Wat geven jullie gemiddeld uit aan de vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Deedee91, 9 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wij zijn meestal rond de 2800 euro kwijt voor 13 dagen in de zomer. 2 volw en 3 kids. Vliegvakantie + all in.
    Nu gaan we in mei een week weg en zij we 2100 euro kwijt voor ons 5 naar Kreta all in.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Voorheen zaten we meestal rond de 4000 euro in de zomervakantie. Maar dat doen we niet meer hoor, wat een geld voor 2 weekjes. Nu gaan we lekker wat dichterbij en de kindjes vinden het nog leuker ook. Probeer nu rond de 1500-2000 uit te komen.
     
  3. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Is dat voor de hele vakantie of inclusief activiteiten en eten buiten het resort?
     
  4. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.179
    261
    83
    Whow wat een bedragen! Ik ben echt een krent als t om vakantie gaat. Wij geven er ook niet om, gaan vooral op vakantie omdat de kinderen graag willen, zelf vinden we thuis ook prima. Afgelopen zomer een weekje Duitsland was incl. benzine en uitstapjes rond €1500,- denk ik (boodschappen niet meegerekend, maar die heb ik thuis ook nodig). Aankomende zomer 2 weken op een bungalowpark in Nederland geboekt. Vrij goedkoop (940,- voor 2 weken 6 persoons bungalow) maar ik vind t duur zat. Park heeft animatie, overdekt zwembad en buiten zwemplas, kleine indoorspeeltuin dus we gaan niet dagelijks op stap. Ik denk dat er max. 400,- voor benzine en uitstapjes bijkomt (fietsen gaan ook mee).
    Als ik andere reactie lees best goedkoop voor 2 weken met 6 personen. Maar we hebben ook nog andere wensen (nieuwe bank/gordijnen/laminaat) en dat vind ik belangrijker
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Vorig jaar hebben we onze hele badkamer opnieuw laten doen, toen hadden we ook veel minder over voor de vakantie. Niet iedereen is even dol op vakantie, of wil ver weg, of heeft uberhaubt de middelen om te gaan, dat is toch ook prima, lekker doen waar je je goed bij voelt! Heerlijk als je straks je huis mooi kan inrichten met nieuwe meubels of gordijnen, daar heb je nog lang plezier van!
     
    Happymam vindt dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik snap dat wel hoor. Wij zijn ook vaak duur weggegaan en daar werden we eigenlijk helemaal niet happy van. Vorig jaar een weekje België en dat was een van de leukste en goedkoopste vakanties ooit.
     
    zigzag en Happymam vinden dit leuk.
  7. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Nee dit is alleen voor de reis en hotel (all in) Activititeiten en evt eten daarbuiten zijn we zo'n 500 euro per week kwijt.
    Denk bv aan een dagje weg nog of een keer uiteten.
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik probeer altijd wel redelijk low budget te blijven... veel zoeken dus.
    Nu we afhankelijk zijn van de schoolvakanties is het moeilijker. Maar kamperen dus. Afgelopen 2 jaar waren we beiden keren voor 2 weken kamperen (duitsland/frankrijk/luxemburg) inclusief eventuele benzine (rijden nu 'gratis') - en uitgaves op vakantie klaar voor 1300 euro voor ons 4tjes.
    Maar ik moet zeggen; een ijsje, een patatje af en toe vinden we lekker- maar uit eten gaan ofzo doen we niet. We 'koken' regelmatig op de skottelbraai en ook koude pasta's zijn favoriet (geen dure hoogstandjes dus) . Pretparken bezoeken doen we ook niet veel - te druk. Eerder een bos, watervallen, monument, kerk, blote voetenpad of een rodelbahn. Dat kost allemaal niet zo veel- en vinden we wel erg leuk om te doen.

    Op die manier kunnen we behalve in de zomer, ook in de meivakantie en herfstvakantie en met hemelvaart/pinksteren vaak wel weg. En in het voorjaar nog een midweekje met familie in een huisje. Dus we gaan best vaak - maar altijd vrij goedkoop.
    In de herfst gaat m'n man dan overigens niet mee - helaas - zoveel verlof heeft hij ook weer niet ;) .
     
  9. Kimkommer

    Kimkommer Bekend lid

    15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Met zijn 2en ongeveer 1000 euro voor 3 weken. Wij gaan in het laagseizoen kamperen. Dit is dan inclusief staplaats, benzine, tol, uitjes en eten.
     
  10. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.136
    4.354
    113
    Home
    Zo verschillend en nu zijn we gebonden aan de schoolvakanties dus extra prijzig...
    En ik heb ook een eisenpakket dat niet goedkoop is ;)
     
  11. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Wat wij per jaar uitgeven aan vakanties en weekendjes weg weet ik niet, veel waarschijnlijk aangezien we elke schoolvakantie wel weggaan.
    Maar per vakantie doen wij het best goed (vind ik dan...) de zomervakantie kost ons zo’n €4000 voor vijf weken weg met zijn drieën. (3 landen, 5 campings).
    Skiën kost ons dit jaar €2500 met zijn drieën, incl lessen en huur spullen, maar excl eten nog.

    (De rest wil ik niet uitrekenen en ik wil al helemaal geen totaalbedrag weten )
     
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja ik snap het, ik geef juist liever meer uit aan vakantie dan aan materiële dingen. Mijn vriend vind echter mooie spulletjes ook belangrijk. En nu we een nieuw huis hebben, gaat daar toch echt eerst het geld in zitten.

    Maar verder kijken we mbt vakantie vooral ook naar comfort. Toen ik 28 weken zwanger was bijv wel een extra stoel geboekt voor onze 1,5 jarige in het vliegtuig, zodat mijn vriend niet 4 uur lang met haar op schoot zou zitten.
    Een 6persoonshuisje met 3 slaapkamers, zodat zij een eigen kamer had ipv bij ons op de kamer in een 4 persoons. Zwembadje erbij, zodat ik ook wat meer kon rusten ipv er elke keer op uit te moeten en dan wel laten verwarmen natuurlijk voor onze lieve koukleumpjes :p En wat we daar uitgeven kijken we ook niet naar.:oops:
    En dan ga ik dus liever een jaar of 2 niet op vakantie, dan dat we gaan bezuinigen op comfort.
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  13. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Binnen europa rond de 4 duizend euro.
    Buiten europa rond de 6 duizend.
    Dit is allemaal exclusief eten en excursies.
    Wij zijn met 4 personen.

    Dit jaar gaan we naar Bali, deze tickets heb ik al geboekt. Maar nu hebben we bedacht vanaf daar ook nog een weekje naar Australië te gaan.
    Dus ik vermoed dat we voor deze zomer zeker wel op 8 duizend zitten.
    Verder gaan we in februari nog naar Egypte en zijn we nog niet zolang terug van centerparcs.
    Dus in een jaar tijd gaat er erg veel geld op aan vakanties, maar dat maakt niet uit. We genieten er allemaal erg van.
     
  14. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Elke dag uit eten, reizen met vliegtuig. Op locatie reizen vaak met OV, taxi of huurauto. Kwestie van letten op aanbiedingen. Vliegen naar Bosnië kostte bijv. 34.50 retour, huurauto voor een week 124.50. Airbnb voor verblijf a 30 euro per nacht. Cuba was de huurauto duurder, maar sliepen we voor gemiddeld 25 euro per nacht :) Beste aanbiedingen komen voorbij op Facebook bij vakantiepiraten. Vandaag was er bijv. Een aanbieding van 12 dagen rondreis Albanië met vluchten, vervoer en verblijf voor 240 euro p.p
     
  15. famke89

    famke89 Fanatiek lid

    9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ohh ik zie hier prachtige reizen voor bij komen... Maar wat een geld :roflmao: niks mis mee hoor! Iedereen moet doen wat hij/zij 't liefst wil..

    Wij waren afgelopen zomer rond 1500€ kwijt voor 18 dgn kamperen, hebben rond getrokken met onze tent. Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en Duitsland. We zoeken vrij basic campings maar wel aan een meer, rivier of zee.. Boodschappen doen we gewoon lekker bij de Lidl en als we uitstapjes doen nemen we zelf eten mee.. Gaan paar keer uit eten en doen wat uitjes.. Maar zijn vooral natuur mensen dus lekker wandelen in de bergen enzo..

    Overigens ben ik me er wel van bewust dat we ook op een punt komen dat de Kids meer wensen krijgen vooral qua campings maar dat zien we tzt wel.. Dan zal 't wel wat duurder worden ;)

    Overigens gaan we in het voorjaar vaak nog lang weekend camperen en in het najaar lang weekend Landal of Roompot (ja ik vind center parks te duur:roflmao::D )

    Hebben wel op 't lijstje staan als de Kids groter zijn om dan een grote reis te maken maar we weten nog niet waarheen.. :)
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Onze kids willen juist het liefste naar wat kleinere campings. Die willen echt niet op een camping met waterpark en compleet animatiegebeuren (gelukkig).

    Hier is het de bedoeling dat we een grote reis door Canada of West Amerika doen. Maar dan moeten ze nog iets ouder zijn
     
  17. famke89

    famke89 Fanatiek lid

    9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Vind het ook zonde als je op een camping aan de zee zit en je betaald voor zo'n waterpark

    Het is denk ook maar net hoe jij ze daar in opvoed en wat ze gewend zijn..

    Canada staat hier ook hoog op het lijstje!!
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  18. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    882
    113
    Hangt in ons geval heel erg vd bestemming af.
    Onze rondreis incl alle uitjes/parken/eten etc in Florida heeft ons 5000 gekost ongeveer. Dit was het ook elke cent waard.
    Hierdoor vertik ik het nu dus ook om voor 3500/4000 10dgn in Turkije oid te gaan zitten. Wat een bedragen weer dit jaar.

    Na lang zoeken gaan we dit jaar als mijn vak goedgekeurd wordt in mei naar Denemarken voor +-1000,- alles bij elkaar,incl lego land etc..
    In de zomer week naar Sicilië met hotel en huurauto. Dit zal op 2000,- uitkomen alles bij elkaar. (Incl eten/uitjes/autohuur).

    Dus voor 3000 2 mooie vakanties.

    Ik zelf ga ook nog naar krakau tussendoor voor nog geen 100,- voor 3dgn.
     
  19. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ongeveer 1500 euro in totaal (incl. eten, drinken, benzine, uitstapjes). Hiervoor gaan we elf dagen met zijn vieren naar Frankrijk (vogezen) en huren we een piepklein stacaravannetje op een camping. Wel een leuke camping met een fijn zwembad met glijbaan en een soort lazy river en grote ligweide erbij. :thumup:
    We gaan 1 keer uit eten en de rest kook ik zelf.
     
  20. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Ik gok dat het dit jaar zo rond de 2500 euro gaat worden.
    Tickets Barcelona, accommodatie, huurauto, eten.
    Voor mijzelf en 3 kinderts.

    Wij gaan dit jaar buiten het hoogseizoen en dat scheelt..
     

Deel Deze Pagina