Wat geven jullie mee voor de pauzes?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MIss X, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    hier zit de broodtrommel en drinken in een koeltasje met n koel element :)
     
  2. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik werk in het onderwijs en de Campina melk vinden de kinderen helemaaaal niet leuk/lekker
     
  3. FEE88

    FEE88 Niet meer actief

    Hier mag ook geen snoep/chips etc. worden meegegeven koekjes gelukkig wel :)

    Hij krijgt als hij overblijft voor de pauze een beker met ranja/diksap en een banaan of koekje en voor overblijf een boterham met pindakaas en crackers en/of doosje rozijntjes en een beker met melk+chocopoeder...
     
  4. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

    Natuurlijk wordt er rekening gehouden met allergieën ;). In (groene en zwarte) thee zit theïne en in veel mindere mate dan in koffie bijvoorbeeld. En onvergelijkbaar veel minder suiker dan cola (of mogelijk schadelijke zoetstoffen). Ze schenken groene verse thee of kruidenthee en mengen dit met water. Een lepeltje honing erbij want dat is 'gezond' (blijven antroposofen natuurlijk :D).

    Overigens gaat het mij in deze niet eens om gezondheid van je lijf, maar van je leefomgeving: al dat afval met die pakjes en voorverpakte zooi. Dus ik vind het een mooie regel, zeker in een tijd waarin steeds meer kinderen 'te dik' zijn ...
     
  5. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pluk, hmmm helemaal niet bij de tijdslimiet stilgestaan. M eet nog trager dan een slak :D.

    Koek, vind ik vallen onder de categorie 'snoep', kijk maar naar de hoeveelheid suikers + vetten ... ook zogenaamde gezonde koeken!
     
  6. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle krijgt voor 10.00 een beker karvan cevitam mee en wat fruit. Appel, banaan, kiwi, net waar hij zin in heeft. Als hij moet overblijven gaan er 3 boterhammen met beleg naar keuze mee en een pakje houdbare melk. Hij vind het prima zo.

    Als hij naar andere dingen gaat vragen, word het een ander verhaal, dat kijk ik wel verder, maar voor nu vind ik het wel prima zo.
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Zo'n vermoeden had ik al want zelfs Mr K (die toch in staat is in een redelijk tempo te eten) haalt dat echt niet (1 boterham red hij wel en dan houdt hij ook nog tijd over om te spelen).
     
  8. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn kinderen krijgen voor de fruitpauze een beker drinken (mepal) en iets van fruit mee. Zij mogen ook geen liga oid mee en liever geen pakjes drinken (ivm de grote afvalbult ;)).
    Voor de middagpauze hebben ze een broodtrommel (geen zakjes) en nog een beker drinken.
    Op brood eten ze iig iets hartigs (vlees of kaas) en verder zoet. Mijn oudsten zijn inmiddels zo oud dat ze zelf hun tas en brood klaarmaken.
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Mijn dochtertje krijgt een beker met wat diksap/roosvicee en een bakje gesneden fruitjes mee.
    De school heeft geen zin in al die voorverpakte dingen, want daar zouden ze na elke pauze een behoorlijke lading afval aan over houden. De meeste kinderen hebben daarom alles in bekers en bakjes. Ik vind dat wel prima zo.
    Wij kregen ook het verzoek niet ontzettend veel mee te geven, het is maar een tussendoortje, geen hele maaltijd, sommige kinderen kregen zoveel mee dat ze een kwartier later de helft nog niet op hadden.
     
  10. joenka63

    joenka63 Fanatiek lid

    11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Hier zit de oudste in groep 3, ze mag s'ochtends kiezen tussen fruit/groente.....

    Paar snoeptomaatjes of snoepkomkommertjes, of een appel,banaan,peer,druiven......

    Verder krijgt ze een beker water mee.. (dit op aanraden tandarts)

    Tussen de middag 2 bruine boterhammen en een beker melk en als ze uitschool komt water/thee met een koekje..
     
  11. Magickwings

    Magickwings Bekend lid

    22 aug 2006
    714
    0
    0
    Mijn dochter is een beetje een pieperd betreft fruit.
    Dat moet namelijk thuis gegeten worden, want een appel of peer wordt bruin en dan hoeft mevrouw het niet meer.
    Kiwi wordt zacht en dat is blijkbaar ook onacceptabel.
    En van een banaan gaat haar tas stinken ;) dus dat wordt hem ook niet..

    Wat ik vaak meegeef is een belegde rijstwafel. Vind mevrouw de koningin heerlijk gelukkig.
    En anders komkommer of worteltjes.
    Heel soms een liga milkbreak of sultana. Meer omdat ze het dan leuk vindt dat ze dat dan ook heeft (want veel kindjes krijgen dit blijkbaar mee naar school)

    Wat ik overigens wel altijd heel onverantwoord doe, is een lekkertje in haar overblijf trommeltje. Ik vertel ook nooit van te voren wat het is, het is een verrassing (heb ik soms een schuldgevoel dat ze twee dagen in de week overblijft...??? Welneeeeeeee :D)
    Wel atijd iets kleins hoor, 1 Mentosje of 1 chocolade eitje of een half plakje ontbijtkoek of zo.
    Ik weet het, een echte nono. Maar omdat we verder eigenlijk altijd heel gezond eten en ze praktisch nooit snoepen doe ik het lekker toch, haha!
     
  12. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Oh, maar dat doe ik ook, hoor... Maar dan wel meteen goed... ;) Gewoon een lekker onverantwoorde koek met caramel èn chocolade erop (van de aldi, om je vingers bij op te vreten, ze hebben ze ook met smarties op de bovenkant) Met de regel dat hij eerst brood moet eten en dan zijn koek mag, natuurlijk... ;)

    Ik heb nooit zo'n last gehad van schuldgevoel toen Jelle naar het KDV ging, maar nu.... Ik voel me stiekem nu toch een beetje schuldig... Hij moet zo "heen en weer" zeg maar. Eerst school, dan overblijf, dan weer school en dan BSO. Ok, het is allemaal in het zelfde gebouw, (de overblijf in het lokaal naast zijn klas) maar toch... Vind het heel wat voor een kind van 4.

    Overigens, als je over de appel een heel klein beetje citroensap sprenkelt word hij niet meer bruin. Ik heb Jelle nooit horen mopperen over bruine appel, maar ik doe de appel partjes wel altijd in een boterhamzakje in de broodtrommel. Misschien dat dat scheelt? Goed de lucht eruit laten, daar word een appel bruin van, namelijk.
     
  13. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier op school mogen pakjes drinken en (koekjes met) chocolade niet...
    Ze krijgen heel de dag water in de klas (in de kleuterschool althans), en ze mogen zelf kiezen wat ze tussen de middag bij hun boterham drinken. Alyna kiest dan melk of chocomelk.

    Ik geef mee;

    -fruit in een doosje (geschilde appel/peer, druiven, banaan,...) 10uur
    -dubbele boterham (soms 3 sneeën) 12uur
    -koekje in een doosje 14.30uur

    School is tot half 4.
     
  14. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    Ik geef wel s n kiwi met n lepeltje mee , zijn juf snijdt hem dan in 2en en dan lepelt hij m gewoon uit .
    nu hebben we van die kiwi lepels trouwens maar nog geen kiwi's gehaald haha
    misschien is dat een idee voor je dochter ?
     
  15. Magickwings

    Magickwings Bekend lid

    22 aug 2006
    714
    0
    0
    Hee fruit tips!

    De kiwi is wel een idee inderdaad, daar had ik nog niet aan gedacht.
    Appel in een boterhamzakje had ik wel al geprobeerd, dat was 'm niet voor mevrouw.
    Terwijl ze fruit thuis (gelukkig!) wel heel erg lekker vind (op dit moment zit ze een bak druiven weg te werken)

    Bluesky, ik heb idd precies hetzelfde. KDV vond ik nooit erg voor haar, maar dat geleur met zo'n klein kleutertje terwijl bijna alle kindjes wel opgehaald worden door papa of mama vind ik wel een beetje sneu...
    Ik hoor haar er zelf eigenlijk nooit over klagen hoor, maar ze ik merk dat ze het wel heel fijn vind als ik er wel ben zodat ze thuis kan eten (de BSO is namelijk een regelrechte hit, ze vindt het geweldig!)
     
  16. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, hier is de Bso ook een groot succes... Elke keer huilen als ik hem kom halen... :D
    Gelukkig blijven er wel veel kinderen over hier, zeker de helft van de klas, dat scheelt wel moet ik zeggen.
     
  17. mama van ruben

    mama van ruben Fanatiek lid

    2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    He, daar heb ik nog niet aan gedacht. Er moet hier ergens in de kast nog zo'n kiwidoosje met mesje/lepel liggen. Zal 'm volgende week eens voorstellen dat hij zo kiwi kan mee nemen. Weer eens wat anders als zijn eeuwige druiven of stukjes meloen (vindt het gewoon lekker ;))
     
  18. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn dochter krijgt voor de 10 uur pauze een beker diksap mee en een tupperbakje met een appel. (geschild en in stukjes gesneden.)

    Als ze een keertje over wilt blijven, dan 2 bruine boterhammen met haar favoriete beleg en een beker diksap en ik doe een klein snoepje erbij. Die mag ze na haar boterhammen opeten.
     
  19. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ontbijten ze op school. drinken hebben ze er dus dat hoefi k neit mee te geven ze hebben keuze uit appelsap, melk en water.

    de eet vervolgens wanneer ze zelf zin heeft dan kan ze aan de ontbijt tafel gaan zitten. en bordje en beker pakken. dan heb ik in dr broodtrommeltje altijd 1 of 2 broodjes zitten ligt eraan hoeveel ze al eerder thuis gehad heeft. ernaast geef ik niet altijd wat mee. maar als ik dit wle doe is het een yogurt, fruit (appel schillen ze daar met een machinetje) pepernoten (de zakjes zijn ern u weer haha) sultana knopper...... en ga zo maar door.

    een keer in de wk eten ze ook nog eens warm op school want ze blijft elke dag tot 1300 uur. en af en toe hebben ze een gezamelijk ontbijt en dan hebben we heel veel keuze vaak wel 3 dagen lang omdat er altidj te veel is haha.

    we mogen niet elke dag zoetiigheid op brood doen dus niet steeds mar pasta maar ook eens kaas en worst.
     
  20. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier zijn ze vandaag voor het eerst naar school gegaan.

    Wij hebben voor rond 10.00 een flinke plak ontbijtkoek meegegeven en een beker vruchtensap.

    Voor tussen de middag hebben ze beide 1.5 boterham bij, 1 met kipfilet en de halve met hagelslag. Ook nog een paar druifjes in de broodtrommel gedaan, maar of die het overleven twijfel ik over.

    Heb echt geen idee of het teveel is of niet. Vind het erg lastig in te schatten omdat ze thuis erg wisselend eten, dus ben benieuwd wat ik terug vind in de tasjes straks.

    Liefs Hanneke.
     

Deel Deze Pagina