Is dit normaal?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Khlo, 18 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Onze zoon van 2,5 is nu eigenlijk al weken, zoniet maanden, aan het sukkelen. Hij is moe, wat bleker, heeft vaak verhoging (38,5-39 graden), heeft een tijdje een soort uitslag gehad op zijn armpjes en beentjes en heeft nu een bultje (koortslip?) op zijn mond en ishij best vaak moe. Daarnaast klaagt hij best vaak over buikpijn en pijn in zijn mond. Als hij pcm krijgt gaat het in principe weer een tijdje goed maargoed om nu elke keer een week pcm te geven, week niet, week wel, week niet vind ik ook wat ver gaan.

De dokter zegt bij koorts gewoon pcm en voor de rest niks aan de hand als hij gewoon drinkt, eet, poep en plast. Nja dat doet ie dus wel maar ik heb zelf het idee dat er gewoon iets met hem is. Verder echt geen enkel idee wat hoor maar ik weet niet. Vind het gewoon heel vreemd.

Wat zouden jullie doen? Of zeggen jullie tja tis een peuter die ook naar de psz gaat dus het kan wel dat hij zo vaak ziek is etc.?

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou vanaf nu een dagboekje gaan bijhouden met de symptomen van je zoon, dat maakt het ook inzichtelijker voor een arts.

Sterkte

3. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Nee, dit is niet normaal.
    Zou de huisarts vragen om dit uit te zoeken. Allicht eens bloed te laten prikken om te kijken.

4. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Zou toch een verwijzing naar kinderarts vragen hoor

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Op zich komt het vaak voor dat als kinderen naar psz of creche gaan... ze de eerste tijd lngdurig kwakkelen.
    Gewoon omdat ze met veel ziektekiemen in aanraking komen die hun imuunsysteem nog niet kent.
    Daar doe je maar weinig aan.
    Genoeg slapen, genoeg vitamientjes en dat is het wel.

Aan de andere kant soms het idee dat een arts bij elke peuter denkt "oh dat is normaal" en niet verder kijkt.
    Terwijl er best wel iets aan de hand kan zijn natuurlijk.

Dus vertrouw op je gevoel en vraag desnoods of ze eens een goede checkup kunnen doen voor de zekerheid.
    Dan ben jij weer gerust als er toch niks aan de hand blijkt te zijn.
    En is er WEL wat aan de hand... dan kun je er wat aan doen ipv onnodig doorsukkelen.

6. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Tja, het kan alle kanten op. Als kinderen naar de psz gaan Is het op zich normaal dat ze het eerste half jaar minstens vrijwel doorlopend aan het snotteren zijn. Is hij vooral erg moe op dagen dat hij de dag ervoor naar de psz Is geweest?
    Als je het idee hebt dat er toch meer aan de hand Is zou je eens bloed kunnen laten prikken.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Eerste tijd psz kan inderdaad best een hoop ziek zijn en algehele moeheid ed opleveren. Ik sluit me aan bij wat Saskia78 schrijft.

Deel Deze Pagina