Ik vind het nu niet meevallen om een beetje variatie aan te brengen met fruit eten. Mijn zoon krijgt fruit in principe op de rapley methode. Appel valt dan al gauw af, hij krijgt het nu soms wel geraspt met een lepeltje, niet rapley dus maar dat doe ik voor de variatie. Banaan raakt hij gauw verstopt van. Hou je over nu: peer en druiven. Ben deze week ook met kiwi en uitgeperste sinaasappel begonnen, gaat ook goed. Meloen is keihard en niet lekker nu, mango en ananas vind ik erg duur nu. Is het erg dat er zo wat minder variatie in zit? Of valt dat wel mee
Hier krijgt hij ook mandarijn en appel kook ik kort zodat het wat zachter word. Mango is op de markt hier niet zo duur.2 voor een 1.50 geloof ik.
Maar als je het kort kookt is dan niet de buitenkant zacht en de binnenkant nog heel hard? En kan je het dan nog wel in reepjes geven? Mango valt wel mee dan ja! k Ga eigenlijk nooit naar de markt Moet n eind lopen of betaald parkeren. Is het nog duur haha Snij je een partje mandarijn door dan? Net als druif gaan die velletjes niet kapot...
Appel even stomen dan is deze zacht(er) aan zowel de buiten als de binnenkant.. Ander fruit: Kakifruit, Manderijn door de helft, Avocado, smoothie maken van zomerfruit diepvries...
Ik geef het dan niet rapley maar gewoon met een lepeltje, maar ik maak een mandarijntje ook gewoon fijn en dat gaat prima net als druiven. Sinasappel pers ik uit vind ze heerlijk, verder banaan of peer of appel (die kook is soms even als het hard is). Maar kan hij dus al uit z'n vuistje eten? Knap! Ik geef haar soms een soepstengel oid in de hand maar ze begrijpt echt niet dat dat in haar mond kan
Ze mogen toch nog geen citrusvruchten en kiwi's? Ik varieer ook niet heel erg hoor: banaan, peer, appel ( even in de magnetron, wordt het zachter van), druifjes, af en toe mango. Mijn zoon snapt het ook niet, ik had vanmiddag stukjes brood op z'n bord gelegd en hij keert 'm gewoon om boven de grond..
Dat het in de mond moet snapt hij wel ja Maar hij stopt alles in zn mond ook als het niet eetbaar is. Maar als hij in de wipstoel gaat met een mouwslab om weet hij dat het etenstijd is. Bedankt voor jullie reacties. Citrusfruit word idd afgeraden tot 9 maanden maar het gaat prima, weet eigenlijk ook niet waarom
Appel inderdaad koken of stomen. Mango haal ik vaak bij de Turkse supermarkt, dan zijn ze helemaal niet duur. De Lidl heeft ze momenteel ook. Avocado was al genoemd, ook erg lekker. Zodra het weer richting zomer gaat wordt het zoveel gemakkelijker. Perzik, nectarine, meloen, aardbeien, frambozen, bramen, kersen. Heerlijk. Sinaasappel kun je ook in partjes geven. Moet je 'm tussen de vliesjes uit snijden. Een sinaasappel in parten snijden - Boodschappen