hallo, Morgen heb ik een afspraak met de ha voor mijn dochter van net 3 jaar. Sinds een week of 3 geeft ze zeker 1x in de week over, ze is er verder helemaal niet ziek van ofzo, eet en drinkt goed. Ze is supervrolijk wel erg moe en witjes omdat ze 's nachts als ze in bed ligt of ook als ze net een half uurtje ligt zo ineens begint te overgeven. Er is geen verklaring voor want voor die tijd is er niks aan de hand. Kom er dus ook niet achter wat ze heeft, want ze zegt overal ja op als ik vraag waar ze pijn heeft...haha Gelukkig kan ik morgen bij de ha terecht, vind dit zo zielig en ook supervermoeiend..
Wat vervelend zeg, goed dat je naar de huisarts gaat. Misschien dat ze toch ergens op reageert en probeer ook uit te sluiten of het toch een verkapte vorm van aandacht krijgen is. Dat laatste klinkt vervelend maar is wel belangrijk om rekening mee te houden. Soms ontstaat er door iets spontaans zomaar een (slecht) idee... Veel sterkte en ik hoop dat je je dochter snel beter zal zijn.
Ja dat aandacht vragen speelt ook wel in mijn achterhoofd. Het is dus sinds 3 weken, ze is toen ook wel ziek geweest, had een keelvirus. Het is een tijd rustig geweest, maar toen begon het weer. Ze gaat lief naar bed, niks aan de hand en ik ben beneden en ze heeft haar bed ondergespuugd. Dit was vorige week. Ze is sinds die tijd idd ook wel aan het tijd rekken met naar bed gaan, krijsen als we de kamer uit gaan etc etc, erg lastig! Vannacht om 3u wakker van een enge droom, lag bij mij in bed en toen begon ze weer over te geven??? Ze eet ook niet anders als voorheen.
Ik lees even mee. Onze dochter is nog maar 2, maar geeft ook regelmatig over. Had als baby reflux, maar nu spuugt ze dus nog wel erg makkelijk. Als ze helemaal overstuur raakt, als ze de hik heeft en aan het lachen wordt gemaakt, maar ook wel eens als ze een boer laat.
Lastig.. Mijn oudste spuugt ook makkelijk. Hij heeft periodes dat hij met een klein hoestje al zijn avondeten eruit gooit. Om daarna een paar dagen geen last te hebben. Of als hij gilt, dan wil het ook wel. Meestal valt het mee en blijft het bij wat kokhalzen, maar af en toe gaat het mis. Soms een paar weken achter elkaar 1a2 keer per week, dan weer een paar maand niks.
Ik weet niet of ze last heeft van slijm in haar keel? Lisa had dat van het weekend en toen heeft ze gespuugd, zat ook veel slijm bij. Eva spuugde als ze verkouden was ook wel, ik denk irritatie van de maag door het slijm.
Ben vanochtend bij de ha geweest, vermoedelijk een maagdarm virus...pff vannacht niet overgegeven; wel wakker en eruit willen, gelukkig ging ze weer slapen. Ze is niet echt fit te noemen, ze heeft al een paar nachten niet lekker geslapen, ik merk dat gelijk aan haar, het is normaal een goede slaper. Ik herken veel in jullie reactie's, ik denk zelf ook dat aandacht een stukje meespeelt of angst inderdaad. Als ze bv niet wil eten zegt ze: Ik ben ziek hoor mama! Maar als ik dan naar de kast loop en ze ziet snoepjes liggen, wil ze dat weer wel! Ik zit zelf nu ook ziek thuis met een buikgriepje...dus ja het gaat wel rond.
Mijn zoontje heeft dit op hele jonge leeftijd ruim een week gehad, hij was toen 2. We zijn er nooit echt achter gekomen, maar volgens mij lag hij steeds op zijn buik te slapen met zijn knieen eronder zeg maar. Wij dachten toen dat dat misschien tegen zijn buik/maag aandrukte waardoor hij moest overgeven. het rare was dat het maar een keer per nacht was. Het kan ook zijn dat het toch een virusje is wat nog speelt? Misschien ligt je meisje ook zo als mijn zoontje toen? Fijn dat je naar de ha gaat, hopelijk gaat het snel beter.
En het is dus alleen als ze LIGT? Dat rekken kan ook gevolg zijn van het niet-lekker zijn he, ipv dat het overgeven gevolg is van aandacht willen krijgen. Zeker als ze moe eruit ziet en witjes is en liggend naast jou nog steeds overgeeft, lijkt mij aandacht vragen niet het eerste waar je aan moet denken
Ja het is alleen als ze ligt, ze zegt idd nu ook dat ze angstig is om over te geven als ze op bed ligt. Ik wilde alles uitsluiten maar het is toch zeker iets lichamelijks, ze is nu vandaag ook erg hangerig en moe. Zelf ben ik ook niet al te fit, dus ben lekker thuis bij haar en ben stieken dus blij dat ik niet hoef te werken! Ik kijk wel hoe het vanavond en vannacht gaat, gisteravond viel ze tijdens het voorlezen al in slaap, iets wat ze normaal nooit doet! Dus ze is echt op! Huisarts denkt ook aan virus, ze heeft nu sowieso weinig weerstand en ik merk dat ze nu veel virusjes meepakt etc.
En haar dan even niet al te plat liggend laten slapen? Extra kussen, matrasje ophogen, dat soort dingen? Als het getriggerd wordt door liggen, helpt dat mogelijk?