Dilemma Sintviering

Discussie in 'De lounge' gestart door caromama, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik zit met een dilemma.

We hebben afgesproken dit jaar Sinterklaas bij mijn schoonouders te vieren. Mijn zwager en schoonzus komen dan ook met hun twee kinderen (4 en 2 jaar). Nu appte mijn schoonzus om even af te stemmen qua hoeveelheid cadeautjes. Op zich prima, want het is natuurlijk niet leuk als het ene kind meer krijgt als het ander. Zij wil dus drie kleine cadeautjes doen en één grote. Ze krijgen dan ieder ook nog een cadeautje van opa en oma. Dus 5 cadeautjes per kind.

Ik ben echter gewend om echt een zak vol te doen. Hierin zit dan 1 groot cadeau en meerere kleine cadeautjes. Onder andere speelgoed, maar ook praktische dingen, zoals leuke sokken, een pyama, een adventkalender voor kerst, een tijdschriftje, een velletje stickers, douchegel, wat lekkers etc. Al met al zit ik op rond de 10 cadeaus per kind.

Ik heb dus voorgesteld om halverwege te gaan zittten met 7 per kind (met cadeau van opa en oma erbij dus acht). Zij vindt dit echter te veel en houdt vast aan vier per kind van de ouders. Ze stelde voor dat wij dan thuis nog een "verkeerd" geleverde zak vinden met meer cadeautjes voor onze kids. Dit vind ik echter nietl euk. Zijn de kids net weer rustig, beginnen we weer van voor af aan!

Nu dus het dilemma.
    - Schikken naar wat zij wil, maar voor mij niet de leukste manier om het te vieren.
    - besluiten het thuis te vieren, maar hierbij misschien wel mijn schoonouders teleurstellen
    - voet bij stuk houden dat ik meer wil geven en ruzie met schoonzus krijgen. (Wat ik niet wil, want ik kan verder gewoon goed met haar over weg!)

Echt lastig! Iemand nuttige tips/advies/ervaringen?

2. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Tja, wat is de reden dat zij dat niet wil, financieel, dan kan ik het me wel voorstellen en vind ik dat je tegemoet moet komen.

Is dat het niet vind ik dat zij ook moet toegeven en vind ik je voorstel schappelijk.

Bij het samen vieren is het natuurlijk geven en nemen, ook vanaf haar kant.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik denk niet dat die 3 kadootjes minder het vieren van sinterklaas nou zo veel minder leuk zou maken. Ik zou schikken.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dat je schoonzus gelijk heeft. Veel overzichtelijker qua cadeautjes en leuk toch dat ze thuis nog een zak vinden? Nee wat dit betreft ga ik helemaal met haar mee.

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Daarom vieren wij het gewoon als gezin samen,kunnen we het doen zoals wij het willen die 1 keer per jaar.
    Wil je het toch samen doen,dan zal je de middenweg moeten vinden waar jullie beide vrede mee hebben,dan is dan niet zoals jij het wilt helaas....

Het is zonde om er ruzie om te maken in de familie.
    Kun je niet met de kerst nog de resterende cadeautjes geven?

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik snap het wel 5 kadotjes is toch zat? Anders is het uitpakken en gelijk aan de kant mikken voor het volgende kadotje.

7. Panda87

Panda87 Lid

11 feb 2013
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vier je het 2 dagen 1 dag met hun en 1 dag met je gezin

8. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik vind het helemaal geen probleem om iets minder te doen, dat heb ik ook al aangegeven. Maar mijn kinderen zijn het ook zo gewend. Met vijf cadeautjes per kind ben je toch ook zo klaar!

Haar probleem is trouwens niet financieel. Anders zou ik daar uiteraard ook anders mee om gaan.

Qua overzichtelijkheid, dat vindt ik echt niet belangrijk met Sinterklaas! Juist lekker spannend, een hele zak vol met kleine cadeautjes. Zit bij ons ook altijd een scheetzak of fopdrol in van de Foppiet, dat vinden ze altijd hilarisch! Dat soort gekkigheidjes zou ik nu dus niet meer kunnen doen, want dat zou dan ten koste gaan van een echt cadeau.

9. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Het gaat dus om de helft minder. 5 ipv 11

10. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Dan doe je toch stickers en t schriftje bij elkaar? dan hebben ze qua aantal even veel kado's maar zitten dingen gecombineerd.

11. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    En de douche schuim + pyjama

12. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Dan spreek je het aantal cadeautjes per kind af met je schoonzus en dan koop je zelf voor alle kinderen wat kleine cadeautjes. Probleem opgelost!

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Ik begrijp je wel! Kun je het niet bespreekbaar maken met sm?

Ik zou denk ik dingen bij elkaar inpakken of het 2 keer gaan vieren. Ben wel van mening dat je beiden wat water bij de wijn kan doen en dat je sz zich ook aan zou kunnen passen. Dan zou je ertussen in kunnen gaan zitten

14. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hihi, een groot cadeau maken met alle kleinigheidjes bij elkaar ingepakt! :D

Nee, daar gaat het me niet om.

Van huis uit ben ik gewend om gewoon echt een grote zak vol te hebben. Toen ik kind was al! En echt niet dat het dan om honderden euro's gaat per kind hoor! Want de meeste cadeautjes kosten tussen 0 en 3 euro. Dan allebei twee iets grotere cadeau's, dus rond 10 euro en één cadeau van rond 20 euro.

Hoe leuk is het om zoveel cadeautjes uit te mogen pakken! En ze genieten van alles evenveel hoor! Zijn net zo blij met die K3 sokken als met het grote cadeau!

Ik neig er toch naar om het zelf te vieren. Ik bedoel het ook niet boos ten opzichte van haar hoor! Ik bedoel, ieder heeft zijn eigen manieren en mening. Ik vind het alleen wel jammer.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ik deed gewoon op een andere dag met de kinderen nog thuis een paar pakjes...

Meestal nadat we het groot hadden gevierd...nog een paar pakjes die waren achtergebleven en die ze nog kwamen brengen.

16. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Derest onder de boom ? Doe ik ook.. Mijn vriendin komt met haar kids .. 3 per kind geloof ik .. Sommige doe ik bij elkaar inpakken.. Derest onder de boom dat doen we namelijk met gezin ..

17. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik had hier wel aan gedacht, alleen kom je dan eigenlijk op de zaterdag uit (6 december) en dan viert mijn zoon zijn kinderfeestje. Dus dan kan ik niet ook nog eens pakjesavond vieren.

Lastig lastig! Het ene moment neig ik naar toegeven en het andere naar zelf vieren. Zou bijna denken dat ik weegschaal ben! ;)

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij vieren het gewoon 2 keer, 2 zaterdagen, dus met een week ertussen.

Je zou ook kunnen overwegen om je kinderen een paar keer extra de schoen te laten zetten.

Verder, met 20 pakjes en ook nog wat voor de volwassenen zul je echt niet snel klaar zijn als je de pakjes één voor één uitpakt. Die zakken zijn dan echt wel vol. Koop anders ook wat kleins extra voor de volwassenen, zoals bijvoorbeeld een letter, leuk voor de vulling en daar kan je schoonzus moeilijk bezwaar tegen hebben.

Ik denk dat het voor je kinderen ook heel leuk is om met de familie sinterklaas te vieren, probeer het gewoon een jaartje, als het niet bevalt, vier je het volgend jaar weer met je gezin.

Verder, jouw kinderen kunnen al die drukte erg leuk vinden, geldt dat ook voor de kinderen van je schoonzus? Misschien zijn die gewoon wat prikkergevoeliger en bovendien zijn ze jonger.

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ik zie het probleem niet hier vaak 3 kadootjes per kind en nog 1 van opa en oma en dan de kadootjes voor onszelf van de lootjes, kan je wel vertellen dat is niet 1 zak vol dat zijn er 3 :D. Het moet natuurlijk ook te overzien zijn dus ik zou ook zeggen doe de rest lekker thuis of in de schoen vrijdagavond en klaar.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik wilde al voorstellen om this dan nog sinterklaas te vieren maar dat vind je niet leuk?
    Wij vieren het gewoon thuis en gaan later die dag of een andere dag naar oma en opa want daar is de sint ook geweest

Deel Deze Pagina