Mijn baby krijgt flesjes van 150+5. Overdag om de 3 uur van 7 S ochtends tot 7 s avonds. Hij valt na 19 uur in diepe slaap. Om de 5 flesjes te halen geef ik hem om de 3 uur, want anders krijgt hij te weinig voeding. Kan ik nu al de flesjes ophogen en naar 4 flessen gaan overdag of is dat echt al te snel en te grote flessen? Hij komt soms S nachts en krijgt dan 90+2 ( op advies van CB).
Waarom wil je naar 4 flessen? Om de 3 uur is toch juist superkeurig voor zo'n kleintje? Lijkt me wel héél snel..
Ben ook benieuwd, mijn kleine is 4 maanden en heeft heel soms meer dan 3 uur ertussen, meestal minder.
Ligt maar helemaal aan je kindje. Mijn jongste dronk vanaf de kraamweek al om de 4 uur en kreeg dan nog maar het minimale binnen. Had weinig honger. Om de 3 uur dan dronk hij helemaal niks. Terwijl de oudste had megahonger dus die heeft heel lang meerdere kleine flesjes gekregen.
Met 8 weken al naar 4 flesjes per dag lijkt me wel wat snel. Mijn zoontje is nu 4 weken en drinkt 6 flesjes per 24 uur en dan 130 cc per flesje. Hij meldt zich meestal zelf om de 4 uur en in de nacht kan het wel eens langer zijn, afgelopen nacht heeft hij zich ook pas na 5 uur gemeld. Ik denk dat je gewoon naar je kindje moet kijken en wat die aangeeft, als hij zelf meer uren tussen de voedingen laat vallen kun je altijd de flesjes wat ophogen en dan minder voedingen geven. Hier gaf ik eerst 7 flesjes per 24 uur en merkte na 3 weken gewoon dat een voeding minder met een uurtje extra ertussen ook goed ging, wel de flesjes dan wat opgehoogd natuurlijk.
Waarom geef je 's nachts minder dan? Op die leeftijd is een nachtvoeding toch nog normaal en mogen ze toch gewoon een ''hele'' voeding krijgen (aangezien het ook 90+3 is dus je een ''slappe'' fles geeft?) Ik zou nog even wachten met ophogen want de flesjes worden dan wel heel groot. Maar nog belangrijker is naar je kindje kijken. Als je denkt adt hij het op kan en je niet in de knoei komt (met over de liter heen gaan als hij om een voeding komt) dan zou ik wel naar je kindje luisteren. Elk kindje is anders. Die van mij dronk erg lang 7 a 8 flessen en nu pas net 4 (tot een week geleden nog 5..)
Als je kindje zo tevreden is zou ik niet gaan rommelen met flessen. Als hij behoefte krijgt naar meer meld hij zich wel.
Ik dacht dat het moest van CB. Hij slaapt s nachts al bijna door, daarom geen voeding. Als hij zich meldt dan krijgt hij natuurlijk gewoon
Nee joh niks moet van het cb! Overigens heb ik een heel fijn cb en die heeft tegen mij gezegd alle schema's te verscheuren die ze uitgeven s ik er onzeker van wordt! Richtlijn prima maar tempo je kindje volgen! Als hij meer vraagt meer geven als hij tevreden is zo houden. Hij geeft het vanzelf aan hoor!