waarom kunnen mensen afspraken niet nakomen we hadden afgesproken om ene jaar sinterklaas te vieren en andere jaar kerst vorig jaar was het sinterklaas dus dit jaar kerst, echter vinden schoonouders sinterklaas zo leuk en het is maar vna korte duur dus er moet sinterklaas gevierd worden zwager en schoonzus vinden dit prima, ja voor de kado's grr wij vinden dat ze al zoveel keren gevierd wordt / of ergens bij aanwezig zijn nu willen schoonouders onze meiden met kerst kados geven, waar dus de kids van zwager en schoonzusje bij zijn. volgens mij werkt dit niet waarom kunnen mensen afspraken gewoon niet nakomen
Misschien sinterklaas lekker als gezin vieren en dan kerst met je schoonouders en zwager en schoonzus en voor hun iets kleins kopen zodat hun ook een kadootje krijgen?
ja dat was dus ook de regel ene jaar sinterklaas met ze en dan andere jaar kerst om ook met de andere kant te kunnen vieren en tijd als gezin te hebben we doen niet aan kados voor de andere ook niet met sinterklaas dus echt voor je eigen kids wat kopen en dan de kados van opa en oma maar kids zijn bijna 3 en 5 van ons en vooral de oudste zal dan zeggen tegen nichtje die ook 5 is kijk gekregen van opa en oma waarop nichtje dan zegt ik niks etc
Ik snap nooit zo goed hoe moeilijk het is om "NEE"" te zeggen? Zie altijd dergelijke topics voorbij komen. Ik zeg toch echt gewoon NEE als ik ergens geen zin in heb, het niet uitkomt of de afspraak niet was. Zo moeilijk is dat niet...je bent toch eigen baas over jezelf en je gezin?!
ja maar als we nee zeggen gelijk ruzie en dat willen we ook niet maar wordt er ondertussen gewoon moe van en dan levert het tussen ons onderling weer een strijd op ze kunnen niet begrijpen dat wij beide een drukke baan hebben en er voor kiezen om meer met het gezin te doen dan familie want zwager en schoonzusje zien ze wel regelmatig en die kids laat naar bed etc maar ze wisten dit vorige week al en vrijdag en zondag gezien met verjaardag en niks zeggen en wij gisteren maar gevraagd naar stand van zaken, grr
Ik ben het met jou eens hoor...maar niet iedereen kan dit..ik heb zo'n man die tegen zijn ouders geen nee "durft" te zeggen...komen hele drama's van en die werkt ons ook altijd in de meest onhandige situaties. Ja ik kan er dan idd wat van zeggen, maar ik wil niet standaard de gebeten hond zijn..snap je. Maar ja idd als het mij echt niet uitkomt doe ik het.
Afspraak is afspraak inderdaad. Maar je kunt in goed overleg toch wijzigen? Ik snap je schoonouders wel. De kinderen geloven nu nog in sinterklaas en dat is de mooiste tijd om sinterklaas te vieren. Maar als je het niet wilt zeg je dat toch gewoon? Dat hoeft toch geen ruzie te worden. Als je het maar netjes brengt. Eventueel met uitleg
nee dat kan idd niet...want daarbij weet nichtje niet dat zij haar cadeau's van opa en oma al gehad heeft, want die zijn natuurlijk door de sint gebracht. Even een idee..kun je niet bv afspreken dat je 6 dec even op de koffie gaat bij opa en oma en dan: he joh kijk eens...de sint heeft bij opa en oma ook pakjes gebracht... Hebben opa en oma ook het genot hen te zien uitpakken.
helaas we zitten erg vol aankomende weken, dus 6 dec langs gaan is geen optie en door de weeks ook niet omdat we werken en kids op tijd in bed liggen ze eisen momenteel zoveel op en het is niet alleen hun maar mijn ouders ook die wat willen en die gewoon aan de beurt zijn
Ze willen sinterklaas vieren omdat het vorig jaar zo leuk was. Wat is daar zo verschrikkelijk aan? Dat willen jullie niet, nou goed, dan willen ze met kerst de cadeau's doen omdat jullie geen sinterklaas willen vieren. Maar dat is ook niet goed? .. wat is dan wel goed? Waarom moet het allemaal volgens jouw regels?
Misschien vieren met de hele familie? Wij nodigen gewoon ouders, zus&man en sch.ouders uit en zijn dan in 1x klaar. Opa's en oma's vinden het allemaal zo'n beetje het leukste feest van het jaar... Ik begrijp het wel, maar heb ook geen zin om het 3x te vieren of zo, dus nodigen gewoon iedereen bij ons uit. Wel duidelijk "regels" afgesproken (= geen 150 kadootjes per kind). Klaar
ouders schoonouders gaan niet samen en familie schoonzuster gaat ook niet met schoonouders. Denk je maakt afspraken en dan hoor je je ook aan te houden vind ik nu zetten ze ons erg voor t blok want ze moeten er bij zijn met uitpakken
ja dan hebben ze gewoon pech, dan maar ruzie of dan gezamelijk iedereen bij elkaar, of schoonouders niet klaar uit..
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Je zou met je schoonzus af kunnen spreken om voor alle kleinkinderen kadootjes te doen met kerst. Ik snap niet dat jij niet snapt dat je schoonouders het geweldig vinden om de kleinkinderen te verwennen met sinterklaas/kerst. Daar ben je opa en oma voor geworden toch..?? Tuurlijk moeten zij jullie wensen respecteren. Maar jullie kunnen toch ook tegemoetkomen aan hun wensen..
Volgens mij viert ts het dit jaar met haar ouders en die kunnen allemaal niet met mekaar door 1 deur? En dan volgend jaar weer dint bij de schoonouder en kerst met haar ouders. Tenminste zo lees ik het. Ts gewoon duidelijk zijn, afspraak is afspraak. Je probeert iedereen hier gelijke kansen te geven en dat gaan hun nu verstieren. Ik ga ook niet 2 keer sint vieren en dan ook nog 2 keer kerst. Ik ben gekke henkie niet. December is allemaal al druk genoeg.
Dat denk ik dus ook heel vaak Mensen lijken wel zo bang voor ruzie of wat een ander vind dat ze maar over zich heen laten lopen... Nee is nee... Dan maar ruzie
schoonzus en zwager willen wel sinterklaas vieren omdat schoonouders het zo leuk vinden. voor de lieve vrede ene jaar is sinterklaas met ze en dan kerst met me ouders andere jaar sinterklaas met me ouders en kerst met ze we hebben hier voor gekozen om ook tijd met het gezin te hebben en toch 1 vd 2 dagen samen met ouders/schoonouders te zijn
Tis ook een Beetje van de zotte dat ze dit zo opeisen als de ouders dat ook nog eens zouden doen, zit je wel in een heel lastig pakket.
Ik vind ook dat je moeilijk doet eigenlijk..... en om dan ook nu al te zeggen dat 6 dec niet gaat, want jullie werken en de kinderen moeten op tijd naar bed ivm school...... weet je, ik denk dat zeker 80% van de ouders tegenwoordig wel met bovenstaande te maken hebben, zij redden zich er ook wel mee en dat jij een smoes zit op te voeren om maar je eigen zin door te drijven. Althans, zo komt het op mij over, zo niet, dan mijn excuses. Ik vind het niet meer dan logisch dat jouw schoonouders de blije gezichtjes van jullie kinderen willen zien, daar zijn het ook opa en oma voor.....