Wij geven ook niks. Ik betaal voor de krant, zij worden betaald door het bedrijf wat de krant maakt. Ik zie niet waarom ik de bezorger nou extra zou moeten betalen. Ik werk in het onderwijs, ik krijg toch ook niet van elke ouder extra betaald voor de kerst? Ik vind dat zo'n onzin... En vooral de manier waarop, bellen ze aan en zeggen ze prettige feestdagen en dan kijken ze verwachtingsvol of je ook wat geeft..de schooiers. Ik wens ze altijd vriendelijk hetzelfde en doe dan de deur weer dicht. Ik geef ook eigenlijk nooit fooi in een restaurant. Je betaalt toch gewoon voor het eten wat je opeet? En die mensen krijgen salaris van het restaurant. Ook daar zie ik niet waarom ik extra zou moeten geven. Omdat het een zware, onderbetaalde baan is? Tja die zijn er echt wel meer en die mensen krijgen ook niet allemaal fooi.
Ik geef meestal niks hier loopt inmiddels al weer de zoveelste bezorger in een paar maanden tijd. Het is zelfs zo erg dat ik dus maar de helft van de reclame heb gekregen afgelopen week omdat er een paar bij zijn die als je niet thuis zijn ook de folders niet geven. Die komen gerust 4/5 keer aan de deur totdat ze geld hebben.
Wat grappig dat ik dit nu hier lees,van de week belde er een meisje aan,ze wenste ons fijne feestaden en gaf me een kaartje,ik bedankte haar en wenste haar ook fijne feestdagen,toen bleef ze maar staan en me aankijken.Ik zei ehhh en nu?Moet ik je wat geven?geld ofzo?Toen zei het meisje het mag,maar hoeft niet. Toen heb ik dr 2 euro gegeven. Ik kende dit nog niet,we wonen hier nog pas in de wijk,en in onze vorige wijk heeft er nog nooit iemand aan de deur gebeld.
Mensen die niks geven,jullie krijgen toch een kerstpakket aan het einde van het jaar,is dat niet zoiets hetzelfde?
Ook dit jaar weer een totaal onbekend gezichtje voor de deur maar ik heb em E2,- gegeven. Zat toevallig in m'n portemonnee.
Nee dat is iets anders. Een kerstpakket krijg je eventueel van je werkgever en een niet van een klant/client of whatever. En wie zegt dat ze die niet krijgen? En daarnaast was mijn kerstpakket een bon van 20 euro. Zo te lezen hoef je daar als bezorger maar een adresje of 10 voor af te lopen. (ben nu stiekem een rekensommetje aan het maken hoe dat voor mij uit zou pakken met 250 leerlingen x 2 euro maal 4 ouderavonden haha. Grapje natuurlijk maar is wel hetzelfde)
Hier dit jaar toevallig niks. Kwam door de slechte timing van aanbellen haha. Stond eten op het vuur, hond bleef blaffen en zoontje was aan het huilen had zich gestoten. En toen nog ff de deur opendoen..Heb dus alleen aangepakt en hem hetzelfde gewenst. Was van het weekblaadje hier en niet dus een dagelijkse krant. (Heb ik niet) De andere jongen vd folders belde aan toen ik zoonlief op bed aan het leggen was en ik vond dus het kaartje en de folders op de mat toen ik beneden kwam.
Beetje raar dat het met een kerstpakket vergeleken wordt, dat krijg je van je werkgever, niet van je 'klanten'.. En als ik in de topics hier lees bij hoeveel mensen de kerstpakketten geschrapt zijn, zo vanzelfsprekend is dat ook niet meer.. En tsja, waarom iemand die de krant/folders/post en pakketjes/wat dan ook brengt wel en de rest niet? Omdat ze vroeg op moeten en door weer en wind gaan? Mensen die bij de provincie werken en moeten strooien zodra het begint te vriezen, mensen die aan de weg werken of wat dan ook, moeten dat ook, maar die krijgen niets.. Of stop je aan de weg ook om ze geld toe te stoppen en ren je achter zo'n strooiwagen aan? Denk het niet..
Als ik toevallig geld op zak heb, geef ik wel een euro ofzo aan de folderbezorger - mits deze een kaartje van t bedrijf heeft. Ik liep 16 jaar geleden ook folders, en toen leverde het nog redelijk wat op omdat je zelf moest invouwen, nu krijgen ze de pakketten aangeleverd in zo'n plasticje en is t alleen maar lopen. In een restaurant geef ik ook fooi, tenzij er iets niet goed was. Hoort er gewoon bij vind ik. In de USA ben ik vaak nog wat ruimer dan hier.
Geef de krantenjongen 5 euro, krant is altijd op tijd. Als de folderjongen aanbeld krijgt ie een euro omdat hij het hele jaar niets bezorgd heeft (we hebben een 'nee' sticker op de deur)
Helemaal niks moeten ze maar eens op tijd de folders brengen die zijn altijd te laat maar met kerst niet hoor dan zijn ze er vijf dagen eerder.
Ik ben het met je eens. Mijn schoonmoeder loopt al 15 jaar met het dagblad. Waarvan iets v 9 jr als ochtendkrant. Natuurlijk staat hier een vergoeding tegenover maar realisieren jullie je dit wel? De vergoeding is laag na belasting aftrek. Daarnaast betekent het zes dagen in de week opstaan om half vijf. Om vervolgens, ook bij sneeuw, wind, ijs en regen erdoor te gaan. Een weekendje weg zit er niet in, want het hele jr door moet je er elke ochtend mee aan de slag. En zelfs in de zomervakantie moet zij zelf een vervanger regelen, wat voor een ochtendkrant niet mee valt. De meeste mensen met "normaal" werk, werken niet 6 dagen, niet zo vroeg, niet altijd buiten, en kunnen een X een dagje vrij nemen als ze dat willen. Daarom heb ik respect voor krantenlopers. Het is geen normaal loon dat ze krijgen en 5 euro per jaar om te laten blijken dat je het waardeerde dat je je krant elke dag op tijd hebt, vind ik persoonlijk niet meer dan normaal.
Overigens belt sm niet aan met kaartje want houdt ook niet v schooien. Ze doet de kaartjes gewoon bij de krant in en vlak voor kerst hangen mensen vaak een envelopje aan hun brievenbus met "voor de bezorger"
Het liefst gaf ik de weekblad bezorgde een trap onder haar kont. Ze mikt me regelmatig reclame in de bus terwijl we een ja/nee sticker hebben. En ze loopt door mijn tuin om sneller bij de buren te komen. Laat ik daar nou net bloembollen hebben. Maar niemand krijgt iets.
Dit jaar niks want ik had geen losgeld. Maar 5 euro vind ik echt heel veel. Als je een abonnement heb op een krant of tijdschrift vind ik dat 5 euro nog wel kan.
Wij hebben geen ochtendkrant. De meeste weekkranten krijgen niks, alleen al om het feit dat ik meestal geen cent in mijn portemonnee heb. Ze moeten geluk hebben dat mijn man thuis is haha.
Hoeveel mensen komen er bij jullie aan de deur? Bij mij al 6 verschillende (wij krijgen alleen folders), waaronder kinderen van een jaar of 5.... Ze wensen me fijne feestdagen en ik hen hetzelfde en dan gaat de deur weer dicht! Ik vind het namelijk gewoon geschooier en daar werk ik niet aan mee (mijn man wel trouwens....)
Niks.. Ze bezorgen maar wanneer ze zin hebben, zijn te beroerd om het ín de brievenbus te doen ipv er half buiten. Met regen zijn mijn folders kletsnat en heb ik er ook nog niks aan want ze zijn vaak te laat of komen helemaal niet.