Wat geven jullie aan de planten/post/dierenoppas tijdens een vakantie of weekendje weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 14 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.676
    5.710
    113
    De kat gaat naar mijn schoonmoeder als het langer dan 3 nachten is, andersom komt haar hond hier.

De konijnen doet de buurvrouw en de kat met een weekendje weg, als zij er niet is de buurjongen. Beide doen het graag het is een kleine moeite. Ik maak vaak voor langer dan een week een leuk pakketje. Voor een weekendje weg etc meestal niks of een doos chocolade. De buurvrouw wil nooit wat naar ik doe het toch.

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal mee eens, als je iets geeft om hetzelfde terug te verwachten dan geef je iets met de verkeerde intentie. En ik denk altijd als mensen zich ongemakkelijk voelen bij het krijgen van iets van een bepaalde waarde dat ze dus die instelling hebben. Dat ze zelf verwachten terug te krijgen wat ze geven en zich er daarom ongemakkelijk bij voelen. Maar dat is een aanname van mij, ik kan er ook naast zitten.

3. GossipGirlxoxo

mijn kat vond het pension volgens mij verschrikkelijk. Kwam altijd helemaal schor thuis (kon dan amper mauwen, heel hees, dus vermoed dat hij daar heel veel mauwde voor aandacht) en was altijd een week van slag en niet van me weg te slaan voor hij weer een beetje zichzelf was.

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.171
    4.321
    113
    Ah zo, dat men denkt nu moet ik de volgende keer ook iets groots geven? Dat zou indd zomaar kunnen. Heb daar nooit aan gedacht alleen valt het me vaker op dat iemand bv een topic opent omdat er een groot cadeau is gegeven door een nieuwe vlam en dat voelt zooo ongemakkelijk want ze hebben pas net een relatie (dan kan ik tien andere dingne bedenken waar je je echt ongemakkelijk over kan voelen). Maar snapte nooit het waarom dan.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Hier krijg ik jeugd herinnering van. Wij zorgden altijd voor de dierentuin van de buren. Ongeveer 30 dieren. Kregen we altijd al geld voor. Guldens nog maar als er een dier dood ging kregen we extra. Vinden we altijd zo raar. Wij vonden dat heel vervelend namelijk dachten dat aan ondanks lag en dan gaven ze nog extra geld ook.

Nu doen we over en weer met de buren. En geven we vaak kleinigheidje. Wat lekkers of wat leuks beetje wisselend maar nooit duurder als 10 euro.

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Wat zielig!

7. GossipGirlxoxo

ja 2 jaar gedaan en de keren daarna de buren voor hem laten zorgen als we weg waren. Hij had een kattenluik met chip voor de schuur en daar een heerlijke stoel en dekentje om te chillen. Een kattenbak en een voer en drinkbak met dispenser zodat er per dag een afgepaste hoeveelheid eten en water uit kwam. De buren zorgden dan voor vers water en schepten de bak uit. En de kinderen van de buren knuffelden met hem, hij kwam daar ook in de tuin knuffels halen en ze zette ook in hun tuin vers water neer en kreeg soms wat lekkers extra. Hij was net een puber, vond alleen thuis zijn veel leuker dan naar de oppas gaan :p

8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Chillen :roflmao:
    We hebben het nooit verteld aan onze buren want wilden niet dat ze zich opgelaten voelen maar wij hebben aan de voor- en achterkant van het huis een camera hangen. Als ze dus langskomen voor die kat, kunnen we dat zien. Van de zomer liepen ze langs de voorkant en gingen ze voor het raam van die koetsie koetsie geluiden maken en op hun knieën slaan :roflmao:
    En de keer ervoor zaten ze bij hem in de tuin en hadden ze balletjes meegenomen voor hem.
    Nu ik dit zo allemaal opschrijf ga ik dat pension dus niet doen. Niet vanwege het geld (boeit me niet en kunnen het makkelijk betalen), maar omdat die kat het echt goed heeft bij de buren. Ze app’ten ook een keer of het goed was als hij in hun huis sliep een nachtje omdat hij niet naar buiten wilde. Nou prima hoor!

9. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.098
    1.090
    113
    Wij hebben geen dieren, alleen een heleboel planten. Daar vragen we de buren voor, maar dat is natuurlijk niet zoveel werk ;) We proberen altijd iets lekkers te vinden dat typisch is voor de plek waar we naartoe gaan. Regelmatig is dat Nederland, dus dan nemen we bijvoorbeeld hagelslag mee, vinden ze altijd wel grappig. Of een lekker kaasje ofzo, of pepernoten.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Onze katten gingen eerst naar het pension, maar onze ene kat vindt dat eng, komt het hokje amper uit en eet weinig, de ander hadden ze de laatste keer toch hun eigen merk voer gegeven i.p.v. wat wij hadden meegegeven. Die is nog een maand aan de diarree geweest, heel handig met een langharige kat. Toen waren we er klaar mee.
    Sindsdien laten we ze thuis verzorgen, de cavia’s ook, door een vriendin van mijn dochter. Ik geef 2,50 Euro per dag. Plus wat lekkers of een douchegel ofzo.
    Hiervoor ook de buren die dat nog wel eens deden, maar we zijn verhuisd tijdens Coronatijd en kennen onze nieuwe buren niet zo goed om ze te vragen voor de dieren te zorgen. De buren gaven we een fles wijn, chocola of wat leuks of lekkers uit het vakantieland. Andersom net zo.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.015
    6.756
    113
    zuid-holland zuid
    Onze kat wordt verzorgd door een vriend van mijn man, die van zn vrouw geen kat mag:) Hij vraagt regelmatig of we alweer vakantieplannen hebben en komt rustig een paar uur per dag bij onze kat zitten. We geven hem altijd een bierpakket uit de regio waar we naar toe gingen.

Zelf doe ik weleens de planten bij de buren. Ze geven me dan ook vaak koekjes of een likeurtje… maar heel eerlijk.. vaak zijn het van die dingen die ik jaren later uit de voorraadkast vis en ongeopend weggooi:$

GossipGirlxoxo en Suzie01 vinden dit leuk.
  12. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Bij mij thuis hebben de buren een portomonee van uienleer, daar kan geen dank je wel vanaf als je bijvoorbeeld de dakgoot schoonmaakt / de heg knipt.
    Zorgt ze voor de kat dan is dat gratis.

Bij mijn schoonpa doe ik het of doet een goede vriendin van mij het en dan worden we uitgenodigd voor een lekkere bbq.

13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Zijn dat van die planten waardoor je een vermogen kwijt bent aan elektriciteit, het erg warm is bij jullie binnen en je naderhand veel knippertjes nodig hebt :roflmao::D
    Haha!

Grapje :p

GossipGirlxoxo en Suzie01 vinden dit leuk.
  14. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Maar met dat knippertje helpen de buren ook mee

Iertje81 vindt dit leuk.
  15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Hoef je meteen niet meer na te denken over een cadeautje :roflmao:
    Mag wat kosten dan :p

16. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier past mijn broertje op en die krijgt niks. Ja die maakt gebruik van ons huis en ik zorg dat de kasten en koelkast gevuld is. Die laat dan vrienden overkomen etc.
    (En ter info, mijn broertje is 14 jaar jonger en woont nog bij onze ouders. Die vind het geweldig even een weekje een eigen huis dan :p)

Maar mocht een buurvrouw of iets het doen dan zou ik ook een leuk pakketje samenstellen uit het land van waar ik op vakantie ben.

17. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.098
    1.090
    113
    Ssssssst :D

Iertje81 vindt dit leuk.
  18. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.866
    2.057
    113
    Vrouw
    Een van onze katten heeft twee keer daags een prik nodig, die gaat altijd bij mijn schoonzus logeren. Zij krijgt altijd iets van waar we geweest zijn. Bij de zomervakantie (2 weken) hebben we wel ns een CD gegeven, een keer een boek dat ze graag wilde en een keer een bol.com bon van 20 euro.

De andere katten blijven thuis en daarvoor komt mijn vader iedere dag even langs. Voor hem nemen we meestal een fles wijn mee als t om een weekendje gaat, maar is het langer dan doet hij vaak meer (kliko's, stofzuigen, post, planten). Dan nodigen we m sowieso ook uit voor een etentje en kopen we iets groters om m te bedanken.

Deel Deze Pagina