Oorzaken spugen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lientje, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ons meisje spuugt de laatste maand verschillende keren per dag. Fruit en groente gaat er gewoon in, zonder spugen. Borstvoeding ook. Maar zo gauw je wat anders probeert (Nutrilon Pepti omdat ze niet tegen melk kan, of roosvicee, of zelfs water) begint ze vreselijk te spugen. Echt met een boog en alles wat er nog in haar buikje zat komt dan naar buiten.

    Wie heeft zoiets ook meegemaakt met haar kindje? En wat bleek de oorzaak te zijn? Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet. Zeker met dit warme weer ben ik bang dat ze te weinig vocht binnenkrijgt. Ben de laatste weken al 3 keer bij een dokter geweest, maar omdat ze levendig is en lief lacht worden mijn klachten volgens mij niet echt serieus genomen.
     
  2. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn spuugde vreselijk door koemelkallergie, maar door de juiste melk is dat zo goed als over.

    Soms spuugt ze nog wel eens als ze veel roosvicee, water of thee heeft gehad. En dat komt door dat onvolgroeide maagklepje. Rond een jaar is die pas volgroeid. Gevolg er van is dat het vocht zo terug kan stromen.

    Geef je nog BV? Misschien wat vaker aanleggen als ze dorst heeft en het andere vocht even laten?
     
  3. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik geef nog bv. Ik leg heel vaak aan nu, maar op dagen dat ik werk lukt dat niet.
     
  4. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Lars is dan nog wel veel jonger, maar hij had het ook, maar dan met bv. Hier had het te maken met het feit dat bv te dun was voor hem. fv houdt hij bijvoorbeeld wel weer goed binnen.
    Onze huisarts nam ons helaas iets te serieus waardoor we naar de eerste hulp werden gestuurd (ook Lars was gewoon levendig en vrolijk) en Lars een operatie heeft gehad die achteraf niet nodig bleek te zijn :evil:
    Bij ons was de oplossing om het te mengen met johannesbroodpitmeel zodat het dikker wordt en niet zo makkelijk omhoog komt.
     
  5. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Je schijnt ook nutriton te kunnen toevoegen aan sapjes enzo. Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien is dat een idee?
     
  6. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    is dat niet hetzelfde als johannesbroodpitmeel? :(:
     
  7. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    ja maar ik vind het zo'n lang woord, vandaar dat ik nutriton (dat is het merk) schrijf ;)

    En ik heb het zelf wel aan de melk toegevoegd, maar nooit aan ander vocht
     
  8. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ga het proberen. Bedankt voor de reacties
     
  9. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    ah vandaar ;)
     
  10. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Chenoa heeft dit ook gehad omdat ze last had van doorkomende tanden! In het begin dacht ik dat ze buikgriep had ofzo, maar nadat het tandje door was waren alle problemen voorbij. Spugen, slecht eten en drinken.. Afgelopen 2 weken was het weer zover, mopperen, jammeren en slecht eten en drinken. En afgelopen vrijdag haar 3e tandje en ze was weer de oude.
     

Deel Deze Pagina