tijden 8 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door sweet978, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

ff een paar vragen voor de mama's met baby's van 8 maanden

Hoe laat eten ze hun avond eten..en eet jij/de rest van t gezin mee?
    krijgen ze nog een avondfles en hoe laat dan?
    hoe laat gaan ze naar bed?

Hier ging t altijd zo:
    16.30 avond eten ( alleen:()
    18.30 avondfles 180+6
    19.00 tandenpoetsen en naar bed tot de volgende ochtend 06.30 (ongeveer)

Vandaag gaat t ff anders.. vandaar de vragen naar jullie. T lijkt ons nl wel gezellig als ze vaker rond half 6 kan eten zodat in iedergeval ik kan mee eten met der

Dank alvast :)

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    De tijden vind ik erg afhankelijk van je kindje en gezin. Hier heeft Kyra tot vorige maand of alleen of samen met mij gegeten omdat mijn man later thuis is en Kyra dan te vermoeid was. Ze ging meestal rond een uur of 18.00/18.30 naar boven om te douchen en daarna naar bed. Maar als je kindje het goed trekt om langer op te blijven en dan nog een goede eetlust heeft kan ik me voorstellen dat je het gezelliger vindt om samen te eten.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia eet wel iets later. Tussen half 6 en 6 uur meestal. Ze wordt om 5 uur wel wat jengelig, maar krijgt 's middags nog fruit en wat drinken, dus dan kan ik het iets rekken. Om 7 uur krijgt ze nog een avondfles (180/6) en dan gaat ze rond 8 uur naar bed.

Julia is wel iets ouder, dus misschien dat het ook wat tijd kost. Ze heeft wel echt sinds de laatste weken laten zien dat ze ook later naar bed wil. Ze werd om half 9 wakker en ging lekker wakker zitten spelen :D

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @devy
    T gaat niet om schribarende tijden hoor.. we zullen zowieso doordeweeks niet samen kunnen eten.. vriend is nl pas om 19.15 thuis en dat is echt te laat om nog te kunnen eten met zn drieen.

@Gentle
    Vandaag heeft ze der middag slaapje pas om 14.30 gedaan..dus redde ze t om pas om 17.30 te eten.. nu gaat ze dus ook later naar bed..en hoop ik dat ze dus niet zoals vanmorgen er al om 6.15 is...

Als ik eerlijk ben..vind ik t idd gezelliger om met haar samen te eten, maar om nou te zeggen dat t relax eten is..nou nee.. grin.. k moet verdorrie oppassen dat ik niet de verkeerde lepel in mn mond prop..:D

alvast bedankt

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Sweet Ik had ook geen schrikbarende tijden in mijn hoofd hoor. Maar in ons geval was alles na 16.30/17.00 te laat voor Kyra, terwijl er best heel veel kindjes zijn die het langer uithouden zonder jengelig te worden. En ik help je hopen dat het morgen wat later wordt, als ik om 6.15 of vroeger moet opstaan ben ik meestal niet helemaal happy. ;)

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    idem hier.. normaal was ze altijd wel rond 6.30 wakker maar lag ze lekker te zingen tot 7 uur.. wilde vandaag dus kijken of ze t gaat redden om te slapen tot 7 uur :)

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoihoi!

Lucas eet rond 18.00 samen met ons zijn avondeten (mits papa op tijd thuis is, anders eet Lucas alleen rond die tijd). Daarna douchen/in bad en nog een klein flesje (90/3, maar nu krijgt ie tandjes dus eet ie minder vast, dan een flesje van 120/4) en dan gaat ie rond 19.00-19.30 naar bed. Dan slaapt ie ongeveer tot een uur of 7-7.30.

Lucas is nu sinds kort van 3 naar 2 slaapjes gegaan en is dan dus van ongeveer 3 tot 7 in de namiddag wakker. Het is een hele ruk en hij red het maar net, maar het is momenteel best een handig schema!

En samen eten is idd niet altijd rustiger nee :D, die kleine zit te wurmen in de kinderstoel en zich helemaal onder te smeren. Die voer ik dan met rechts terwijl ik met links steeds beter zelf kan eten, haha. Ik vind het wel heel erg gezellig en ook belangrijk voor het 'gezinsgebeuren' zeg maar...

Liefs!

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik geef Gijs rond 17.30/18 uur warm eten.. Dan zit ik ook alleen met hem..
    M'n man gaat rond 17.15 naar achteren en komt rond 19.30 weer binnen ( koeien melken en wat er bijhoort..), dan heb ik ons warm eten klaar..

Gijs ligt meestal op die tijd op bed, of word dan net weer wakker en is dan op tot een uur of 21.00 . Dan krijgt ie ondertussen de fles en daarna is t tijd voor t naar-bed-toe-ritueel...Dat doen we, als we beiden thuis zijn, altijd samen...

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Wij geven Ryan rond 17.00uur warme hap. Wij eten zelf later omdat ik pas om 17.30uur thuis ben van het werk.
    Als ik vrij ben eten we vaak gelijk met hem mee, als ik moet werken geven ze hem op het kinderdagverblijf eten. Als ik hem later eten geef dan lust hij de laatste fles nog niet die hij om 19.00uur krijgt.

Deel Deze Pagina