Nee, de tandarts gaf echt specifiek aan dat het drinken van suikerhoudende dranken een aanslag op de tanden is. Door elke keer slokjes te nemen krijgt het glazuur dus ook elke keer een zuuraanval te verwerken. Omdat mijn dochter nu dus 2 gaatjes had ben ik thuis gestopt met het aanbieden van diksap, of wat voor suikerhoudende drank dan ook. Ik denk dat ze gewoon niet zo'n sterk gebit heeft. Heeft mijn man helaas ook niet. Als ze geen gaatjes had gehad had ik geen moeite gehad met 1x per dag een sterk aangelengd glas diksap. Maar voor nu neem ik liever het zekere voor het onzekere.
Klopt! Het gebit kan niet meer dan 7 eet/drinkmomenten per dag aan. Dus het liefst eten en drinken aan elkaar koppelen. Maar dan kijken we natuurlijk alleen naar het gebit. Bij erosie is het trouwens wel van belang om te beperken tot water en melk maar daar hebben kleine kindjes nog geen last van ;-P
Water, soms met een druppel limonade, melk...en soms een pakje yogi of appelsap of iets in die trant.
Water en melk, thee mag maar zijn ze niet dol op. Heel af en toe een glaasje sap, liefst vers maar anders appelsap. Alleen als we op visite zijn mogen ze soms wat limonade.
Eigenlijk drinkt ze hier in de regel alleen water en thee (s'morgens melk) Op het Kdv drinkt ze weleens diksap en thuis krijgt ze af en toe weleens spa fruit of een beker roosvicee.
Sochtends krijgen ze van dat drinkyoghurt met smaak. En verder eigenlijk alleen water. Mijn zoon krijgt ook van de mini flesjes spa mee naar school. Maar als we ergens zijn mogen ze heus wel sap. Thuis krijgen ze ook weleens sap van ons, het is niet dat we er heel streng mee zijn. Maar zolang ze water accepteren vind ik het prima.
Hier krijgt hij thee, melk en aanmaaklimonade, 3 druppels limonade en verder gewoon water. Af en toe een pakje taksi of roosvicee zonder suiker en als we uit eten gaan of een dagje weg zijn ofzo vaak een flesje appelsap. Fristi en chocomelk e.d. daar houd hij niet van. Overigens vind hij de yoghurtdrink van Arla, zonder toegevoegde suikers enz. wel weer heerlijk, dus dat is zijn yoki en bij oma drinkt hij optimel, vind 'ie ook lekker
Water, van begin af aan aangeboden en ze is nu bijna 5 en heeft nog steeds t liefst water. Ze reageerd op (teveel) melkproducten dus houden we t alleen kwark yoghurt en soms wat vla Je hebt nu ook van, ik geloof, wicky water met fruitsmaak. Je kan ook zelf fruit erin doen. Af en toe als we gaan lunchen of uit eten gaan fristi
Zeer verdunde slimpie, melk, water of thee. Per dag max 2 bekertjes slimpie, bij brood altijd melk. Na 16.30 alleen nog maar water. Heel soms een pakje drinken bij opa en oma, thuis nooit. Geen chocomelk of yogi.
's Morgens plantaardige melk, 's avonds volle melk. Overdag water. Maximum 1x/week mag ze wat fruitsap
Hier drinken ze eigenlijk alleen water. Binnenkort is dit te koop bij Albert Heijn en je hebt ook Wicky water, heb ik al weken in de koelkast staan maar onze kinderen drinken toch gewoon water https://blogmama.nl/sourcy-water-met-een-fruitsmaakje/
Op 1 dag: water bij het ontbijt (een kleine bord pap + 1 boterham), daarna 1 glas water of thee of appelsap (appelsap krijgt ze maar 1 keer op een dag), bij de lunch 1 glas melk, 's middags na het slapen nog water of appelsap (alleen als zij 's morgens geen appelsap heeft gehad) en bij het avondeten krijgt ze water.