Nogsteeds 5 flessen na 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Bibilicious, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibilicious

Bibilicious Nieuw lid

17 apr 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van ruim 6 maanden zit nogsteeds op 5 flessen per dag (heel soms 6), potje groenten en een potje fruit.
    Hij is niet dik, eerder aan de magere kant maar ik krijg zijn flessen er niet af. Hij is super beweegelijk dus we dachten dat ie daarom misschien meer honger zou hebben dan wat normaal zou zijn.
    Verder gaat ie 's ochtens een half uurtje naar bed, 's middags een uurtje, van 20.00 tot 21.30 slaapt ie en dan wordt ie weer uit zichzelf wakker omdat ie honger heeft dus om 10 uur zijn laatste fles. Met veel geluk komt ie dan 's ochtens pas om 6.00 maar vaak is het ook om twee uur 's nachts al weer prijs.
    De rijstebloem kreeg ie altijd bij zin laatste fles maar willen we misschien in de ochtend gaan geven.
    Heeft er iemand tips hoe ik dit aan kan pakken? We bieden hem altijd 180 cc water + 6 schepjes standaard aan maar overdag laat ie bijna altijd 60/80 cc staan.

2. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    misschien is het een idee om bijv. tussen de middag dat wat hij overlaat uit de fles een papje van te maken wat je met een lepeltje geeft. Dat was bij onze zoon een oplossing die wilde bij de fles van 12.00 niet meer uit de fles drinken en hij krijgt nu 180/6 en dan fijne granen erbij binnen 10 minuten alles op.

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Is niet erg toch?

Wij zijn begonnen met de middagfles rond 15:00 te verkleinen naar 90/3 (zo te horen heeft je zoontje dat zelf ook al gedaan?). Toen ze 7 maanden was, hebben we dit flesje vervangen voor yoghurt. Daarna heeft ze nog heel lang 4 flessen gedronken, totdat ze die van 's avonds laat niet meer nodig had.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Of vergis ik me nu?
    Hm ja, ze sliep toen al van 19:00 tot 07:00 zonder late fles...

5. adi

adi Niet meer actief

Is helemaal niet erg, zolang je in de gaten houdt dat je niet meer dan 800cc per dag geeft in totaal.

6. Bibilicious

Bibilicious Nieuw lid

17 apr 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij het consultatiebureau dringen ze er een beetje op aan dat ie maximaal 4 flessen mag hebben. Maar hij komt 's nachts ook dus dat lijkt mij dat ie overdag niet genoeg binnen krijgt en dat ie daardoor 's nachts honger heeft of zie ik dat verkeerd?

7. adi

adi Niet meer actief

Aantal flessen maakt niks uit, hoeveelheid melk wel. Van opvolgmelk mag je niet meer dan 800cc per dag geven.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Als je 's ochtends pap wilt geven dan zou ik kiezen voor een fijne granen papje en niet alleen voor rijstebloem. Verder eens met de rest. Als je niet uitkomt met 800 ml kun je ook terug naar nr 1 voeding, daar mag je 1000 ml van geven.

9. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    Ik zou me er echt niet druk over maken.
    Mijn zoontje is nu 10 maanden en 1 maand geleden kreeg hij nog steeds 5 flessen!! Tussendoor fruithap en groentehap. Ik vond het zelf zo erg dat hij achter liep, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat het totaal niet erg was.
    Hij heeft koemelkallergie en krijgt hiervoor speciale voeding. Het introduceren van vaste voeding duurde allemaal zo lang, vandaar dat hij zo achter liep.
    Maar nu 1 maand verder... gaat het ineens zo snel.
    hij krijgt nu een papfles, fruithap, boterham, tussendoortje, avond eten en dan voordat hij gaat slapen, nog een voeding. Soms kwam hij s'nachts nog voor een voeding, en dat hebben we hem ook gewoon gegeven. Hij heeft het dan gewoon nodig gehad. Die flessen gaan er uiteindelijk echt wel uit.

Ik vond het zelf zo erg en zat er echt heel erg mee, wist ook totaal niet hoe ik het aan moest pakken met die vaste voeding. Was ook ontzettend bang dat hij ergens allergisch voor zou zijn.Toen ik dat naast me neerlag, zo van: nou hij moet het toch allemaal ooit een keer proeven en dan weet je meteen of dat hij er tegen kan of niet.. toen ging het ineens heel snel en viel er bij mij ook een last van me schouders af.

Ik zou me er niet druk om maken wat het CB tegen je zegt. Je moet doen wat je eigen gevoel je ingeeft. ;)

Deel Deze Pagina