Ontbijt, baby 9,5 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door Jen30, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Hoi allemaal, Een weekje lang hebben we een papfles / papbord aangeboden smorgens maar ze lijkt het niet echt te waarderen.
    Tijdens de vakantie vorige maand nam ze een uur na de fles een half bruin pistoletje tegelijk met ons ontbijt want dat was een feest 's morgens.
    Maar nu komt het: om 07:30 krijgt ze 180/6 melk als 'ontbijt'.
    Ik hoor van andere moeders om me heen dat hun baby's iedere ochtend pap of brood eten.
    "Moet" dat of als je baby gewoon tevreden is met een fles, is het dan ook goed? (om 09:30 is de volgende 'hap', flink wat fruit)

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook nooit een paps eter gehad. Hier vanaf 8 maanden gaan ontbijten met een boterham erbij. Begreep van het CB dat je dan wel langzaamaan naar 3 hoofdmaaltijd gaan en wij ontbijten ook niet met alleen een beker melk. :)

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Je moet niks natuurlijk.
    Mijn zoon krijgt vanaf maandje of 8 ook pap uit de fles. Hij wil het niet van een bord. We waren in eerste instantie met brood begonnen maar dat wil hij smrogens niet eten. Misschien ondertussen wel hoor maar destijds niet. Dus zijn we over gegaan op papfles. Dat gaat prima. Ook voor ons wel handig want 1 maakt de fles en legt kind met fles bij de ander in bed en de flesmaker kan gaan douchen, aankleden en klaarmaken om te gaan werken. Met brood eten vergt dat toch wel meer tijd.

4. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik ben rond een maand of 8 begonnen met pap (uit een bordje) omdat hij niet meer tevreden was met een gewone fles melk en daarna mega honger bleef houden. De ochtendfles ophogen naar 210+7 wilde ik niet, dus begonnen met pap aan te bieden. Groot succes, hij vindt het heerlijk en het verzadigt veel meer.

Dat hij pap krijgt doe ik dus niet omdat het 'hoort', maar omdat alleen melk niet genoeg meer was. Als jouw dochter genoegen neemt met alleen melk in de ochtend, houden zo!

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Hier vanaf 6 maanden pap, meneer is nu 11 maand en de pap begint wat te haperen 'smorgens. Kan ook zijn omdat hij verkouden is, maar goed met een jaar hebben ze natuurlijk veel minder melk meer nodig (300 ml per dag).
    Met 9 maanden volstaat melk als ontbijt prima volgens mij, helemaal als je kindje er tevreden mee is. Zo richting het jaar zou ik wel opbouwen naar een 'echt' ontbijt. Dus pap of brood. En dan kun je de melk minderen. Zo kom je aardig richting een gewoon ontbijt.

Deel Deze Pagina