Een kennis van me gaat donderdag trouwen maar nu is ze ziek. Ze is van alles aan het proberen nu weet ik dat de huisarts in zulke gevallen nog wel eens een spoedkuur oid voorschrijft. Ik noem het paardenmiddel ooit gehad en werkt als een trein maar ik kan niet op de naam komen. Wie weet wat ik bedoel?!
Wat/Welke klachten heeft ze? Lijkt me namelijk ziekte afhankelijk wat de eerste keus behandeling is. Er is niet iets wat voor alles werkt lijkt me, een bacteriele infectie, een virus, uitwendige oorontsteking, (buik)griep, blindedarmontsteking, je kunt niet alle ziektes op 1 hoop gooien en 1 paardenmiddel gebruiken lijkt me. Op tijd naar bed en goed eten lijkt me in ieder geval verstandig. Hoop dat ze zich op tijd beter voelt!
Voornamelijk koorts en overgeven buikloop Ik snap veel slapen etc etc maar om nu als een wrak over twee dagen voor het altaar te staan in zonde. Ik heb het toen ook gehad toen ik griep had en twee dagen voor iets belangrijks stond
Tegen spugen is er primperan en tegen koorts paracetamol. Donderdag voelt ze zich zeker stukken beter ...
Bij paardemiddel denk ik altijd aan prednison maar zou niet weten waarom ze dat bij overgeven voor zouden schrijven.
Ze kan evt buscoban krijgen tegen buikkrampen, loperamide tegen de diarree, en domperidon tegen het overgeven. Maar als het een buikgriepje is, zal ze donderdag vast kunnen trouwen
Ik heb inderdaad ook 1x primperan gehad! Was tegen de misselijkheid van een buikgriepvirus. Ik had echt een hele belangrijke afspraak en kon het me gewoon niet veroorloven zo misselijk te zijn...
Dit was vroeger inderdaad een vaak gegeven middel maar bij onze praktijk doen ze dit liever niet meer.
Klopt. Mijn huisarts schrijft dat ook niet graag meer voor vanwege de nare bijwerkingen die het middel kan hebben. Mijn vriend is daar vroeger zelfs doodziek/heel raar van geweest.
Buikgriep is vaak een virus wat in de meeste gevallen binnen 24 tot 48 uur over is. Nu goed rusten en voldoende drinken dan staat ze donderdag fit voor het altaar! Hier zijn geen paardenmiddelen voor helaas.
Vraag ik me toch echt af wat ik gehad heb vorig jaar was een stootkuur van 3 dagen en na 18 uur was ik alweer een heel eind beter
Met een stootkuur wordt meestal iets van prednison bedoeld maar dat helpt alleen als je buikloop hebt wat wordt veroorzaakt door een actieve ontsteking zoals een opvlamming van crohn of colitis.
Bional heeft een product wat helpt bij diarree,is ors. Verder heb je wel een stootkuur antibiotica maar dat zal niet helpen want het zal ws een virus zijn. Die kuren heten oa claritromycine en azitromycine.