Wat geven jullie je moeder voor Moederdag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miekjepiekje, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Maar als je zo een geregisseerd moederdagcadeau moet krijgen..dan is het toch niet leuk meer.

2. Coortje88

Coortje88 Actief lid

10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Mijn moeder krijgt samen met m'n vader iets met vaderdag. Ontbijt op bed ofzo of een high tea.

M'n schoonmoeder niets... Vorig jaar ook niet, was ze boos om. Maar ze mag zich eerst als een moeder gaan gedragen :D
    Verplichtingen houden we niet van. Het moet spontaan gaan ;)

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn vriend bakt een taart voor mijn moeder. Zijn baksels zijn haar favoriete cadeaus:D
    Schoonmoeder krijgt niets, mijn vriend heeft 12jr geleden het contact met haar verbroken.
    En ik ben nog niet bevallen hoogstwaarschijnlijk op de 11e. Vaderdag zal bij ons misschien wel gevierd kunnen worden :D

4. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    De kindjes hebben iets voor mij gemaakt en mijn man heeft namens hen een cadeautje gekocht. Heb zin in zondag hihi! :)

Voor mijn moeder heb ik een soort 'vakantiepakketje' gemaakt met wat lekkere hapjes en dingetjes die ze altijd meenemen met kamperen. De Seasons erbij en leuk ingepakt.

Mijn schoonmoeder krijgt iets als ze over 2 weken terug komt van vakantie. Dan heeft mijn man ook nog even de tijd om wat te verzinnen ;).

En.. mijn oma van bijna 89 krijgt toch altijd een plantje o.i.d. Om eerlijk te zijn is ze vaak bloed irritant, maar ik weet dat ze ook erg eenzaam is. Zo'n gebaar fleurt haar op, en dat wetende, doe ik het graag.

5. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Hier gaan we genieten van een kraamcadeautje (cursus babymassage), gekregen van de vriendin van mijn vader. Of mijn man er verder nog iets bij doet uit naam van ons dochtertje, geen idee! Hem kennende denk ik het niet ;)

Mijn moeder is overleden en mijn schoonmoeder eist wel dat we wat vieren, maar dat doen we dit jaar lekker niet.

Ik wil eigenlijk wel foto's van ons dochtertje op canvas laten drukken in een mooie collage, maar ik twijfel over het wanneer geven. Ik denk gewoon op een willekeurige datum die verder geen betekenis heeft.

6. rums

rums Niet meer actief

Nootjes en het tijdschrift daphnes diary.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik knutsel altijd iets met de kinderen, dit vind mijn moeder de allerleukste cadeaus!

8. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    wij gaan een jaarabbo op de julianatoren doen en dan kan je ook opa's en oma's meenemen, nu heb ik dat pas eind deze maand, dus ik heb een soort tegoedbon gemaakt ;)

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Een heerlijk stuk zelf bij elkaar gezocht chocola via de gelijknamige site van chocstar

10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Om heel eerlijk te zijn vind ik Moederdag meer iets voor "kleine" of thuiswonende kinderen, iets knutselen, samen met papa ontbijt maken, een kleinigheidje kopen....

Maar helaas denkt mijn man daar dus iets anders over en is Moederdag meer Omadag, waarbij we van de ene naar de ander oma racen :( Waardeer de oma's echt wel hoor, maar liever niet verplicht op die dag dus. Oma's krijgen regelmatig een bloemetje of ander kadootje en de kinderen knutselen het hele jaar door wel iets voor ze :)

Maar goed, ik moet voor beide oma's nog iets kopen. Denk dat het voor beiden een koffie proefpakketje gaat worden.

11. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Mijn moeder krijgt niks. Heb al een half jaar geen contact meer met mijn ouders, en wat een rust zeg! Ik mis die mensen ook totaal niet, maar ik mis het wel om ouders (maar dan andere mensen he ;)) te hebben..... :( ik zou maar wat graag mn ouders in de watten leggen op zulke dagen, maar voor mij zit het er niet in.

Mn schoonmoeder krijg van ons een leuk plantje ofzo en misschien ga ik samen met mn dochter nog iets knutselen voor haar.

Mn dochter heeft "zelf" al iets gemaakt op het KDV :D

Wat ik heel raar zou vinden is als mn vriend iets gaat kopen en uit naam van mn dochter aan mij geeft :( Dat zou ik echt niet snappen... Ik ben zijn moeder niet, en mn dochter weet nog helemaal niet wat moederdag eigenlijk is. Snap de moeders die het hun vriend kwalijk nemen niks te krijgen dan ook echt niet, sorry hoor... :( Als je als man zijnde een afdrukje maakt van handjes en/of voetjes en er iets bij zet vind ik wat anders. Dat is dan wel echt iets van je kindje...

12. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    mijn moeder krijgt een beschilderd dienblad met misschien nog wat op..
    sm een plantje op haar graf.

13. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik heb helaas geen moeder meer. Het wordt een bloemetje op het graf. Wel heb ik een onwijs lieve schoonmoeder en die verwennen wij graag. Ze krijgt een goud kinderkopje met de naam van onze jongste dochter voor aan haar gouden armbandje.

14. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    een bos bloemen en een zelfgebakken bananenbrood omdat ze dat lekker vind :) en misschien een bodybutter van the body shop, omdat ze daar zo gek op is. even kijken of ik daaraan kan komen.

grotere cadeaus neemt ze toch niet aan, irritant genoeg.

15. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ik heb zelf geen moederdag dit jaar, vriend is het hele weekend in het buitenland.. vorige jaren trouwens ook niet, toen vergat hij het. ;) maaarja, een "hou van jou" van mn zoontje doet mijn moederhartje 365 dagen per jaar goed :)

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Mijn moeder krijgt niets. We gaan wel even langs maar al die kado's vind ik zo bullshit op dit soort dagen. Wij houden van spontane kado's geven. En moederdag vind ik alleen leuk met kleine kinderen die nog een mooi knutsel werk maken op school.

17. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik ga met mijn moeder en zussen sushi eten, zo hebben we er allemaal wat aan:)
    Dochter heeft iets geknutseld op het kdv en meestal krijg ik ontbijtje op bed. Nu met de kleintjes erbij wordt dat beetje lastig dus dat gedeelte slaan we over dit jaar.

18. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ben benieuwd of er zondagavond weer ook een topic komt van de teleurgestelde moeders die niets gehad hebben;)
    Denk dat ik daar zelf ook een van ben, aangezien mijn man (ondanks alle aankondigen op de radio en tv, en dat de kado's voor de oma's klaar liggen op tafel) het waarschijnlijk toch vergeet haha.

Heb van de week mijzelf al getrakteerd op een lekker luchtje:p

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik hoef echt niks van mijn vriend en dat weet hij ook. Ik ben niet zijn moeder :p. Dus teleurgesteld zal ik niet zijn gelukkig.
    Ik vind dat meer iets voor Valentijnsdag (alhoewel we daar ook niks aan doen).
    Maar....ik weet niet of je bedoelt dat hij dat uit naam van de kinderen "moet" doen? Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Nu mijn kinderen wat ouder zijn, vind ik het leuk om zo'n zelfgefrutseld dingetje te krijgen. Aiden heeft iets gemaakt op de Peuterspeelzaal. Mag ik zondag openmaken. Dat vind ik wel erg leuk! :D

Onze moeders krijgen een boeketje bloemen.

20. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    mijn moeder en ik gaan elk theaterseizoen samen naar een paar voorstellingen en die kaarten betalen wij dan. Ze krijgt verder niks 'groots' met kerst, verjaardag en moederdag. Wel een bloemetje of een chocoladeletter etc. MIjn moeder heeft niks met cadeautjes, maar zelf hebben ze geen geld voor theater terwijl ze dat wel ontzettend leuk vindt. En nu hebben we een paar momenten in het jaar dat we echt een moeder-dochteravond hebben en dat is me veel meer waard dan de dag 'moederdag'. Dat is zo commercieel tegenwoordig.

Mijn man gaat morgen met onze dochter bij de bakker een taart versieren :D. Onze dochter zit er helemaal vol van. Ze mag ontzettend graag koekjes en cakejes bakken en versieren en nu mag het echt bij de bakker zelf!
    En als ontbijt hebben we net als alle andere zondagen ovenbroodjes.

Schoonouders zijn er niet en die mogen we ook niks meer kopen, want die hebben alles al. Die maak je ook veel blijer met een gezellig avondje spelletjes doen met de hele familie. Dus dat doen we dan af en toe (lastig afspreken want schoonzus en zwager werken erg onregelmatig).

Deel Deze Pagina