Wat geven jullie mee op schoolreis?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roos12, 17 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Mijn dochter van 4 gaat binnenkort op schoolreisje. Een lange dag, van 8.30 tot 17.00. Waarvan de busreis (heen en terug bij elkaar opgeteld) twee à drie uur duurt.
    Ze moet voor de hele dag zelf eten en drinken meenemen.
    Wat geven jullie mee op schoolreisje? Ik wil haar rugzak niet te zwaar maken, maar ze moet natuurlijk wel genoeg hebben.
    Geven jullie ook iets mee van een snoepje?
    Ik dacht in ieder geval aan 100 ml pakjes, ipv 200. Hebben jullie nog tips? Alles in het basisschool wereldje is nog nieuw voor mij :D

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wow, wat een lange dag zeg, jeetje! Hier is het zo dat om 9.00 de bus weggaat en rond 15.45 weer terug. Vind ik lang zat haha. Ook krijgen ze hier wat eten en een ijsje vanuit school. Daarnaast krijgen ze hier 1 pakje en 1 bidon met water mee (kunnen ze zo zelf bijvullen), 1 stuk fruit (meestal een banaan) en 1 snoepje/koekje (meestal dat laatste in de vorm van een liga/sultana). Als ze zo'n lange dag maken zou ik gewoon 4 boterhammen meegeven, maar dat ben ik haha.

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zou inderdaad een bidon mee geven. (en eventueel een flesje met wat aanmaaklimo) Die kunnen ze dan met behulp van een ouder weer vullen.
    En zou ook 4 boterhammen mee geven. En wat lekkers.

(hier kregen ze trouwens ook alles vanuit school. Zodat die ukkies niet de hele dag met een rugzak hoeven lopen)

4. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Bedankt voor de tips!
    Ik vind het ook erg lang, te lang eigenlijk... Heb getwijfeld om haar thuis te houden. Maar goed, ze heeft er zelf veel zin in.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier leggen de ze tassen op één centrale plek. Ideaal, hoeven ze er niet mee te slepen. Vanuit school krijgen ze een ijsje, en verder geef ik ze altijd een flesje water mee, fruit (verplicht), een pakje drinken, twee broodjes en nog wat lekkers. Meer dan voldoende.

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik zou toch wel meer meegeven denk ik. Maar ik ben altijd van de kleine bakjes vullen met bv: frambozen en een met komkommer en tomaatjes, een paar broodjes en natuurlijk ook iets van snoep. Dat hoort er toch wel bij op zo'n dag.
    En ik zou idd een pakje en haar rietjesfles meegeven.

Maar mijn dochter zou dat echt niet redden nog zo'n dag! Hier hebben ze een halve dag 'schoolreis' bij de kleuters, activiteiten op het strand, waar ouders ze zelf brengen en halen en zelfs dan is ze op 's middags.

7. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Mijn dochter had twee flesjes water mee, 2 knijpfruitjes een banaan en wat snoepjes/koekjes. Veel te veel, want ze hadden daar de hele dag ranja, ze kregen een ijsje en patat. Mijn dochter heeft veel weer mee terug genomen.
    Bij de lidl hebben ze 33cl flesjes water. Die had ze mee. Die had ze ook leeg. Superinteressant natuurlijk, die flesjes.
    Brood hoefden ze niet mee.
    Een knijppfruitje, de banaan en de snoepjes kwamen weer mee terug.
    Zij gingen van 9.30 tot 16.45. Het was toen warm, vandaar die flesjes water.
    Waar gaat je dochter naar toe? Gewoon nieuwsgierig hoor. Hier zijn ze naar de Drentsche Koe geweest.

Oh ja, een setje droge kleding ;) Voor het geval dat...

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier krijgt ze mee wat ze normaal ook mee krijgt naar school.
    Dus fruit, lunch en drinken.
    drinken is normaal 1 pakje en een waterfles.
    Op schoolreis krijgt ze dan een extra pakje.
    Verder een extra boterham en iets lekkers zoals een liga of ontbijtkoek.

Zo blijft dr tas draagbaar en heeft ze geen honger.
    Snoepjes mag je niet meenemen. Vaak krijgen ze wel een ijsje.
    En de kleuters... gingen naar de efteling dus die kregen ook nog patatjes. Scheelt slepen en is inbegrepen bij de groepsprijs van de efteling :)

Deel Deze Pagina