Wij vieren het eigenlijk al jaren niet meer.. Niet vanwege mijn moeder, maar meer omdat we weinig waarde hechten aan al die commerciële feestdagen ( zo ook Valentijn bv). Zaterdag zijn we (toevallig) wel bij mijn moeder en dan neem ik wel een bloemetje en een kaart mee. Maar goed, ik neem wel vaker een bloemetje mee als ik vind dat ze het heeft verdient
Ik heb bij Albert Heijn een aantal babyfoto's laten maken. Ik ga een ingelijste linnen doek/foto cadeau doen.
Oh jawel hoor. Ik word extra verwend in opdracht van mezelf en de maatschappelijke druk. Ik vind dat ik een leeuke fijne eerste moederdag heb verdiend - en zoals alles in mijn leven gaat dat nou eenmaal niet spontaan/vanzelf. Mijn partner is ook totaal niet het type dat daarbij stil staat en heeft echt instructies nodig omdat hij (nog) niet weet wat er van hem verwacht wordt. Hij deed namelijk nooit aan cadeau's voordat ik hem kende naar niemand toe. Ik vind dat een kwestie van bijbrengen, moeite er in steken en wellicht gaat dat ooit nog een keer spontaan - maar tot die tijd hoef ik daar niet onder te lijden Voor valentijnsdag heeft hij zelf iets uitgezocht voor me en dat was hartstikke leuk! Dus met kleine stapjes komen we er wel. Maar dit is mijn eerste moederdag - voor mij heel speciaal - so i'll take it from here.
Een hoesje voor haar telefoon met een foto van de jongens erop. (En zelf krijg ik een bloempotje met voetjes erop van de jongste en een sieradendoosje zelf geverfd van de oudste, aangezien ik op het kdv werk waar ik de kinderen mee kan nemen weet ik het dus al )
Wij doen al jaren niet meer aan vader/moederdag. En voor mij hoeft het nu nog niet, Jamila is nog zo klein.
Ik geef mijn moeder een bon voor een verwendagje samen, gezichtsbehandeling, massage etc. Is ook nog gezellig om samen te doen. Mijn vriend geeft zijn moeder parfum en boek.
Onze moeders gaan morgen mee voor de 3D-echo. We geven ze ook nog een bloemetje Nou, dan vind ik het wel goed!
Ik neem mn ma mee uit lunchen, dat doe ik al een aantal jaar. Even wat gezelligs, al is t niet dat we dat nooit doen maar gewoon een keertje extra. Ben zo blij met mn pa. Ook pa vraag ik mee uit lunchen, dat nog slechts 1x eerder gedaan, maar volgens mij vond hij t stiekem wel heel erg leuk Voor mezelf, tja zie wel. Vl vond het al jammer dat ik t niet vergeten was dat het is. Maar dat is bijna onmogelijk met alle reclame blaadjes.
Mijn moeder kreeg normaal eigenlijk niets (ze vindt het commerciële onzin) en mijn schoonmoeder ... geen idee ... dat regelde manlief altijd eigenlijk. Dit jaar is het anders. Het is mijn eerste moederdag. Of ik iets krijg en wat dat dan is; geen idee. En mijn moeder en schoonmoeder krijgen allebei een kleine canvas met een foto van onze dochter en een mol met een foto van onze dochter. Ze zijn zo'n trotse oma's
Ik heb nu een doos bonbons van 3 verdiepingen en een kaartje, maar wil er eigenlijk nog iets bij geven. Ik weet alleen niet wat. Mijn moeder is namelijk nogal kritisch. De meeste tv-programma's, kleding en amusementsdingen vindt ze stom...
Eigenlijk wou ik niks doen, maar zo net toch even snel op internet gekeken en nu krijgt ze morgen een telefoon hoesje met een foto van mij erop.
Ik heb net een doosje chocolade voor moederdag gekocht voor vaderdag haha. Vaderdag is op mijn verjaardag en vond het wel leuk als mn dochtertje ook wat voor mn man heeft. Heb mn man wel een paar hints gegeven over ontbijtje en wat leuks maar geen idee of het kwartje gevallen is.
Een mooie staande fuchsiaplant zag ik staan die heb ik gekocht voor mn moeder Schoonmoeder haal ik denk ik ook een plantje oid.. kijk wel ff.. ouders en schoonouders zijn ook alle 4 in mei jarig!! 22,26 en 27 mei zoonlief heeft op school iets geknutseld spannend!.. manlief vind het ook commerciele onzin dus heb al paar jaar mn eigen moeder dag cadeau gehaald en dan zegt ie jaaa ik heb betaald hahaha grapjas heb em nu al heel veel hints gegeven maar hij zegt geef liever een keer onverwachts spontaans. t is meer van de kids nu .. opa en oma verwachten wel vaak iets van de kids.. het is toch geen opa en oma dag dus ik denk dat ik dit jaar niet doe.. kijken welk commentaar ik krijg ik wil graag een koffiemachine maar man man wat zijn die dingen duur! denk dat ik em "vraag" voor mn verjaardag..
Correctie.. Ik heb een telefoonhoesje voor mijn moeder besteld met een foto van haar kleinzoon erop. Ik had namelijk een telefoonhoesje voor haar gebreid, maar ze vindt dat ze met een gebreid (mandenvlechterssteek, mengkleur wol met roze en groen tinten) hoesje toch wel voor gek loopt.
Ik vind het altijd lastig, we doen altijd een kleinigheidje. Maar we zijn nu een weekje op vakantie geweest en ik heb bij een Texelse bakker een notenkoek gekocht (duur maar hopelijk erg lekker ) en op de boot een schapenzeepje. Vind het wel prima zo . Van de kinderen krijg ik wat ze geknutseld hebben op school en dat doen we altijd al. Het is natuurlijk onzin dat een kindje te jong zou zijn om zelf iets te knutselen. Toen Lisa in 2010 in het ziekenhuis lag met vaderdag hebben ze een een voetafdruk op een canvas gemaakt voor papa . Lisa was toen 11 weken oud en ziek. Ik heb dat ook bij Eva gedaan van haar handjes en voetjes toen ze 6 maanden was. Vanaf 1 jaar kunnen ze prima zelf al wat krassen of vingerverven ofzo.
Hier is het Omadag. Beide oma's zijn behoorlijk veeleisend qua langskomen en cadeaus op deze dag. Voor mijzelf als moeder blijft er weinig ruimte over. Ben er eigenlijk heel erg klaar mee maar ben niet sterk genoeg om er tegen in te gaan.
Mijn moeder wil graag tomatenplantjes aardbeien plantjes komkommer zaadjes enz. Vorig jaar kreeg ze dit en heeft ze met d'r kleinkinderen de hele zomer en najaar van kunnen genieten.
Mijn schoonvader viert zondag zijn verjaardag. Ikzelf moet zaterdag werken van 17.00-04.30 uur dus ik ben dan wel toe aan een paar uur slaap. Maar mijn wekker gaat om 11.00 zodat we daar iets na de middag kunnen zijn. Ik ben bang dat het voor mij weinig tijd is en daar baal ik best van. De kinderen hebben iets op school en kdv geknutseld en onze oudste wil graag een ontbijtje maken, dus ik denk dat ik de wekker maar een uurtje vroeger zet. Mijn moeder en schoonmoeder krijgen gewoon een bosje bloemen. Hoewel het vreselijk commercieel is, zou ik het heerlijk vinden om eens flink uit te slapen en verwend te worden. Die ene dag in het jaar....