Rijstebloem

Discussie in 'Voeding' gestart door banjabes, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een vraagje. Is rijstebloem echt nodig? Mijn meisje krijgt mijn melk (4 voedingen) en 1 potje (eet ze nog niet op helemaal, we zijn een beetje aan het oefenen). Ze slaapt netjes door heel de nacht.

Groetjes Banjabes

2. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Natuurlijk niet. Nee hoor.
    Lekker zo door gaan.;)

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Bij Roos hebben we ook pas met 6 maanden rijstebloem gegeven omdat ze toen minder verzadigd raakte van haar flessen

4. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Nee hoor moet niet. Ik dacht dus wel dat het 'moest' maar cb zei ook dat dat helemaal niet nodig is. Vooral omdat Jayden heel erg verstoppingen heeft. Maakt het alleen maar erger.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zoals al gezegd word, rijstebloem hoeft echt niet.
    Wij hebben het ook nog nooit gebruikt.

6. verse mamma

verse mamma Actief lid

27 aug 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Banjabes, rijstebloem is niet per se nodig inderdaad. Het heeft geen meerwaarde, behalve dat het wat meer vult. Maar jou kindje lijkt prima tevreden en ze krijgt met de melk en de eventuele bijvoeding genoeg voedingsstoffen binnen.

Dat van verstopping wist ik ook niet, ook wel logisch eigelijk, witte rijst stopt ook.
    Nu hebben wij ook 3 keer rijstebloem geprobeerd 's avonds door de melk, omdat ze weer 's nachts komt sinds een tijdje. nu slaapt ze door en ze eet het graag. Ik heb wel het idee dat haar ontlasting er wat stopverfachtig van wordt. Ons kindje is er niet echt verstopt van, maar heb het idee dat ze het wat moeilijker kwijt kan. Maar dat idee heb ik al sinds ze met fruit is begonnen(sinds een week of 2). Hiervan is de ontlasting ook al dikker geworden.

Weet iemand ook een alternatief voor rijstebloem? Iets dat nie verstoppend werkt? Ik vind het nl. wel een fijn idee dat ze met een lekker vol buikje naar bed kan.

Deel Deze Pagina