Dochter krijgt: appelstroop, heel soms jam, smeerkaas, roomkaas, heel soms smeerworst, sandwichspread (vindt ze heerlijk). Ik heb ook pindakaas en chocopasta in huis, maar dat krijgt ze niet.
Ze plukt hier alles van der brood af. Behalve pindakaas, dat vind ze echt heel lekker. Overigens in pindakaas zit geen suiker, bij komend voordeel Ze eet soms blikworst, appelstroop, maar een broodje met roomboter vind ze het lekkerste
Wat is er mis met smeerkaas... Ik eet het niet, maar vraag me af of er in chocopasta bijv geen glucosestroop zit...
Ik gaf en geef: kipfilet, appelstroop, Zonnatura jam, verse roomkaas, kaas, sandwichspread en af en toe pindakaas.
Hier krijgt ze roomboter, verse kaas (Huttenkase), geplette avocado, geplette banaan, biologische vijgenjam, gehalveerde kerstomaatjes, druiven, en soms een hapje chocopasta van mij, maar ze maakt er niet veel van.
Hier jam, appelstroop en pindakaas. Af en toe smeerkaas (niet te vaak ivm zout) En al helemaal geen leversmeerworst, dat vind ik pas rotzooi. Is ook niet echt gezond voor kleine kinderen als ze dat te vaak krijgen. Ze heeft nu een paar keer (bij uitzondering) een heel kein beetje chocopasta op brood gehad en dat ging er wel in. Maar niet beter als het gebruikelijke beleg, haha!
Wat is dat dan met chocopasta?! Als ik die reacties zo lees dan lijkt het zo ongeveer puur vergif. Mijn dochter krijgt het wel gewoon hoor! Ze smult er lekker van
Mijn dochter krijgt boter, kipfilet, kaas, suikervrije jam of appelstroop op brood. Soms een beetje fruitwat overgebleven is van de ochtend, zoals geprakte banaan of abrikoos. Ik zou geen moeite hebben met incidenteel een keer chocoladepasta, maar ik wil niet dat ze zoute smeerkaas of smeerworst met lever krijgt. Dat heeft ze beide nog nooit gehad.
Mijn zoontje is dol op pindakaas. Als ik het woord brood zeg, wijst hij mij al aan waar de pot pindakaas staat, volgens hem "piesss" staat. Ik ben al lang blij dat hij brood eet, dus het is meestal pindakaas wat hij krijgt, af en toe kipfilet, chocopasta of smeerkaas. Maar deze laatste drie gaan er niet van harte in. Wij zijn hier geen broodliefhebbers, ik eet het nu omdat ik een goed voorbeeld wil geven aan mijn zoontje, maar soms krijg ik het niet door mn strot....dus ik eet veel zoet op brood, vandaar dat ik hem pindakaas geef. Dat lijkt me toch iets beter als chocopasta en hagelslag.
De hartige belegsoorten zijn vaak weer 1 bom zout, dus je moet daar idd niet te moeilijk over denken. Liever zoet en zout afwisselen, zodat het meer in balans blijft, dan altijd zout...
Hier heel lang alleen roomboter, daarna af en toe afwisselen met appelstroop, jam en leverpastei. Nu geprakte banaan, aardbei of advocado. Vruchtenhagel, stroop, pindakaas, kokosbrood, rozenbotteljam, tonijn, smeerkaas, leverpastei, kaas, boterhamworst alhoewel die laatste 2 het vaak van het brood word afgehaald en het brood blijft liggen... en heel soms shocopasta. Ook vind ze tosti's erg lekker, met ham/kaas en annanas. mozzerella en tomaat of smeerkaas en banaan...
Ik geef bijna alles op brood. Behalve rood vlees (filet american of rosbief) en geen vleeswaren die onder de noemer 'worst' vallen (boterhamworst, cervelaatworst etc, dit is te zout en te vet, eten wij zelf ook niet)
Hier diverse soorten vleeswaren, af en toe (kipfilet, boterhamworst, gekookte gelderse, cervelaat) ook af en toe smeerkaas. Maar zijn voorkeur gaat uit naar stroop, aardbeienjam, hagelslag en vlokken (puur), vruchtenhagel en gestampte muisjes. Als hij n krentenbol of croissant eet zit er niets op (ook geen boter)