Telt yoghurt ook mee?

Discussie in 'Voeding' gestart door Miepie74, 21 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    #1 Miepie74, 21 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2010
    Mini van bijna 7 maanden eet al prima haar fruitjes en groenten. Sinds een paar dagen geef ik 's avonds een halfuurtje na haar groenten ook yoghurt, wat ze onwijs lekker vindt!

Maar zo langzaam aan drinkt ze steeds minder opvolgmelk sinds ze zo lekker vast eet. 's ochtends krijgt ze pap wat nooit helemaal op gaat (wel ongeveer 3/4 of meer), tussen de middag (k varieert tussen 12 uur en 14.30 uur ongeveer ;)) een fles van 200cc die ze thuis wel opdrinkt maar op het kdv niet altijd. En 's avonds dan meestal nog rond 8.30 de laatste fles die ze ook niet opdrinkt.

Anyway, mijn vraag is: telt de yoghurt ook mee voor haar dagelijske hoveelheid melk? Want ze redt misschien net de 500cc met opvolgmelk maar gisteren bijvoorbeeld niet.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

zoonlief zat met 6 maand nog op 5 flessen van 200 cc opvolgmelk, het cb raadde ons aan te stoppen met 1 fles en die te vervangen voor 100 cc yogurt na het avond eten,

dus het antwoord, ja het telt mee als zowel zuivel voor de dag als vocht voor de dag.

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Dank voor je antwoord en goed om te weten!

Over het vocht maak ik me trouwens niet zoveel zorgen want dat zit ook in het fruit en ze krijgt thee of water met een drupje diksap dus dat zit wel goed.

Maarreh... wow, nog 5 volle flessen met 6 maanden! Had hij genoeg aan de yoghurt ipv de melk?

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ja hij ging meteen over naar 4 flessen, hadden we zelf niet gedacht maar het verving dus echt een hele fles,

niet veel later ging hij opeens naar 3 flessen.

Deel Deze Pagina