Iets samen doen vind ik het leukste. Misschien dat ik maar thuis een kaasfondue gaan organiseren dan.. high beer hebben we vorig jaar gedaan en het jaar daarvoor al een high tea. Voor degene die hun moeder moeten missen een vervelend topic, sorry.
Tja mijn moeder is helaas al bijna 15 jaar geleden overleden. Maar ook al zou ze nog leven, dan zou ze niet specifiek op moederdag iets van me krijgen. Voor mij kan die blijk van waardering op iedere willekeurige dag gegeven worden.
Mijn moeder is net jarig geweest en wilde nooit moederdag vieren. Dus niks. Schoonmoeder kreeg altijd chocolaatjes. Heel standaard, maar zij werd er blij van. Toevallig gaan we elkaar dit jaar wel zien op moederdag, dus wellicht dat ik nog een kleinigheidje meeneem.
Ik denk dat ik mijn moeder meeneem voor een koffie met een gebakje. Is ze er toch even uit maar kost haar niet zoveel energie. Voor schoonmoeder mag mijn man meedenken. Heb al wat dingen geopperd, wil het ook regelen maar hij moet wel even zeggen wat het dan moet worden.
Ik ben altijd een paar dagen na moederdag jarig. Vond de peuterspeelzaaljuf van de oudste wel handig dus ik kreeg maar 1 cadeau, man die in maart jarig is kreeg wel een verjaardagscadeau. Sindsdien vind ik moederdag stom Maar ik weet voor mijn verjaardag ook niets te verzinnen dus ook niet voor moederdag. Mijn moeder leeft al 24 jaar niet meer en schoonmoeder al 8 jaar niet meer dus wij doen er verder niets aan.
Wij willen mijn moeder trakteren op een weekendje weg. Sinds mijn pa is overleden gaat ze niet meer zo veel op pad dus willen we haar hier mee verrassen. We zitten alleen nog te kijken waarheen. Zit te kijken in het gebied rondom de Veluwe of een leuke stad.
Mijn moeder krijgt van mij en mijn zus een nachtje weg cadeau, overnachten in een voormalige kerk voor 2 personen. Kan ze zelf een datum voor kiezen. Van de mini in mijn buik een bedeltje in de vorm van een hartje met aan de ene kant 'grandma' en aan aan de andere kant 'love you to the moon and back' (dit zegt mijn moeder altijd). En heb bonbons en een kaart.
Niks. We hebben een hele moeilijke relatie. Gaan veel beschuldigden mijn kant op. Mijn man is er klaar mee. Ik kan het nog niet loslaten en probeer het elke keer weer. Ze blijft dingen door duwen. Mijn man wil haar niet meer zien dus verjaardagen vieren we met schoonouders en schoonbroer en schoonzus maar met mij moeder apart. Maar dat accepteert ze niet. We moeten altijd in de buurt van zoon zijn omdat ze of gaat vissen naar dingen of nare dingen over mij man zegt. Wou dat het anders was. Sinds mijn vader door is is ze een ongeleid projectiel zonder filter. Moet zeggen dat het een domper geeft op mijn eigen moederdag en blijf het lastig vinden.