Hallo allemaal, Ik zit met een groot drama probleem.. Ons zoontje van bijna 15 maanden heeft eind januari z'n 11 maanden vaccinatie gehad en heeft de middag daarna een fikse oorontsteking gekregen. Wij dachten dat de tekenen kwamen van de vaccinatie dus toen we eindelijk doorhadden dat het niet van de vaccinatie kwam, waren we al te laat voor een kuur voor de oorontsteking. Hij heeft in febr. weer oorontsteking gehad en heeft daarvoor kuur gehad. Al die tijd heeft hij niet 1 nacht fatsoenlijk doorgeslapen. De oorontsteking is volgens de arts nu weg, maar nog steeds is het slapen een groot drama. Alle tips en trucs hebben we inmiddels gehad, maar hij blijft krijsen. Soms als hij naar bed gaat (rond 19.00-19.30 uur) gaat hij wel gelijk slapen en wordt dan 00.30 uur wakker tot uur of 03.30. Of hij gaat niet eens slapen, (zoals gisteravond bv), dan gaat hij 21.30 u naar bed en is om 04.45 klaarwakker om vervolgens te gaan krijsen. Wat we ook doen, niets helpt. Alleen bij ons in bed is hij wel stil, maar gooit dan ineens de speen weg en wil weer krijsen, maar dan hebben we hem snel stil. Maar onze nachten (vooral die van mij omdat mijn man er wel door heen kan slalpen) zijn echt gebroken, en dat vanaf eind januari. Vanlieverlee word ik echt doodmoe hiervan. Nu hoorde ik dat er melatonine is die je aan kinderen kunt geven zodat ze rustiger worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag je dit aan een kind van 15 maanden geven? Wie o wie~kan me hellpen.. Alvast bedankt!
Hooi Wij gebruiken het ook.. Maar wij gebruiken het omdat onze zoon niet goed in slaap kan vallen. Volgens mij is jou kindje wel wat jong maar je kan wel die kinder variant proberen.Mijn zoon is zo beren groot dat wij heb 1 van de volwassen moeten geven (hij heeft adhd,pdd-nos,odd enz). Die van kinderen is erg licht dus het kan geen kwaad denk ik/. Ik zal ff je huisarts bellen om te vragen of het geen kwaad kan.
Wij hebben het een tijdje gebruikt omdat ons zoontje ook meerdere keren wakker werd. Dit wel op advies en onder begeleiding van een arts. Echter gaf het hier niet het gewenste effect. Melatonine is ook meer een inslaper ipv doorslaper. Helaas heb ik ook niet de juiste tip voor je. Mijn zoontje heeft lang bij ons op de kamer geslapen, zo hadden we alle 3 rust. Nu zijn we een tijdje bezig met eigen kamer en papa moet er uiteindelijk altijd naast gaan liggen, willen we echt nachtrust.
Heb er ervaring mee in de zin dat het wordt voorgeschreven door de psychiater waar ik voor werk. Je kunt bij de drogist tabletjes krijgen van 0,1 mg. Melatonine opzich kan geen kwaad, het is namelijk een lichaamseigen stofje. Wat eerder al in een reactie werd genoemd, is dat het een inslaper is, niet om op door te slapen. Wij adviseren altijd om een uur voor het slapen gaan een tabletje te geven. Het kan zijn dat jouw kindje aan 0,1 mg niet genoeg heeft, dan kun je wellicht twee tabletjes overwegen.
Hier ervaring met melatoninte time release (doorslaper) Hier een slaapdrama vanaf dag 1 en we geven het nu vanaf febr. dit jaar, hans was dus ruim 1,5 jaar (iedere nacht 4 a 5 uur per nacht krijsen/janken/burllen). En het werkt hier GEWELDIG! Op advies van de rivas gaan geven. We poederen er 6 in zijn laatste fles om 2230. succes
Ik denk dat je methanol bedoelt? Melatonine is een lichaamseigen stof die, correct me if I'm wrong, in je hersenen aangemaakt wordt en te maken heeft met je slaapritme.
Wij gebruiken in periodes van onrust en slapeloosheid 'kindival' van vsm en dat werkt op zich redelijk goed. Ook heb ik eens de tip gehad om mandarijnolie te gebruiken, dit kan je kopen bij De Tuinen. Paar druppels op een doekje en dat naast je kindje in bed leggen en dan worden ze rustiger. En wij hebben al heel wat geprobeerd, onze meid is nu 15 maanden en de nachten zijn al die maanden onrustig. O.a door verborgen reflux, heupdysplasie en slapen met een spreidbroekje, koemelkeiwitallergie en chronische oorontstekingen. Ook hebben wij Rescue Remedy Bachbloesem, maar die gebruik ik eigenlijk niet. Kortom, het is even zoeken,maar het geeft geen garanties. En ik weet zelf hoe vreselijk vermoeiend het kan zijn,maar probeer ook 's nachts duidelijkheid te scheppen. Wij nemen onze meid bij ons als ze echt heel ziek is en dat duidelijk is dat zij pijn heeft,maar als dat eenmaal minder wordt of is en het erop lijkt dat ze toch bij ons wil en het probeert, ze wennen er tenslotte aan, dan is het even 1 of 2 nachten doorbijten en speentje geven, kus, neerleggen en weggaan, maar het schept duidelijkheid en werkt hier prima. Sterkte! Groetjes, Mexicang
Ik geef het ook sinds een paar maanden aan mijn zoon. Wel zonder doktersadvies, en gewoon pilletjes van de drogist (0,1 mg.). Het werkt geweldig, maar ik wil het nu toch wel weer gaan afbouwen. Het voelt ergens niet prettig dat ik hem misschien afhankelijk maak van een pilletje (ook al is het een lichaamseigen stof).
Bedankt voor jullie reacties. Heb toch ook nog maar de huisarts gebeld en die zei ook: eerst wil ik hem helemaal nakijken en met jou praten voordat je zomaar overgaat op melatonine. Hij had als baby zijnde reflux en heeft daar medicijnen voor gehad. Misschien heeft er toch nog last van, al merken wij dat overdag niet. Als er goed onderzoek is gedaan, mogen we misschien over naar melatonine o.i.d. Ik hoop wel dat ze snel iets vinden, ik vind het erg slopend. Het is al maanden dat we geen enkele nacht lekker goed slapen, m'n hoofd voelt aan als een bal met watten. Hoe moet dat dan zijn voor ons jochie?! Dat moet dan toch nog veel erger zijn...
Als ik jouw verhaal zo lees, zou ik de huisarts ook om een verwijzing naar de KNo vragen: even daar na laten kijken, die hebben veel betere apparatuur dan de huisarts. En gezien de vroegere reflux zit ik te denken: een overgevoeligheid voor koemelk gaat nogal eens gepaard met oorproblemen en met reflux, (of andersom, zo je wilt ). Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je even met koemelk stopt?
@ Rozemarijke: we zijn paar weekjes terug bij de kno geweest, alles zag er prima uit! :S Heel vreemd natuurlijk omdat de huisarts 2 dagen daarvoor zei dat het rood zag en dat er vocht zat. Maar goed, vanmiddag naar de huisarts, kijken wat hij zegt. Koemelk: heel dom van mij..maar waar zit dat in dan? Hij eet gewoon met de pot mee, maar krijgt geen gewone melk die wij drinken. Hij krijgt nog steeds fles melk en soms pyamapapje. Zou het daar ook in zitten?
Rozemarijke, misschien lees ik het verkeerd, maar ik denk dat je mijn verhaal aankaart, ik heb het gehad over de verborgen reflux en de koemelkallergie, ik lees dat bij Cocko niet terug. Of lees ik nu verkeerd ? Wij zijn in ieder geval al bij de kno geweest en haar neusamandel is al verwijderd, evenals gaatjes in de trommelvliezen. Ook is ze al sinds ze 7 maanden was aan de medische voeding ivm koemelkeiwitallergie, nu dik 8 maanden. Onze meid had al ruim 5 maanden een koemelkvrij dieet en toen openbaarde de chronische middenoorontstekingen. Altijd dubbele middenoorontstekingen. Maar goed, toen werd dat duidelijk, het zal altijd de vraag blijven of ze dat al had ten tijde van de koemelk, want ja, waarom huilen ze zo enorm?? Groetjes, Mex
O, en cocko...... koemelk zit in heel, heel veel produkten. Boter, kaas, veel instantsauzen, koekjes, broodbeleg, soms zelfs in brood.