wat geven jullie s'morgens?

Discussion in 'Voeding' started by ssanne, Feb 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ssanne

ssanne Lid

Dec 28, 2008
    46
    0
    0
    de titel zegt het al, wat geven jullie je kindje s'morgens?
    Ik geef mijn kindje (8 maanden) om 8 uur pap met de lepel maar
    kom niet verder dan bambix en ben opzoek naar wat afwisseling, dus ben ik benieuwd wat jullie geven :)

alvast bedankt :D

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    hier geef ik afwisselend pap of brood.
    pap is er in verschillende soorten. opvolgmelk die je zelf maakt met bambix. of varianten waar alleen nog melk bijhoeft.
    ik geef de friso variant, zelf melk maken en dan granenpapje met gemengd fruit, moet je los erbij doen.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bambix met of zonder fruit. In het weekend gooi ik wat banaan, kiwi, appel of sinaasappel (of iets anders) door de pap. Vindt ie heerlijk! Straks ga ik wel afwisselen met brood maar hij is pas 6,5 maand dus hij 'heeft' nog even :)

4. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Meestal pap, soms een boterhammetje.
    Ik geef meestal Bambix, die Friso die mamavanukkie hierboven noemt vind Alyna niet zo lekker. :)

Vanillepap enzo vind ze wel lekker, maar ik ben er niet zo voor om elke dag een 'speciaal' smaakje te geven, en aangezien zo'n doos binnen 30 dagen leeg moet zijn koop ik het bijna nooit, moet dan toch de helft weg gooien.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Levi krijgt een papfles. Heb 'sochtends echt geen tijd ( en zin ) om met een bordje pap te knoeien.

Idd misschien wat varieren met fruit.

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    eerst krijgt ze rond 8 uur een flesje gewone (koe)melk.
    en dan rond een uur of 9 haar ontbijt, en dat is meestal een bordje pap van nestle (pyjamapapje-biscuit)

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre kreeg met 8 maanden bij wakker worden de tiet, ong 1-2 uur later 1 boterham (at ze niet altijd op). Met een tuitbeker water toen nog

Sinds een week of 3, eet ze ong een uur na de tiet, 2 boterhammen :confused: ... met een tuitbekertje volle melk.

Dus ik zou de pap eventueel afwisselen of vervangen voor brood met fles/beker melk

8. Christina83

Christina83 Actief lid

Dec 28, 2007
    268
    0
    0
    Ik was gisteren bij het cb en de kinderarts zei dat ik mijn zoontje dus nu bijna alles wel kan laten eten, dus dat betekent eindelijk meer variatie:)

Je kindje is nog maar 8 maanden, dus waarschijnlijk is hij/zij nog wat te jonge hiervoor, maar ik ga nu bijvoorbeeld ook volkoren ontbijtkoek met boter geven ter afwisseling. Of een beschuitje oid.

Eerlijk gezegd ga ik dat alleen in het weekend doen of op vrije dagen. Nu krijgt hij nog elke ochtend een papfles. Ik vind een bordje altijd zo'n gedoe. 's ochtends is het echt spitsuur bij ons.

9. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Papfles!

En nu, een papfles Brinta en na een uurtje eet ze nog boterham op. Soms helemaal, soms voor de helft.

Pap van een bordje heb ik nooit gegeven. Geen geduld voor ;)

10. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
  11. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Ik geef ze brood met b.v. smeerkaas. stroop of met geprakte banaan. Heb in het begin een paar keer pap met de lepel gegeven maar ik (en ook de baby's ;) ) hadden daar geen geduld voor. En ze wilden het dan ook nog het liefst zelf doen (enorme knoeiboel dus :() :(
    Ik ben toen met 7 maanden overgestapt op brood, kunnen ze lekker zelf eten op hun tempo en dan kan mamma ondertussen ook een bammetje eten :oops:

Share This Page