hoeveel groente/fruit kindje 7 mnd?

Discussie in 'Voeding' gestart door girl21, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

hoeveel groente en fruit geven jullie je kindje van 7 mnd?

ik geef 4 x bv en 1 x groente en 1 x fruit en meestal 250cc diksap op een dag.

ik geef nu nog steeds halve potjes, maar hij is dan niet tevreden.. (geef dan nog wel bv als toetje)

en als je verse groente en fruit geeft, hoeveel dan? las dat je met een maaltijd (aardappels/rijst met vlees en groente) totaal 5 eetlepels kan geven.. klopt dat?

kortom, wat geven jullie? en hoe verdelen jullie dit op een dag?

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik gaf toen vers en ons meisje at ongeveer 150-200 gram warme maaltijd (groenten met aardappels/pasta/rijst) en 2 stuks fruit op een dag. (ze weigerde fruithap en at met 7 maanden stukjes fruit aan een vorkje) Het fruit gaf ik s ochtends om 9.00 uur en de groenten tegelijk met ons eten. Varierend tussen 17.30 en 18.30.

Sap dronk ze slecht en ik gaf er 3 flessen bij van 180 cc.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik gaf 's ochtends fruit, meestal pureerde ik 2 stuks, of gaf 1 uit het knuistje. Bij de puree bleef er vaak wel iets over voor mezelf, maar zeg dat hij 1 tot 1,5 stuks fruit at.

De warme hap was bij 7 maanden (afh van slaapjes, tussen 17.00 en 18.30) meestal een combi van groente met aardappel/rijst of pasta. Denk dat hij doorsnee zo'n 200 gram binnenkreeg, dat is dan 2/3e groente en 1/3 aardappel/pasta/rijst. We kookten vers, dus we deden het een beetje op de gok.
    Van een potje at hij dan weer iets minder, omdat hij dat niet lekker vond.
    En dan wat yoghurt na, als hij nog een beetje zin had in meer.

Daarnaast nog 3 FV, waarvan 1 met papgranen en een boterham..

4. girl21

girl21 Niet meer actief

oke dankjullie

kan iemand ook een dagschema laten zien?

ons schema is ongeveer zo:

09.00 van bed en bv

11.00 half potje fruit of 1 stuk fruit vers of half potje fruit gemengd met water en diksap

13.00 bv en op bed

16.00 van bed en flesje diksap 125 cc

17.30 half potje groente (met evt aardappels/vlees) of ongeveer de zelfde hoeveelheid vers met als toetje bv

19.00 soms nog weer beetje diksap, maar afhankelijk van wat al opgedronken is.

20.30 kv 180/6 met 3 schejes rijstebloem vanille
    en vervolgens op bed

geheel afhankelijk vanhet weer geef ik hem diksap of thee, hoe warmer, hoe meer drinken;)

5. Maia

Maia Niet meer actief

fruit weet ik niet, ik doe altijd maar wat en ik heb aparte plastic 'toetjes'bakjes gekocht en die vul ik tot de helft.

groente/vlees/aardappel ofzo krijgt ze van mij altijd 3 flink grote eetlepels. Gaat eigenlijk altijd wel op.

6. tulip

tulip Niet meer actief

schema met 7 maanden

8.00 uur bordje pap 180 cc
    9.00 uur 1 stuks fruit
    9.15 slapen tot 12.00 uur
    12.00 uur 1 boterham met fles 180cc
    13.00 slapen tot 14.30
    15.00 uur soepstengel/ rijstewafel en diksap
    18.00 uur warme maaltijd
    19.00 uur flesje 180 cc en naar bed

7. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron at en eet nog steeds tussen de 2 en 4 flinke eetlepels (afhankelijk van hoe lekker hij het vindt). Fruit wil hij (raar genoeg) niet in stukjes en vers dus krijgt hij een half tot heel potje fruit.

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Sam eet een heel potje fruit en een heel potje groente per dag. Verder nog een boterham en 2 grote flessen en 1 kleine.

Groetjes,
    Josien

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik ga nu over naar 3 flessen waarvan 1 pap, 1 heel potje groente of avondmaaltijd en 1 (klein) potje fruit met wat melkpoeder/pap/koek.
    tussen door krijgt die dan nog een halve sabbelkoek of rijstewafeltje met 100cc roosvice.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Met 7 maanden gaven wij 7-9 keer borstvoeding/kunstvoeding per 24 uur en gaven we 1x per dag bijvoeding in de vorm van groenten of fruit (bij de oudste twee om de tijd wanneer het ons uitkwam, bij de jongste rond 18.00). Nog wat later zijn we 2x per dag bijvoeding gaan geven, het fruit dan in de ochtend en de groenten in de avond.

De hoeveelheid hier de eerste tijd echt gewoon maar 2-3 hapjes en tussen een voeding aan de borst in, dus eerst aan de borst drinken, dan de bijvoeding en vervolgens weer aan de borst drinken. Met ong een maand of 7.5/8 gaven we meer dan 2-3 hapjes, vanaf toen gewoon zoveel als ze zelf wilden. Wel altijd verse groenten en fruit gegeven.

Deel Deze Pagina