Oké ik heb het goede recept. Je kookt 2 liter verse melk (direct van de boer) in een grote (soep)pan, dan laat deze afkoelen tot de melk warm, maar niet heet is (dat meet je met je pink) Als de melk de juiste temperatuur heeft klop je er losjes met een garde heel goed 3 of 4 eetlepels Turkse yoghurt in (merk Yayla). Daarna roer je het even rechts door en dan doe je er de deksel op (mag geen glazen deksel zijn) Die pan in een deken wikkelen en 24 uur of een nacht laten rusten. Je haalt er dan 1,5 liter yoghurt uit.
Mmmm thanx!!!! Je moeders yoghurt word nog beroemd hier! Zou er snel patent op aanvragen Ja ik las inderdaad dat je pink 7 seconden in moet kunnen houden. Dan is hij de juiste warmte.
Graag gedaan! Ja bij m'n vriendinnen is ie heel populair. Zij 'bestellen' altijd bij m'n moeder haha. Melk direct van de boer is sowieso altijd lekkerder. Ik probeer m'n dochter altijd zo veel en zo vaak mogelijk écht puur te laten eten.
Dat is omdat rechts geassocieerd wordt met 'het goede' en links met de duivel. Ik heb ook vaak yoghurt gemaakt toen ik op plekken woonde waar het niet altijd in de winkel lag. De lekkerste yoghurt vond ik zelfgemaakt van melkpoeder
Hier krijgen de kids meestal griekse of turkse yoghurt. De ene keer na het eten en soms ook wel 's middags. Of we geven fruit. Dochterlief krijgt heel af en toe een danoontje.
Nou, een goed nagerecht/ dessert is een smaak op zich natuurlijk. Maar ik vind een bakje aangezuurde melk (yoghurt, kwark, vla oid), geen dessert. Het is gewoon een extra portie zuivel op een dag.
Yoghurt Of een danoontje als hij zijn hele bord leeg eet (i know totaal niet pedagogisch verantwoord maar het werkt wel en smullen dat jij dan doet, gezien het hem zelden lukt is het ook echt een extraatje)