tot hoelang pureren?

Discussion in 'Voeding' started by jeannet 123, Mar 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

Sep 7, 2007
    352
    0
    0
    hallo

tot hoelang hebben jullie het fruit en eten gepureerd?
    Mijn zoon is 8 maand en ik prak nu gewoon zijn eten en ook banaan en appel geef ik aan kleine stukjes?

Ik lees dat mensen nog tot lang pureren is daar een reden voor?
    Of ben ik te vroeg met het geven van geprakt eten/fruit?

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Je bent zeker niet te vroeg. Elk kindje is weer anders. Mijn zoontje kokhalste vrij lang op stukjes, maar opeens (rond een jaar) at hij alles.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb het eten nog nooit gepureerd, al vanaf de eerste hapjes niet, is mi ook totaal niet nodig. Het is bijvoeding, eten, en gepureerde moes kun je mi niet eten, das enkel hap-slik-weg principe ;)!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

vanaf dat ze kauwen hoef je in principe niet te pureren... enkel als je merkt dat je kind het anders niet weg krijgt of zit te kokken, kun je alsnog pureren of prakken.
    Denk dat het lange pureren vaak een gewoonte is, en soms eet een kindje het anders gewoon niet...

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij pureren eigenlijk ook niet meer (sommige dingen nog wel). Hij eet zo goed en als je stukjes brood (met korst) kan eten dan wil bijna alles wel lukken.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben nooit gepureerd of geprakt. Gelijk vanaf het begin (6 maanden) stukjes gegeven.

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    wij hebben tot pakweg 6 mnd(zal wel iets eerder zijn geweest) gepureerd gegeven of heel erg goed geprakt en zo rond de 6 maanden zijn wij het gewoon grof gaan prakken en dat is eigenlijk gewoon goed gegaan dus tja ik vind niet dat je te vroeg bent.

8. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

Sep 7, 2007
    352
    0
    0
    dank jullie voor de antwoorden

Share This Page