Hier wisselt het wat er mee gaat naar school: meestal een granen/notenreep (naturel, appel of chocolade), soms een banaantje of mandarijntje, soms een broodje en heel af en toe een Liga/Sultana-achtige koek. Daarbij een pakje appelsap.
Hier hebben ze op school zo'n ding waarmee je in 1 beweging het klokhuis eruit haalt en de appel in partjes verdeeld. Dus hier gaat regelmatig gewoon een hele appel mee. En banaan ook gewoon in het schilletje.
Een beker diksap, een stuk fruit ( appel, banaan, bakje met stukjes kiwi/druiven/aardbeien) , soms komkommer en een doosje rozijntjes.
Appel (in een speciaal appel bakje en geef het dan in stukjes mee), banaan (gaat in een doosje in de vorm van een banaan , juf maakt de banaan open) , liga, eierkoek,rijstwafel.
Op de school van mijn zoon geldt de regel: geen snoep mee. En ik ben het daar van harte mee eens. Dus voor het ochtend-tussendoortje krijgt hij fruit mee. Banaan, bosbessen, aardbeien, appel, druiven. Ik vind het wel een goed idee om ook eens komkommer of tomaat te doen. Als hij 's middags uit school komt, eten we dan wel iets van een koekje of cracker, of het fruit dat hij nog niet heeft opgegeten uit zijn bakje.
op de school van mijn dochter mogen ze ook alleen maar gezonde dingen mee, alleen wat ik wel vreemd vind is dat ze met trakteren wel weer chips mogen geven.
Hier op school gaan ze vanaf volgende week zelf fruit uitdelen. Één of ander EU project. Niet alle dagen, maar woensdag, donderdag en vrijdag. Helemaal prima, alhoewel ik altijd fruit mee geef, zijn er vast kindjes die dat niet krijgen.
Onze oudste gaat deze week voor het eerst naar school. Hier hebben ze 2 fruitdagen. Ook op andere dagen zal hij fruit mee krijgen. Hij krijgt nu ook elke ochtend fruit...zou niet weten waarom dat nu ineens anders moet gaan. Koekjes e.d. vind ik absoluut niet kunnen...het is een stuk ongezonder en zo krijg je onderling verschillen...van mij mag het verplicht fruit worden elke dag...wij wisten ook niet beter..kreeg altijd fruit mee.
Dat is hier bij ons op school ook pas geweest, goede actie. Mijn zoontje krijgt sowieso elke dag fruit mee, maar nu kreeg hij ook soorten die ik niet zo vaak ik huis haal... Normaal gesproken neemt hij een appel of banaan mee, heel af en toe een Liga melkbiscuit of evergreen.
Hier mogen ze alleen maar fruit of groente mee nemen met hoge uitzondering een boterham... Geen koeken zelfs geen ontbijtkoek, wat ik wat overdreven vind maar goed...
@triskele: ik denk dat de scheiding tussen ontbijtkoek en andere koek te klein is ofzo... zo doen ze het bij ons ook. ook bij de lunch trouwens... al begreep ik dat ze op een of andere vreemde manier vandeweek smarties mochten eten bij de lunch?
Dat project hebben ze vorig jaar bij Eva op school ook gehad. Kregen we ook zo'n speciale broodtrommel mee. Het is zo goed bevallen, dat sinds dit jaar er alleen maar groente en fruit mee mag. Eva neemt het liefste iedere dag komkommer mee. Maar ik wissel dit af met peer, appel, banaan en kiwi. Pakjes mogen sinds dit jaar ook niet meer, als je dit wel mee geeft, krijg je het lege pakje weer mee terug haha
hier straks 2 fruitdagen en dan gaat er een banaan mee. Ik heb een mannetje die de rest gewoon echt niet lust,op appel na dat lukt soms een beetje maar dan alleen met goed textuur. shannon eet alles, colin bijna geen fruit, lang leve de genen van papa, die het ook echt niet lust. Dagen daarnaast ontbijtkoek en evt. op woensdag een verpakt koekje. geen ontbijtkoek mogen mee geven zou mij erg tegen de borst stuiten, niets mis mee en als colin elke dag banaan eet zit hij binnen no time verstopt. ook wetende dat ik een hongerlap heeft die dat tussendoortje echt nodig heeft (dinkt op psz ook altijd 2 bekers melk + het biscuitje wat ze krijgen omdat 1 beker niet genoeg vult(mogen kiezen limonade/melk. en inderdaad colin eet dus ook thuis niet elke dag fruit, ik begin er nu zo af en toe 1 a 2 partjes appel in te krijgen , misschien dat dta lukt voordat hij 4 is en anders maar niet.