Ik ben van plan om 3 hele dagen te gaan werken, maar ben nu aan het twijfelen of ik niet 5 ochtenden zal gaan werken. Wat is fijner voor een kind? Voor mijn gevoel breng ik hem liever een halve dag weg, zodat hij de rest van de dag lekker bij mama is.
Die van mij gaat 2 hele dagen naar het KDV. Dit bevalt heel erg goed. Zowel voor mij als voor die kleine. En het is ook erg lekker dat je dan nog veel dagen overhoudt om wat anders te doen. Als je 5 ochtenden zal gaan werken denk ik dat daar het enige verschil in zal zitten.
Ik zou voor 3 hele dagen kiezen. Je kind merkt het verschil haast niet maar voor jezelf is het prettiger om dan die 2 overige dagen echt vrij te zijn. Daarnaast is 5 ochtenden volgens mij duurder dan 3 hele dagen?
MIjn ervaring in de kinderopvang( leidster op een babygroep) is toch gewoon 3 hele dagen...Ook voor als hij straks ouder is dan slaapt hij de middag en dan komt mama al weer bijna...En 5 keer een ochtend is toch wel heel veel.Je doet op 1 dag thuis meer als op een middag..en als hij dan ook nog eens slaapt blijft er weinig tijd over voor jullie saampjes... En nee het is niet duurder het wordt per dagdeel berekend en niet per dag...tenmiste bij ons dan KOBER KINDEROPVANG
dank je wel voor de reacties. Helaas gaat mijn werkgever ook niet akkoord met 5 halve dagen, dus er zit niets anders op dan hele dagen te gaan. Ik ga dan nu wel 2 dagen werken en 2 dagen ouderschapsverlof nemen voor een half jaar. Dan neemt mijn vriend erna ouderschapsverlof op voor 1 dag per week en dan zal hij ook 3 dagen naar het kdv gaan. Het zal ook wel gewoon wennen zijn voor mezelf. Maar ik vind het gewoon zo zielig als ze al zo klein hele dagen op het kdv moeten doorbrengen. Maar ja, dat gebeurt toch met de meeste kindjes zo. En hij is dan ook al 4 maanden, dus toch zo heel klein al niet meer.
Blijft altijd moeilijk om je kindje uit handen te geven...Ik werk er en mijn kindjes zitten in de groepen naast mij maar ook ik vond/vind het moeilijk ze weg te brengen....zucht moeders..hihihi
Moeilijke vraag, ik werk maar 1 hele dag en een avond (3 uur) en ik vind die hele dag echt super langzaam voorbij gaan. Maar ja als je elke ochtend gata werken, das ook niet wat vind ik. Dan zou ik idd voor 3 hele kiezen, en die andere dagen ben je er dan ook echt voor hem.