baby 5 maanden blijft om eten vragen

Discussie in 'Voeding' gestart door jesjuh, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Hallo allemaal,

Onze dochter Yuna is altijd een kleine eter geweest. Vanaf haar geboorte al drinkt ze het net wel of net niet het minimum van de richtlijnen. Maar aangezien ze gewoon goed ontwikkeld en groeit heb ik me er nooit druk om gemaakt. Ze zal wel niet meer nodig hebben denk ik dan maar.
    Ze drinkt nu 3x 180 +6 +2 nutriton. En om 20:00 200 cc papfles. Toen ze 4 maanden was zijn we langzaam aan met een paar hapjes fruit begonnen. Tot een week geleden zat ze op 1 eetlepel fruit per dag. En we zijn ook sinds een week begonnen met groente. Eerst een paar hapjes per dag en later 1 eetlepel. Dit omdat ze steeds sneller voor de voeding kwam en hoopte het zo een beetje op te gaan vangen. Nu ging dat tot 2 dagen geleden prima!! Geen last van krampjes of iets dergelijks. Alleen 2 dagen geleden bleef ze maar vragen om eten en hebben we dus van 1 eetlepel 2 eetlepels fruit EN groente gemaakt. Ook dit kan ze goed hebben. Maar wederom lijkt ze niet genoeg te hebben!!! Haar meer fruit en groente geven lukt niet echt. Dat is dan weer net te veel voor d'r lijkt. Zal even haar voedingen van de afgelopen 2 dagen opschrijven.
    Gister:
    7:30u 180+6 +2 (normaal sliep ze door tot 9:00u)
    10:00u 2 eetlepels fruit
    12:00u 180 +6 +2
    15:00u 180+6+2 (en ze wilde eigenlijk al om 14:30u)
    16:30u 2 eetlepels groente
    19:00u 200cc papfles
    20:00u flink huilen en na een half uur proberen te sussen toch maar wat eten gegeven. heb 120+4+1 aangeboden en helemaal op. Toen ging ze lekker slapen.
    0:00u zelfde verhaal als om 19:00u dus weer aangeboden en weer 120+4+1 helemaal op!!

En vandaag is het tot nu toe precies het zelfde gegaan als gister...
    Toch niet normaal wat ze eet!!! En het is echt honger!! Kan het horen aan haar huiltje en als ze dan toch wat krijgt word ze rustig en gaat ze lekker slapen. Maar wat ik me dus afvraag wat dit zou kunnen zijn ineens. En om haar nu sochtends ook al een pap fles te geven... is nog een beetje klein voor toch??

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kan zijn dat ze even een groeispurtje heeft.

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ik zou zeggen wees blij. hier kleine eter al twee zh opnames gehad en als ze haar ni herpakt maandag weer binnen. ( melk gaat hier niet goed)

groente en fruit wil ze niet meer??? op 5 maand at mijn dochter 250 gr , nu met vlees erbij 200gr.
    fruit lukt hier niet.

zolang je niet boven de liter melk komt is het ok.

hier raad KA aan vanaf 6 maand minimum 500 cc melk en dan goede portie fruit en groente ( dikke 200 gr van ieder )

succes

4. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    O maar ben ook zeker blij dat ze goed eet!! Alleen ik ben dit niet gewend van haar. En ons zoontje heeft dat ook nooit echt gedaan. Denk dat ik van dit soort dingen af en toe een beetje onzeker kan worden:).
    En wat jij hebt mee gemaakt met je kleintje is zekers geen pretje!!! Hopelijk gaat het nu wat beter!!
    Wat ik bedoelde was dat nog meer groente en fruit dan dat ze nu al krijgt geen optie is. Ze krijgt dit nu net weg zeg maar.

Gister avond is nog 1x wakker geworden maar wilde niets eten. Wat het wel was??? geen idee. Ook kwam ze vanmorgen ineens al om 5:45u!! Wat ze allemaal aan het uitspoken is.....zal inderdaad wel een groeispurt of sprongetje zijn ofzo.

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

hier aant aerosolle nu.

ik dnk ook wel dat uw dochter een groeispurtje heeft hoor. en binnekort eet ze wel meer groenten, heeft hier paar weken egduurd en plots at ze meer.

succes

6. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ze mag 1 liter melk per dag dus je kan zeker nog een vijfde fles erbij geven van 180+6. Helemaal als ze ineens veel honger heeft; gewoon aan toegeven, dan zal ze het wel nodig hebben!
    Onze dochter heeft voor kerst een periode heel slecht gegeten waarvoor ze ook in het zh heeft gelegen (ivm bijna uitdrogen). Daarna is ze een inhaalslag gaan doen en dronk ze 900 a 1000ml per dag en zaten we soms ook weer op een nacht voeding. Ze is toen in 2 weken tijd 500gr aangekomen, dit deed ze eerder in 1 maand. Daarna zakte het weer af. Het was dus echt een groeispurt. Dat zal bij jullie denk ik ook zijn.

Deel Deze Pagina