Alternatief voor rijstebloem?

Discussie in 'Voeding' gestart door elsa, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi, hoi,

Ben ik weer met een vraag.....:D

Ben een beetje aan het experimenteren met een aantal zaken omdat mijn zoontje nogal snel drinkt en daardoor tegenwoordig ook wel wat sneller honger krijgt (verschilt erg van week tot week).

Doe nu wat extra water in de fles en dat helpt meestal wel (drinkt 5 x 180/6, doe nu 15 cc extra water per fles).

Had een andere speen geprobeerd, maar dan drinkt hij alleen maar onrustiger dus dat vind ik geen optie en heb van het weekend langzaam wat rijstebloem geprobeerd, zeker ook omdat ik dat straks in zijn laatste fles wilde gaan doen als ik die van 23.00 uur laat vervallen. Maar dat was niet zo'n succes, heeft enorme buikkrampen gehad.

Kan natuurlijk liggen aan het wennen, maar ken het niet van mijn oudste zoon. Nu had ik per fles een eetlepel toegevoegd, verdeeld over 4 flessen, dus dat was wellicht wat veel maar het hielp wel om hem wat rustiger te laten drinken! Maar goed, ben er maar weer ff mee gestopt.

Geef nu h.a. voeding en dat bevalt me prima, dus wil eigenlijk niet overstappen op andere voeding maar weet er iemand een alternatief voor rijstebloem, zeker voor wanneer de 23.00 uur fles vervalt, iets waarmee hij lekker verzadigd de nacht in gaat?

Heb wel eens gehoord dat het pyama papje met vanille geen of weinig rijstebloem bevat maar is dat niet hartstikke dikmakend?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je hoeft de 23.00 fles er niet uit te doen he.. Als hij hem nodig heeft..
    Mijn oudste heeft tot 6,5-7 maand nog een fles gehad rond 10 uur. Toen kon hij goed genoeg vast voedsel eten om die fles over te kunnen slaan.

Je kunt nutriton proberen. Ons jochie was ook erg hongerig, en met die nutriton moest hij meer moeite doen voor het drinken en was hij beter verzadigd. Dat is geschikt voor hele kleintjes..

Pyjama papjes zijn inderdaad nogal zoet, en voor 6+maand, dus dat gaat je nu niet helpen..

3. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Ah, bedankt voor je reactie, dat wist ik helemaal niet. Heb me er ook nog niet zo in verdiept, dat blijkt wel ;).

Nutriton ben ik wat huiverig voor omdat ik vaak hoor dat het verstoppend werkt en het ging tot nu toe zo goed met de h.a. voeding alleen.

Denk inderaad dat ik gewoon een keertje probeer over een maand ofzo om de fles weg te laten, dan ben ik ook met wat bijvoeding gestart (nu alleen af en toe nog wat hapjes fruit) en als dat nog niet gaat, wat helemaal niet erg is, geeft hij zelf maar aan wanneer dat het wel kan.

Ben nu wel wat huiverig geworden voor de rijstebloem moet ik zeggen, hij had er echt pijn van, zielig!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nutriton hoeft echt niet verstoppend te werken. Bij andere werkt het juist weer laxerend..
    Edit: en hier had het geen effect op de darmen..

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier had nutriton ook geen effect op de darmen.

rijstebloem werkt ook vaak stoppend trouwens..

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nutriton werkte hier goed om langzamer te drinken. Geen darnklachten van gehad.
    Hierdoor inderdaad ook langer verzadigd.

7. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Onze zoon heeft reflux en gebruikt daarvoor nutriton en bij hem werkt het wel verstoppend. Hij heeft daar dan weer lactolose voor gekregen van de HA. Nutriton is denk ik ook niet bedoeld om kinderen een voller gevoel te geven.. Er is met 4 maanden geen ander alternatief dan rijstebloem of andere voeding, denk ik. Rijstebloem was hier ook bij beide kinderen geen goed id ;).
    Lekker de fruit en groentenhapjes geven. Als hij daar echt porties van gaat eten zal hij miss ook meer tevreden zijn met zijn flessen?!
    Succes!

8. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Wij gebruikten altijd Johannesbroodpitmeel met veel succes.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Johannisbroodpitmeel (puur, bij de natuurwinkel, ipv Nutrition) dikt de fles in en omdat je er maar zo weinig van gebruikt is het mnder belastend voor de darmen dan rijstebloem. Het is niet verzadigend, dusik zou de laatste fles er gewoon inhouden.

Deel Deze Pagina