Wat geven jullie gemiddeld uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Channie, 25 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    wij geven zo'n 80 euro per week uit in de supermarkt (is sinds mijn zwangerschap meer geworden vanwege versproducten!)

en tanken +/- 30 euro per week!

ik vind het niet veel eigenlijk hoor, moet kunnen toch?

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Pfff ..

Exact weet ik het niet, maar meestal doen we op vrijdag/zaterdag de grote boodschappen en zijn dan 90 euro bij Bas vd Heijden kwijt.
    Daarnaast doe ik door de weeks ook meestal nog wel eens een keer wat halen bij de Albert Heijn en dan zit ik al snel op 30 euro.
    Ook halen we ongeveer 1 x per week eten (snacken of Mac, Pizza etc) dat is dan ook snel 25 euro.
    Benzine partner= auto vd zaak
    Mijn auto rijdt op Diesel en dat is ongeveer ruwe schatting 70 euro per week.

We zijn met z'n 2-en en geven best veel geld aan boodschappen uit, maar hebben dan wel beiden een full-time job.

Mirre

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Dan heb je waarschijnlijk een grote hond. Ik ben ongeveer 8 euro in de twee maanden aan voer kwijt. Dan heb ik ook nog hele goede, van de dierenwinkel met alle goede voedingsstoffen. Natuurlijk nog wel extra's zoals koekjes en af en toe een lekker bot.

4. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Precies mijn verhaal! Erg hè, al dat geld op aan eten..
    Ik zou zoveel kunnen besparen.

5. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tja, wij geven ook wel rond de 100euries uit aan boodschappen per week, en tanken is ongeveer €50.- per maand, ons autootje is erg zuinig en mijn manneke wordt thuis opgehaald en weer gedropt dus daar geen benzinekosten.

Verder leven we gewoon lekker, we sparen wel iedere maand minimaal €300.- en voor Valentino nog een ruime €100.- per maand.

Mijn man bouwt zelf motoren en we hebben er dan ook een paar en das ook best een prijzige hobby, sleuteltje hier, dopje daar en weer een paar 100euries lichter..

We hebben eigenlijk niks te klagen we redden ons prima en hoeven geen eurocentjes om te draaien, en t allerbelangrijkste we zijn gezond!

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    @ bosie hha jah idd hebben we een grot hond, wij hebben goed voer. Maar geen super duur voer. Wij hebben een bullmastiff en meneertje weegt nu al 45 kilo en is pas 9maandjes!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    ha ha :)

Ja dat dacht ik al. Ik heb eentje van 12 kilo en die eet niet zoveel.

Dus al 45 kilo, dat gaat heel goed, lekkere gezonde kerel, ;)

8. bengel

bengel Niet meer actief

ik probeer met 50 euro per week te redden aan boodschappen
    vriend heeft auto van de zaak, sindskort, we hebben de 2e auto dus nog even, maar de reiskn is meer dan de verzekering en belasting..
    ik heb een diesel en denk dat ik voor 100 per maand tank

nu gaan we sindskort 1x in de maand boodschappen doen in duitsland scheelt echt hEEL veel, vooral t vlees, maar ook eieren, toetjes, snoepjes, waspoeder, shampoo, groente en fruit ietsjes maar toch.
    zal dan eens berekenen wat we totaal per maand kwijt zijn
    oh ja, en hond (beagle bengel) eet voor plm 8 euro per week..

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik doe 1x per 4 weken voor 150 euro boodschappen. Dan heb ik vlees erbij enzo. en voor de 1e week groente en fruit.
    Daarnaast doe ik iedere week 20 euro pinnen voor vers brood groente en veel fruit.

We tanken gemiddeld 1x per maand de tank vol dit is zo'n 85 euro geloof ik.

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij zijn door de week met z'n 2-tjes, in het weekend wisselt het van 3 tot 5 personen.

Per week zijn we aan boodschappen zo'n EUR 125,00 kwijt. Brandstof voor de auto is per week ook ong. EUR 100,00. Dan nog het hondenvoer: ook tegen de EUR 100,00 per maand voor 3 honden. Als laatste, naast de normale vaste lasten, nog de kosten van de paarden: aan voer zo'n EUR 120,00 voor 2 paarden.

Vanmiddag net de honden laten inenten, ontworming mee en 2 hadden beetje vieze oren en krijgen daar nu dus druppels voor. Totale schade: EUR 250,00! Toch ook weer EUR 20,00 per maand.

11. bengel

bengel Niet meer actief

tjeetje mina, wij hebben het normaal tot 'breed', maar jullie moeten het wel super hebben..

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Eén ding scheelt: het voer voor de paarden is per maand, niet per week.

En super breed hebben we het niet hoor. We hebben een heel leuk inkomen met z'n tweeën maar maken gewoon iets andere keuzes dan de meeste mensen. Ik wil graag lekker en goed eten en ben gek op beesten om me heen. En ik woon graag erg vrij. Dat heb ik allemaal. Daar tegenover staat dat ik weinig geld uitgeef aan kleding (nu ik zwanger ben iets meer) en dat we dit jaar b.v. niet op vakantie zijn geweest.

Ik klaag niet hoor, we leven er goed van maar het is in mijn ogen ook een kwestie van kiezen. Natuurlijk maakt het ook uit wat je superbreed of gewoon breed noemt. Wij hebben wel de luxe dat we kunnen kiezen. Van één inkomen (nu hebben we anderhalf) of van een uitkering valt er weinig te kiezen.

13. bengel

bengel Niet meer actief

daar heb je helemaal gelijk in hoor...de juiste keuzes maken. SOmmige van mijn vrienden gaan bv niet naar aldi of lidl, maar naar appie. zijn dan ook verbaasd als ik ze vertel met hoe 'weinig' wij het redden. Daarentegen merk ik wel dat wij 2en veel meer kunnen en ook echt doen dan de rest.
    nu sparen we ook veel, voor straks als t eenmaal zover is.
    vriendin van me is nu dik 3 maand zwanger,(bewust) en heeft nog helemaal niks gekocht omdat ze helemaal geen geld heeft. ze heeft alleen een dure babykamer gekocht...moet ze zelf weten hoor, dat is weer haar keuze...de mijne is dan anders

14. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Zo volgens mij geven wij best veel uit als ik het zo hoor...

Per week gemiddeld aan boodschappen €100,00 en daarvan eten we denk ik 4 avonden thuis en 3 nog eens buiten de deur wat al gauw €80,00 is. (als we voor goedkoop gaan soms zijn we dat per keer al kwijt)

Tanken doen we ook 2x per week omdat we veel reizen (echt veel want we rijden diesel en met een volle tank doen we 800km dus 1600 km per week) en daar betalen we €80,00 voor! De auto belasting per 3 maanden is €180,00 (dus €60 per maand) en de verzekering €35,00 per maand.

Al met al denk ik dat we heel veel kunnen besparen door bijvoorbeeld niet meer naar de AH te gaan en te kiezen voor de liddle,jumbo etc. Ook door minder te reizen en ff heen en weer te rijden. Maja of we dit ook echt gaan doen... :(

15. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik zou eigenlijk niet weten, ik ga er toch eens opletten wat we uit geven..
    het komt laatste tijd ineens voor dat we einde van de salaris een stukje maand over hebben hihihi

maar we houden van de salaris (vaste lasten en sparen enz eraf)
    zeg maar tussen de
    800/1000 over en die gaat echt op :oops:
    we zijn maar met zijn 3-en en een hond

16. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik denk dat als je maar 1 inkomen hebt om van rond te komen, je dan ook 'eerder' naar Aldi en Lidl gaat. Hier ook zo trouwens ;) Als je niet echt hoeft op te letten zeg maar, dan ga je niet naar deze winkels en ben je idd zoals bijvoorbeeld bij Appie duurder uit. Maar als je het kunt missen..waarom niet!

17. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik betaal bij ons de boodschappen en probeer wel een beetje op te letten!
    Ik doe 1x per week de grote boodschappen:
    ong. 15 a 20 euro bij de Aldi daarna ga ik nog naar de C1000 en geef ik nog tussen de 30 en 40 euro uit.
    Ik vond dit al erg veel, maar ik zie dat het normaal is...
    sinds de pampers en de voeding geef ik iets meer uit, denk ik.
    Soms ga ik ook nog tussendoor even naar de AH, maar dit is meestal maar 1 a 2 keer per week en dit zijn dan maar een paar dingetjes... maar meestal is het toch weer meer dan ik echt nodig had...!

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij proberen onder de 100 euro te blijven, maar de euro heeft nou eenmaal alles duur gemaakt! (boodschappen)
    Tanken weet ik zo niet, ik hoef meestal maar om de 14 dagen te tanken, en dan tank ik hem vol +-57,-

19. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    o ja, tanken is ongeveer € 70,- per maand.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het streven heir is ook zo'n 50e per week
    gaat redelijk.. alleen eten we dus in het weekend vaak in de stad :)

dus dat komt er dan nog wel bovenop :)

overigens komen mijn meeste boodschappen van de edah :)
    zegmaar de gulden middenweg tussen aldi en ah

ah vind ik gewoont te duur... en de aldi is meestal al dicht als ik uit werk kom
    En voor het weekend werkt het ook niet omdat je er ook nog een sniet kan parkeren :)

voordeel van de edah vind ik ook at het gewoon echt een complete supermarkt is en de aldi/ah in de buurt behoorlijk klein zijn.
    met veel groente, veel vers vlees... dat is toch belangrijk :)

(aldi heeft weinig groente, ah heeft wel veel fruit.. maar das meestal maar 1 dag houdbaar en dat is ook niet echt practisch)

Deel Deze Pagina