Hallo damres, Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden. Vanaf 4 maanden zijn we begonnen met fruit en groente potjes.. Nu is hij bijna 6 maanden en hij eet nu een half potje per keer (klein potje van 125 gram) Hoeveel moeten we hem geven vanaf 6 maanden? De potjes die ik nu heb gekocht zijn groter (200 gram).. Geef je zo'n heel potje in één keer? Of door de helft (dat is dan dus bijna een heel klein potje).. We willen ook wel vers erbij gaan geven en hij krijgt nu ook al een appel/peer/boontje oid in stukjes.. Maar soms komt potje gewoon makkelijker uit.. Dus.. Hoeveel groente en fruit geef je je kleintje vanaf 6 maanden? 100 gram of 200 gram per keer?
Ik heb het gewoon op verzoek gegeven. Meestal verse prak trouwens, maar gewoon naar behoefte. Onder het motto van 'ik bepaal wat ze eten, zij bepalen hoeveel ze eten'. Mijn oudste at ook gelijk volle porties, alleen bij potjes iets minder, die vond hij minder lekker. Denk 150-200 gram vanaf een half jaar. De jongste weigerde zijn bijvoeding tot 7 maand, maar daarna ook in een weekend van 1-2 happen per keer naar een heel potje..
Dan nog een vraagje.. ik wil hem ook een soort van 'toetje' geven na zijn groentepotje.. wat kan ik dan het beste geven? En is het dan alsnog goed als hij het hele potje leeg eet? Of wordt het dan teveel? Hij krijgt natuurlijk ook nog 4 flessen per dag.. (Bij nutricia gaven ze trouwens aan dat 3 dan nog genoeg is, maar welke zou ik er dan af moeten halen?)
Kijk gewoon naar je kindje. Als je merkt dat hij steeds minder gaat drinken van een bepaalde fles, kun je die op termijn laten vallen. Dat bepalen ze helemaal zelf. Ook met groente en fruit zou ik hem laten eten tot hij genoeg heeft. Een heel potje is dan prima, en qua vers zou je dan op een kleine aardappel kunnen zitten met 2 x zoveel groente. Ik ben hier nooit bezig geweest met hoeveelheden,altijd op gevoel gedaan en op haar verzoek.
Hier eet ze sinds een paar weken pas echt goed. Potjes van 200gr gaan (meestal) leeg. Vers maak ik ook ongeveer 200 gram en ook dat gaat (meestal) op. Toetje is hier een eetlepel yoghurt of vla. Niet veel dus Sinds deze week hebben we de fles van 15uur laten vallen. Ze drink hem wel leeg, maar denk probeer t gewoon. En jawel, gaat goed Nu krijgt ze om die tijd fruit/koekje..
bedankt voor alle adviezen en ervaringen! Ik denk dat ik met 6 maanden begin met ongeveer een half potje.. en dan een klein beetje toetje.. Met 7 maanden wil ik dan kijken wat er gebeurd als ik hele potjes geef en dan de fles van 12.30 vervangen voor brood ofzo.. Leuk allemaal hoor