kinderopvang tegenmoetkoming en tijdelijk stoppen met werken

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door karin29, 16 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi
    weet iemand dit. Als ik tijdenlijk stop met werken krijg ik dan toch nog de vergoeding/toeslag kinderopvang van de belastingsdient. Mijn man blijft natuurlijk werken. Ben namelijk op zoek naar nieuw werk maar wil zo snel mogelijk stoppen bij mijn huidige baas. Als ik het dagverblijf opzeg kan ik er zometeen niet meer terecht. Dus wil ik hem daar toch voorlopig 1x per naar toe blijven brengen. Natuurlijk moet het dan wel financieel op te brengen blijven tot dat ik ander wek heb.
    Groetjes Karin

2. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik denk dat je dan een wijziging moet doorgeven aan de belastingdienst. Ze kijken toch naar het inkomen en als dit dan minder wordt dan lijkt mij dat je zelfs nog meer terug gaat krijgen. Maar dat moet je anders invullen op de site www.toeslagen.nl

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    de eerste vraag die gesteld wordt voor een proefberekening is 'werkt u?', dit wordt voor jou dan nee. als je vervolgens ook geen bijdrage van het uwv of de gemeente krijgt voor kinderopvang krijg je te zien dat je geen recht hebt op kinderopvangtoeslag. op zich ook niet zo raar, want je hebt tenslotte feitelijk geen opvang nodig, omdat je zelf thuis bent. je zult dan je toeslag stop moeten laten zetten, totdat jezelf weer werk hebt.

Deel Deze Pagina