Mijn dochtertje krijgt nu 3 flessen een fruit en groentehap en rond 11.00 een half sneetje brood. Nu is oma erg bang dat ze stikt in het brood. Zij past volgende week op en zegt haar geen brood te willen geven. Wat zal ik er dan voor in de plaats aanbieden ? Een bordje bambix (heeft ze nog nooit op)
Als oma brood eng vind, dan kan ze i.p.v. wat extra groente en fruit geven. Of toch gewoon het brood proberen, zo eng is brood nou ook weer niet.
Ze is bij alles bang dat ze stikt. Ik vraag me af hoe ze dat bij ons gedaan heeft. Zodra mijn dochter een keer kokhalst wil ze het eten er al uitvissen ! Ik denk altijd maar zo kokhalzen hoord erbij ze moet nou eenmaal wennen aan stukjes en ze hebben toch een kokhals reflex. Ach haar mijn dochter brood laten geven nu ze nog zo klein is gaat me echt niet lukken. Gelukkig werk ik maar 7 dagen in de maand en past oma die week 3 dagen op. Dat moet wel te overzien zijn.
Een kleinkind is heel anders dan een eigen kind. Waarschijnlijk ziet je moeder nu beren die ze niet zag toen jij zelf baby was. Komt wel goed hoor.
Mijn moeder gaf het ook echt niet aan Giovanna tenzij ik er zelf bij was, ze begrijpt er zelf ook niks van want bij ons durfde ze dat allemaal wel. Zelfs nu durft ze haar af en toe nog geen banaan ofzo te geven! Ik zou het gewoon voor wat fruit/groente vervangen zoals dirksmama al zei.
Ja ik laat ze meer fruit geven. Krijgt ze gewoon een hele kinderbanaan en appel. Vind ze altijd heerlijk.