Wat geven jullie allemaal?

Discussie in 'Voeding' gestart door Enise, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi dames,

Mijn dochtertje is net 6 maanden geworden en heb tot nu toe een paar keer geprobeerd groente en fruit uit een potje te geven. Niet echt geslaagd. Gister heb ik zelf gemaakte yoghurt soep gegeven (zonder zout) en dat vond ze heel lekker, ze deed tot mijn verbazing zelf haar mond open :)

Maar is dat wel ok? Kan ik vanaf nu van alles aan haar geven? Behalve grote stukken, daar wil ze nog van kokhalzen.. maar als ik bijvoorbeeld soep waar stukjes in zit pureer, dat is dus geen probleem?

2. tulip

tulip Niet meer actief

die potjes zijn ook niet te vreten, haha. Nee hoor zonder gekheid. Het meeste kun je gewoon geven alleen zonder zout dan. De meeste kolen en prei enz. max 2 keer per week. Net als spinazie.

Maar van zelfgemaakte groenten kun je veel geven hoor. Je kunt losen stukjes in haar handjes geven of prakken. Helemaal suf pureren zou ik niet doen, maar dat is aan jou persoonlijk natuurlijk.
    Als je het eten toch iets smaakvoller wil maken zonder zout, dan zijn er verschillende kruiden.

3. adi

adi Niet meer actief

Je kunt 'van alles' geven, maar ik zou niet 'alles' geven.

Met 6 maanden wordt geadviseerd om puur groenten en fruit te geven, en dan beginnen met soorten die weinig allergeen zijn (zoals wortel, broccoli, appel, banaan, peer enz)
    Vlees, granen, vetten, kruiden enz.. kun je de komende maanden dan langzaam introduceren.

Er zijn op internet verschillende introductieschema's te vinden.

Ik gaf met 6 maanden:

groente: wortel, sperzieboontjes, broccoli, bloemkool
    fruit: appel, peer, banaan, perzik (alleen potje was toen geen vers).
    Dit trouwens in het begin maar een paar hapjes per keer.
    V.a. 7 maanden heb ik brood en vlees langzaam gegeven.

Er zijn trouwens genoeg mensen die met 6 maanden gewoon alles geven en het goed gaat (mijn nichtje geeft haar baby van 6mnd kippensoep met brood), maar de adviezen zijn gebaseerd om de darmontwikkeling en de ontwikkeling van allergieën bij het kind.

4. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Heel erg bedankt!

Als ik banaan zelf fijn maak en geef, lukt het me beter om een paar hapjes te geven dan uit een potje.

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dat is ook veel lekkerder, kan haar geen ongelijk geven ;).

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf

Hmm.. sommigen vind ik zelf ook wel lekker..:D

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hier al vanaf 6mnd eten met kleine stukjes doorheen ( pureerde t wel maar niet tot t vloeibaar werd). Je kan van alles eens uitproberen zonder zout en kijken of je kleine t lekker vind. Hier ook turkse yoghurt soep die er goed ingaat, kippensoep, tomatensoep, linzensoep, pasta, rijst etc...

Fruit was ik met 4 mnd al mee begonnen..

Deel Deze Pagina