Dochter, 19 mnd, ritst eigen slaapzak open.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merah, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze dochter van 19 maanden ritst sinds deze week haar eigen slaapzak open en trekt hem uit
    Iemand deed de tip de slaapzak achterstevoren aan te doen, dus met de rits aan de rugkant.
    Maar ook op deze manier ritst ze hem open. Al lukt het haar op deze manier niet om hem uit te trekken, ze ligt zo wel grotendeels bloot in bed.

Iemand aanvullende tips?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Achterstevoren wat je al doet en dan binnenstebuiten. Dat hielp bij zoonlief tijdelijk. Erna zijn we maar gestopt met de slaapzakken ;)

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Achterstevoren met een veiligheidspeld (wel een echte met klik erin) gegarandeerd dat ze die niet open krijgt.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De rits vastzetten met een veiligheidsspeld (die je vast kunt klikken). En dan kan de slaapzak op de normale manier aan. Als je hem achterstevoren doet, zit de rand zo tegen de keel aan.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zo doe ik het ook, met zo'n echte luierspeld die je idd vast kunt klikken.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat vind ik ook het nadeel van achterstevoren, dat hij dan zo hoog tegen de keel zit.

Veiligheidsspeld heb ik aan gedacht, maar vond ik toch wat eng.
    Misschien heb ik de verkeerde (van vroeger) in gedachten, maar ik ben bang dat mijn dochter die wel open kan krijgen...

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Misschien laten wennen zonder slaapzak?

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter doet dit al sinds ze 10 maanden...maar ik heb nu een slaapzak die ze niet openkrijgt (tot nog toe haha). De rits doe je niet dicht van boven naar onder...maar van onder naar boven. Kind is de hele ritssluiting kwijt nu, ideaal :D Van de wibra

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Voordeel van het nu afleren van de slaapzak is dat het zomer is. ALs ze niet onder de dekens blijft, vriezen de tenen er niet gelijk af ;)

Maar vind het eigenlijk toch wel makkelijk dat ze zo ook niet zelf uit bed kan klimmen...

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou gewoon stoppen met de slaapzak. Ik zou denken dat ze een boodschap afgeeft... ;)

11. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier maakt dochterlief hem ook open, maar ze heeft nu al twee nachten zonder geslapen en vanmiddag weer, dus zit er echt aan te denken om het zo te laten... achterstevoren nog niet geprobeerd, maar dan zit ie idd tegen haar keel en een veiligheidsspeld vind ik beetje eng, ze is best ondernemend en blijft pulleken denk ik, en deze slaapzak gaan naar boven dicht, dus de rits zit dan bovenin.

12. PoppetjeN

PoppetjeN Niet meer actief

tijd om zonder slaapzak te slapen....;)

13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier ook een meid die al een aantal maanden weet hoe ze een slaapzak open moet ritsen.... Nu de afgelopen 2 nachten zonder slaapzak vanwege de hitte en dat slaapt eigenlijk prima. Ze ligt wel bloot, ze gaat ook in de warmte nog alle kanten op:D. Daarom maar gewoon wel een pyjamaatje aan, kijken hoe het gaat. Tegen de tijd dat het echt weer koud wordt kan ze ws onder een dekbedje slapen, bij mijn andere dochter was dat ook de hint om stil te blijven liggen 's nachts! :D

Deel Deze Pagina