Baby wilt niets eten behalve bv

Discussie in 'Voeding' gestart door Gabrielatje, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Mijn dochterje van 7 maanden wilt echt niets eten behalve bv zo'n 8x per dag.

Het cb rade mij aan overdags max drie x bv te geven, zodat ze meer trek zou hebben. Het is een week geleden dat ik naar t cb ben gegaan en tot nu toe geen resultaat.

Ze wilt geen groente...ja 4 babyhappen en dan is het al huilen en niet meer willen. Brood wilt ze al helemaal niet, ik stop het zowel belegd als onbelegd in de zijkant van haar wang en ze houdt wel een paar minuten haar kaken stevig op elkaar en presteert het dan om het alsnog uit te spugen. Pap, fruithap idem.

Ik ben begonnen met proberen vanaf eind 4 maanden. Ik weet niet meer hoe ze eten wel lekker kan gaan vinden. Ik had me er zo op verheugd en nu maak ik me elke dag zorgen.

Ze zat vorige week met haar gewicht trouwens op 7580, net onder gemiddeld en boven gemiddeld qua lengte 71 cm en hoofdomtrek 43 cm.

Zal ik juist blijven geven of even stoppen?
    Wie heeft tips om ons te helpen en heeft iemand dit ook gehad?

Bedankt alvast:)

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik zou het zonde vinden als je stopt met de bv tenzij je er zelf achterstaat, het is mijns inziens namelijk helemaal niet nodig. Op het moment is de bv nog de hoofdvoeding en de rest bijvoeding. Het gaat er in deze periode om dat ze leert met ander voedsel om te gaan in plaats van enorm grote hoeveelheden binnen te krijgen. Dat gezegd begrijp ik je frustratie.

Ik zou eventueel proberen je kindje de regie te geven over wat ze binnenkrijgt. Dus bijvoeding in vuistgrote stukken aanbieden a la Rapley. Dat is geen garantie dat ze ineens hele bloekolen en broccolistronken etc. gaat wegwerken, maar op die manier haal je de 'druk' ervan af. Je hebt dan kans dat ze spelenderwijs de bijvoeding leuk en lekker gaat vinden.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat??:$ Irritante cb's ook!

Je kind hoeft nog helemaal niet veel naast de borstvoeding te eten. Ik geef stukjes eten en voer niks en dat was meer knabbelen en proeven dan eten. Eten deed hij aan de borst, tot wel 9 maanden. Hij heeft altijd helemaal bovenin de curves gezeten en dat werd echt niet minder. Tot een jaar zou je in principe alleen borstvoeding kunnen geven, sommige kindjes hebben daar voldoende aan. Het komt allemaal vanzelf, laat je niet gek maken! Borstvoeding is de hoofdvoeding en daar kan je niet teveel van geven! Niet gaan afbouwen omdat een of andere borstvoeding-onvriendelijke *piep* op een consultatiebureau dat zegt!

4. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Zoals ik het lees zou ik ook zeggen dat je meisje er helaas nog niet aan toe is om veel bijvoeding te eten. Gewoon de bv blijven geven zoveel je meisje wilt en daarnaast wel andere voeding blijven aanbieden maar vooral niet dwingen. Dwingen werkt over het algemeen averechts. Jammer dat het CB er anders over denkt. Tot een leeftijd van 1 jaar is bv in principe genoeg.

Mijn meisje vindt zo ongeveer alles lekker wat in haar mond gaat, maar bv is wel het allerlekkerst. Dat is nog echt haar hoofdmaaltijd en van het andere proeft ze lekker. En de ene dag is dat wat meer dan de andere.

Dus ik zou zeggen ga weer door met hoe je bezig was voordat het cb commentaar gaf en laat je dochtertje voorlopig nog even bepalen hoeveel ze van de andere groente en fruithapjes eet. Dan komt het hopelijk voor jou vanzelf wel dat ze er meer van gaat eten en het lekker gaat vinden.
    Succes!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou lekker je bv blijven geven...de rest komt wel!

Gewoon af en toe aanbieden...maar niet gaan lopen pushen!

Het is nog bijvoeding!

6. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Geweldig, echt bedankt voor jullie reacties. Ik werd zo onzeker van t cb en al helemaal omdat de een dit zegt en de ander dat, maar ik ga het zeker weer helemaal oppakken en gewoon zijn beloop laten gaan dus wel aanbieden,maar niet pushen.

Ben erg opgelucht nu, want ik maakte me echt elke dag zorgen sinds ik bij cb ben geweest, ook omdat ze qua gewicht iets onder het gemiddelde is maar qua lengte weer boven....anyway het maakt je zo onzeker terwijl mijn meisje juist heel snel is met haar ontwikkeling qua moteriek.

Super bedankt kan er echt weer tegenaan :D

7. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    luister naar je moeder instinct en kijk naar je kindje!
    het cb zeggen zoveel, ik ga er alleen heen voor de prikken en de weeg en meet momenten.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh ja, typisch CB! Daar worden mensen onnodig bang gemaakt soms. Maak je niet druk hoor! Veel BV kindjes zitten onder de curve, en dat is echt geen reden om met de BV te stoppen. Mij is het ook vaak genoeg gezegd (zat rond de -2 lijn met 3/4 maanden) en ik heb toch doorgezet. Komt er heus wel! BV is het beste en het is super dat je nog geeft. Bijvoeding is voor erbij, en hou het vooral leuk en gezellig! Eten is iets leuks, dus idd niet pushen, gewoon ermee spelen :D

9. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    kan ook zijn dat haar prioriteiten nu bij andere dingen in de ontwikkeling liggen en niet bij de voeding.
    Ik zou ook zoals gezegd blijven aanbieden zodat ze smaakjes proeft en de structuur van voedsel blijft ervaren en dan stoppen wanneer ze niet meer wil.
    Geen stress!!!! Komt echt goed

Deel Deze Pagina