nutriton of nutrix?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ninetje, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninetje

    Ninetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hey meiden!

    Ik heb een probleem met de voeding.
    Eigenlijk al vanaf week 4 dat t *mis* gaat.

    Wat de hoeveelheid ook is, ze komt binnen de 3 uur voor de volgende voeding.

    Of ik nou 150 geef of 180 cc.

    Daarbij heeft ze muizenslaapjes, wordt steeds wakker, huilt dan omdat ze moe is.

    Chiara is nu 11 weken, over 2 weken is ze 3 maanden.

    Ik gaf eerst friso gewoon in combi met comford. Van de comford blijft ze krampen houden en veel poejes laten. Ben ik dus mee gestopt.

    Ik weet dat ze *officieel volgens t boekje* pas met 4 maanden nutrix mogen.

    Friso extra voor hongerige babies heb ik ook al geprobeerd maar dan ook komt ze om de 3 uur. Dat maakt dus weinig verschil.

    Weet iemand van jullie of de nutriton ook extra vult, of ze daar dus een verzadigder gevoel door krijgen en langer wegblijven voor de volgende voeding?

    Wie van jullie is ook met 3 maand nutrix pap gaan geven?

    Andere oplossingen zijn ook welkom!
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Ook ik had een hele hongerige baby en wij zijn ook al vrij vroeg begonnen met nutrix.
    In het begin hielp dit echt maar in verloop van tijd konden we steeds meer erin doen om hetzelfde verzadigde effect te krijgen.

    Daarbij werkt nutrix ook nog eens verstoppend.

    In overleg met het cb hebben we toen voor Fantomalt gekozen (is in de losse verkoop bij de apotheek verkrijgbaar).
    Dit heeft geen stoppende werking, verdikt de voeding niet, heeft geen smaak maar je voegt wel met elk schepje zo'n 30 extra calorieën toe aan de fles.

    het verschil konden we meteen goed merken want opeens hoefde hij het alleen nog maar in de laatste fles te hebben en de rest van de dag kon hij het met gewone flessen af en was hij lang niet zo gulzig.

    Groetjes anita
     
  3. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Zou ook niet al te vaak van voeding wisselen, zodat ze de kans krijgt om er aan te wennen. Meestal moeten ze zo'n 2 weken wennen.

    Nutriton verdikt de voeding, maar geeft volgens mij geen verzadiging. Is meer bedoeld om het spugen te verminderen.

    Wat geeft je consbur aan?
    En misschien is om de 3 uur wel haar ritme. Slaapt ze 's nachts wel goed of komt ze dan ook om de 3 uur? Pas wel op dat je niet over de max. hoeveelheid gaat.

    Succes
     
  4. Ninetje

    Ninetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Het cb werkt strikt volgens de regeltjes.

    Haar ritme kan idd 3 uur zijn maar dan zou ze toch teveel krijgen en daar zit ik niet op te wachten.

    De nachten gaan perfect, laatste fles is rond 9 uur en dan slaapt ze door tot 7 uur ongeveer.

    Dit is allemaal onveranderd.

    Echter vraagt ze overdag meer en sneller sinds een paar dagen. Zelfs de 180 leek niet voldoende.

    Ik heb zojuist een fles gegeven met nutrix pap erin (2 schepjes).

    Voorlopig heeft ze een uur geslapen en werd wakker van de bel...
     
  5. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn dochter komt ook vaak om de 3 uur soms om de 4 uur en ze krijgt sinds een paar dagen ook 180 cc. Haar laatste fles is ook rond 20-21 uur en ze komt om 7uur weer. Ik denk dat het gewoon haar ritme is, en zo krijgt ze wel 5 keer 180 binnen alleen niet om de 4 uur.
     
  6. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    heb je al geprobeerd na het eten een speentje te geven. Bedenk me nu ineens dat onze mop ook nog jammerde na het drinken, maar bleek dat ze nog zuigbehoefte had. Gelijk na het drinken een speentje gegeven en toen was ze tevreden.
     
  7. Niet meer actief

    ik ben nutrix met twee en halve maand gaan geven
    geen problemen mee gehad!
     
  8. Ninetje

    Ninetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    @bibiche

    Chiara komt vaker om de 2-2,5 uur als 3 uur.
    De eerste fles krijgt ze zo rond 7.15.

    Op haar schema krijgt ze dus rond 7 u haar 5de fles en als ik geluk heb om 9u.
    Laatste fles 9 uur is goed maar rond 7 uur, komt ze 4 uur in de nacht wellicht. En daar heb ik dus geen zin in.

    Daarbij met 180 moeten ze het met gemak 3,5-4 uur kunnen volhouden.

    Ik heb nu om half 1 een fles van 150 gegeven met 2 schepjes nutrix en nu pas begint ze te mieren voor een fles...Er zit nu 3,5 uur tussen...Kijk!

    @lente: Ja zeker heb ik dat geprobeert en ze slaapt dan wel 15 minuten,hahaha

    @Ayyildizf
    Hopen dat t hier ook geen problemen met zich mee brengt!
     
  9. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    en voeding voor hongerige baby's heb je dat al geprobeerd?
    Edit: zie dat je het al had geprobeerd :)

    Maar wat is eigenlijk nutrix :oops:
     
  10. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    rijstebloem..
     
  11. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hebben hier nutriton voor.. Om idd een wat voller gevoel te krijgen en Justin niet veel drinkt.
     
  12. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij hadden rond de 2,5 maand ook nutrix geprobeerd, maar dat was echt een regelrechte ramp! Vigo kreeg verschrikkelijk veel last van krampjes dus dat spul hebben we maar snel weer weggelegt!
    Maar dat hoeft voor jou beebje natuurlijk niet zo te zijn.
    Maar het is toch vrij normaal dat een baby'tje om de 3 a 4 uur komt?
    Vigo heeft dit ook, en volgens ons CB is dat geen enkel probleem.

    Wel denk ik dat zo vaak wisselen van voeding ook een oorzaak kan zijn.
    Tja, heb verder helaas geen tips voor je....

    Succes!
     
  13. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik denk dat ze het gewoon nog nodig heeft om om de drie uur te eten. Als de nachten prima zijn is er toch eigenlijk niets aan de hand?
    Ik vind dat ze al hele mooie nachten maakt hoor, 10 uren slapen :confused:

    Maar ik zou gewoon om de drie uur voeden en zorgen dat ze niet teveel op een dag krijgt.
    Ze gaat zich vanzelf aanpassen als ze er aan toe is, dat was hier in ieder geval wel het geval!
    Met vier maanden was het hier ineens vier voedingen en 12 uur op een nacht maken in plaats van 8 uurtjes. Even geduld hebben dus, het komt vanzelf!

    Edit: Ik vergeet de Nutrix-vraag; Hier gewacht tot na de 4 maanden....

    Marian
     
  14. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Hier voor het eerst nutrix gebruikt. Mijn dochtertje is 5 1/2 maand.
    Ze werd ineens 's nachts weer wakker van de honger en kreeg dus blijkbaar niet genoeg bij de laatste voeding. Ik geef bv dus ik weet niet zeker wat ze binnen krijgt.
    Nou maar eens kijken of het helpt!
     
  15. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Niels krijgt beiden.
    Eerst hebben we met 3 en een halve maand Nutrix gegeven maar daar raakte hij verstopt van.

    Toen met 4 maanden en dat gaat nu super. Hij krijgt het in zijn eerte en laatste fles. Ook NIels komt wel eens om de 3 uur.

    Hij zit op 5 flessen en ik ga er nog geen vanaf halen, met minder kan hij niet toe.

    Nutriton krijgt hij vanwege het vele spugen.
     
  16. Ninetje

    Ninetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Meiden allemaal bedankt weer voor jullie meedenken en advies.

    Echter lees ik bij de meeste dat het *normaal* is dat ze om de 3 uur komen...

    Als jullie goed lezen zien jullie dat het zelden is en ze vaker om de 2-2,5 uur komt dan om de 3.

    IK heb nu 3 flessen met nutrix pap gegeven, ze heeft normale ontlasting gehad en ik kan tot nog toe nog geen kramp bespuren.

    Ze blijft 3,5 uur *weg*.

    IK denk dat ik een juiste beslissing heb genomen.

    Bibiche: Nurtix is de rijstebloem pap toevoeging die ze officieel vanaf 4 maand mogen, het eerste stapje naar vaste voeding dus eigenlijk.
     
  17. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ben ook vanaf week 10 Nutrix in de voeding gaan doen.
    Ze vind het trouwens lekker en ze is er verzadigder van.
     
  18. Ninetje

    Ninetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Oke ik ben dus niet de enige.

    Geen krampjes gehad ervan annaS?
     
  19. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Neej Cecile heeft er helemaal geen krampjes van gehad.
    Ben ook eerst in begin voorzichtig geweest met Nutrix dus gewoon op 150ml 2 schepjes Nutrix. Schepje van de flesvoeding gebruik ik dan.
    Nu krijgt ze s,avonds gewoon de papfles.
     
  20. Niet meer actief

    @ninetje, hier wordt ook al NUTRIX gebruikt.... en snurkt giga goed opeens en is verzadigd.. wordt met een lach wakker....
    is nu net 2 maanden! (9 WEKEN AFGELOPEN ZATERDAG)

    Ik had Friso hongerige baby's geprobeerd nou dat was een ramp! Krampjes van jewelste!

    En nu is dat volgens mijn wel over en de kleine doet het prima... maar zeg hetn iet op het CB :)
     

Deel Deze Pagina