Bij het ontbijt melk, bij fruit en lunch water, bij tussendoortje mag hij kiezen maar zijn beker water staat er dan ook en met avondeten ook weer water. Als hij 's middags mag kiezen kan dat vaak alleen uit 2 ranja soorten maar soms is er ook wel dubbelfris of chocomel oid en dat mag hij dan ook gerust een keer. Ene keer vind die het zo lekker dat direct op is, andere keer hoeft die het na 1 slokje al niet meer en drinkt dan zijn water alleen nog op. Maar wij vinden water ook echt lekker.
Wisselt hier qua tijd op de dag. Smorgens drinkt onze peuter het liefste melk. Smiddags wil ze graag sap, maar krijgt ook diksap of thee. En savonds tijdens en na het eten alleen nog water.
Doordeweeks thuis mag hij kiezen tussen water of melk. In het weekend delen mijn vriend en zoon een fles Lipton Ice Tea Green. Zoon drinkt dan 2 bekertjes ijsthee per dag en voor de rest ook water of melk. Bij de gastouder krijgt hij een beker sap of ranja als extraatje. Als we in het pannenkoekenhuis zijn, speeltuin, feestje of als het heel warm is dan mag hij ook gewoon wat extra frisdrank. Hij is ook dol op spa rood en Fanta light. Omdat mijn vriend en ik allebei niet van dat zoete houden hebben we doordeweeks geen suikerhoudende frisdrank in huis. Maar we leren hem dat water voor de dorst is, en frisdrank/icetea/ranja voor het lekkere, wat dus niet standaard wordt geschonken.
Daar ben ik het dan wel weer mee eens, laat de keus bij iedereen zelf. Overigens ben ik absoluut niet daarmee opgegroeid, ik mocht enkel in het weekend fris en doordeweeks alleen thee en water.
Eens. Ook al vind ik dat het niet zozeer om gunnen gaat maar voor de gezondheid. Teveel suiker is gewoon niet goed maar dat is met veel dingen waar je 'te' voor zet. Te veel water kan ook slecht voor je zijn. Ik mocht vroeger thuis ook alles drinken wat ik wilde (buiten alcohol dan) en dronk jarenlang elke dag cola. Doe ik nu nog alleen dan de zero variant. De enkele keer dat ik water drink is het omdat ik kapot ga van de dorst. Het water dat hier uit de kraan komt is ook niet zo lekker vind ik, er zit veel kalk in. Onze kinderen mogen héél af en toe een slokje cola, meer nog vanwege de cafeïne dan de suiker. Ze krijgen ook gewoon een keertje Fristi bijvoorbeeld. Zoals ik in mijn eerdere reactie zei: alles met mate. En uiteindelijk heb ik liever dat ze water met siroop krijgen en goed drinken dan amper drinken omdat ik wil dat ze alleen water drinken (dat gebeurd hier namelijk).
Bij dochter op school mogen ze in de kleine pauze alleen maar water en fruit meenemen. Natuurlijk vond ik het even jammer dat ik haar niet op school nog af en toe kan laten genieten van de overgebleven (meestal gezonde soms minder gezonde) weekendbaksels. Maar laten we zeggen dat in de populatie van haar school gezonde keuzes niet bij alle ouders in het systeem zitten en als een school er dan voor kiest om gezondheid tot speerpunt te maken, vind ik dit een consequente keuze. De overblijf is nog wel "vrij" qua lunch-keuzes.
Hier drinkt ze voornamelijk diksap, ranja en water. Voor het slapen gaan melk. En af en toe wil ze eens yogo of taksi en dat vind ik dan wel prima. Ze lust geen snoep dus dat is dan haar "lekkere" trek.
Ranja (hele dunne want te zoet lust ze niet), yogi & Thee. Heel som drinkt ze iets van sap.(spa & fruit, dubbelfris, insthee) maar dat is echt minimaal.
Sap, water en (soja)melk. Als we ergens iets gaan eten of een dagje weg ook wel eens fristi of chocomel.
Nee, dat is heel logisch. Je hebt als ouder even niks meer te zeggen over je kind als het op school zit Laat het los! het lijtk mij wel handig, hoop dat er een kraantje in de klas zit dan hoef ik alleen een beker mee te geven en geen gedoe met lekkende pakjes, bekers etc in tassen.
Water drinkt ze eigenlijk de hele dag of met een beetje slimpie siroop erdoorheen. Maar als we bij mensen op bezoek zijn drinkt ze ook gewoon water. Er wordt vanalles aangeboden maar ze wil alleen maar water haha Wel drinkt ze graag van die yogo pakjes van lidl eigen merk. Daar moet ik wel goed op passen want als ze de kans krijgt drinkt ze makkelijk iedere dag een pakje haha Melk lust ze alleen als er een klein scheutje slimpie doorheen zit.