;) heb altijd contant bij me voor fooi als we naar zoiets gaan.

4. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Precies dit.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    VInd dat wel sneu hoor.. Bij tentjes of snackbars geef ik ook altijd fooi.

6. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18

Zelfs dat hoeft niet eens. Je betaald per pin en doet er bijvoorbeeld 1,50 fooi bij. Je pint dit en zij halen die 1,50 uit de kassalade, geef je toch fooi.

Hier krijgt iedereen iets, collectes, kinderpostzegels, sponsor loterij etc. Zolang ik het kan betalen, geef ik. Soms is iemand blij maken meer waard dan die euro.

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik geef de bezorger van het ad 10 euro denk ik
    Van de folders 1 euro en plaatselijke krant 2

8. flerk

flerk Niet meer actief

Ik geef onze krantenbezorger 5 euro en vind dat meer dan verdiend. Hij doet wel 'gewoon zijn werk' maar wel altijd midden in de nacht. Ik vind het eigenlijk raar dat mensen wel een euro fooi geven aan iemand die hun cappuccino aan tafel brengt (is ook hun werk) maar niet aan iemand die snachts de krant brengt.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik denk ook dat er veel mensen zijn die zich hierdoor verplicht voelen terwijl ze het eigenlijk echt niet kunnen missen. Die worden dan gelijk aangezien voor karig. .. nee ik vind gewoon dat je het niet kan maken. Ik houd sowieso niet van dat eeuwige gebedel...
    Kan niet eens meer normaal boodschappen doen. Altijd wel weer een collectant voor het een of het ander, dan komen ze nog aan de deur en ook de kranten jongen weer... gaat toch oplopen.

10. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb nooit kleingeld bij me of in huis. Maar ik probeer altijd een euro te geven. Al doe ik het meer uit verplichting dan dat ik het nodig vind...

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik vind het wel een verschil of je het niet kunt missen of uit principe niet doet. Maar ik schrik van hoe veel mensen niks geven, ook niet in de horeca...
    Hier geef ik 5 euro aan de krantenjongen en 2 euro voor de folders en huis aan huis bladen. Voor fooi in een restaurant houd ik altijd 6-10% aan, wanneer de bediening goed was.

12. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik heb nooit contant geld dus hier krijgen ze niets. Heb dan ook geen dagblad. En de rest komen er soms ineens 10 bezorgers van andere dingen aan de deur terwijl dat er 3 horen te zijn. dus bij voorbaat geef ik al niet snel. Toen de buurjongen het deed gaf ik wel, maar dan wist ik ook zeker dat hij bezorgde! nu weet ik het gewoonweg niet meer. En dan ook nog geen geld in huis. Dus helaas hier geen centjes voor hun

13. Metire

Metire Niet meer actief

ik heb niks gegeven omdat de folderbezorgster telkens sigaretten uit de asbak voor mn deur haalt.. hoe vaak ik ook zeg dat ze daarmee moet kappen en dat het vies is blijft ze maar doorgaan;) (redelijk jong meisje)

14. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
  15. Ontbijtkoekje

Ontbijtkoekje Actief lid

5 aug 2013
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
  16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hahaha ik zou een pakkie peuken neerleggen.

17. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Jeetje ik had niet gedacht dat er zoveel mensen niks geven. ook in een restaurant niet.

Ik geef 1-2 euro aan de folderbezorgers.

18. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik liep vroeger ook kranten, zwoegen vond ik het voor het in mijn ogen 'beetje geld'. Ik keek altijd uit naar deze dagen dat was uiteraard het leukste!

Kortom ik vind ze lopen door weer en wind en ja hier krijgen ze altijd minimaal 2 euro. Ik zeg dik verdiend!

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    niks nada noppes. ik zal nu wel een bak commentaar krijgen maar ik word de laatste tijd wel een beetje doodmoe van al dat geschooi overal. overal word gebdeld en gevraagd. hier op de ruilsite bv ook. alleen maar dingen worden er gratis gevraagd. voor allerlei kerken, zwerfhonden in roemenie, voedselbank en weet ik wat nog meer. allemaal heel erg en vreselijk maar jeetje die reacties dan van die mensen als er niet op gereageerd wordt ( ja sorry maar ik geef geen cent aan een zwerfhond in roemenie) gewoon onbeschoft. dus nee ik geef niks, aan niemand. alleen mensen die ik zelf beslis, die niet schooien en waarvan ik zeker weet dat ze er echt blij mee zijn. ( al zal die zwerfhond het ook best zijn) maar kom op hee... als ik overal aan moet geven ben ik zelf zo failliet binnen een week. en nee ik ben echt geen onmens maar het wordt je tegenwoordig echt opgedrongen en als je nee zegt krijg je nog een grote muil ook.

beetje offtopic maar ik wilde het even kwijt. sorry

20. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

ja had ik ook.. dat viel mij ook op vroeger

Deel Deze Pagina