Wat geven jullie je peuter te drinken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mellanie76, 10 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Nee, de tandarts gaf echt specifiek aan dat het drinken van suikerhoudende dranken een aanslag op de tanden is. Door elke keer slokjes te nemen krijgt het glazuur dus ook elke keer een zuuraanval te verwerken.

Omdat mijn dochter nu dus 2 gaatjes had ben ik thuis gestopt met het aanbieden van diksap, of wat voor suikerhoudende drank dan ook. Ik denk dat ze gewoon niet zo'n sterk gebit heeft. Heeft mijn man helaas ook niet. Als ze geen gaatjes had gehad had ik geen moeite gehad met 1x per dag een sterk aangelengd glas diksap. Maar voor nu neem ik liever het zekere voor het onzekere.

2. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Klopt! Het gebit kan niet meer dan 7 eet/drinkmomenten per dag aan. Dus het liefst eten en drinken aan elkaar koppelen.
    Maar dan kijken we natuurlijk alleen naar het gebit.
    Bij erosie is het trouwens wel van belang om te beperken tot water en melk maar daar hebben kleine kindjes nog geen last van ;-P

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.449
    1.130
    113
    Water, thee en bij de lunch een beker melk

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Melk, water of veraangelengde diksap.
    Thee wilt ze helaas niet.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Water, thee, melk, roosvicee en zelfgemaakte smoothies/vruchtensap.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh en af en toe drinkt ze wel eens een fristi of chocomelk als we uit eten zijn ofzo.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Water, soms met een druppel limonade, melk...en soms een pakje yogi of appelsap of iets in die trant.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.287
    11.037
    113
    Water en melk, thee mag maar zijn ze niet dol op. Heel af en toe een glaasje sap, liefst vers maar anders appelsap. Alleen als we op visite zijn mogen ze soms wat limonade.

9. Noorie

Noorie Niet meer actief

#29 Noorie, 11 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2017
    Eigenlijk drinkt ze hier in de regel alleen water en thee (s'morgens melk)

Op het Kdv drinkt ze weleens diksap en thuis krijgt ze af en toe weleens spa fruit of een beker roosvicee.

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Sochtends krijgen ze van dat drinkyoghurt met smaak. En verder eigenlijk alleen water. Mijn zoon krijgt ook van de mini flesjes spa mee naar school.
    Maar als we ergens zijn mogen ze heus wel sap. Thuis krijgen ze ook weleens sap van ons, het is niet dat we er heel streng mee zijn. Maar zolang ze water accepteren vind ik het prima.

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    water, melk, siroop, soms sap of appelsap, maar dan een mini beetje (appel) sap en de rest is water.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier krijgt hij thee, melk en aanmaaklimonade, 3 druppels limonade en verder gewoon water.
    Af en toe een pakje taksi of roosvicee zonder suiker en als we uit eten gaan of een dagje weg zijn ofzo vaak een flesje appelsap.
    Fristi en chocomelk e.d. daar houd hij niet van. Overigens vind hij de yoghurtdrink van Arla, zonder toegevoegde suikers enz. wel weer heerlijk, dus dat is zijn yoki en bij oma drinkt hij optimel, vind 'ie ook lekker :D

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.945
    5.255
    113
    Home
    water
    melk
    thee met melk
    vruchtensap

14. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Water, van begin af aan aangeboden en ze is nu bijna 5 en heeft nog steeds t liefst water. Ze reageerd op (teveel) melkproducten dus houden we t alleen kwark yoghurt en soms wat vla
    Je hebt nu ook van, ik geloof, wicky water met fruitsmaak. Je kan ook zelf fruit erin doen.

Af en toe als we gaan lunchen of uit eten gaan fristi

15. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Zeer verdunde slimpie, melk, water of thee. Per dag max 2 bekertjes slimpie, bij brood altijd melk. Na 16.30 alleen nog maar water. Heel soms een pakje drinken bij opa en oma, thuis nooit. Geen chocomelk of yogi.

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    's Morgens plantaardige melk, 's avonds volle melk.
    Overdag water.
    Maximum 1x/week mag ze wat fruitsap

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
  18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.334
    689
    113
    Utrecht
    Op 1 dag: water bij het ontbijt (een kleine bord pap + 1 boterham), daarna 1 glas water of thee of appelsap (appelsap krijgt ze maar 1 keer op een dag), bij de lunch 1 glas melk, 's middags na het slapen nog water of appelsap (alleen als zij 's morgens geen appelsap heeft gehad) en bij het avondeten krijgt ze water.

19. shoshana

shoshana Niet meer actief

Naast water en thee, kokoswater en dan half kokoswater en half gewoon water.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Water, melk, thee en af en toe wat verdunde (appel)sap.

Deel Deze Pagina