Hoi meiden, Even een vraagje. Is rijstebloem echt nodig? Mijn meisje krijgt mijn melk (4 voedingen) en 1 potje (eet ze nog niet op helemaal, we zijn een beetje aan het oefenen). Ze slaapt netjes door heel de nacht. Groetjes Banjabes
Bij Roos hebben we ook pas met 6 maanden rijstebloem gegeven omdat ze toen minder verzadigd raakte van haar flessen
Nee hoor moet niet. Ik dacht dus wel dat het 'moest' maar cb zei ook dat dat helemaal niet nodig is. Vooral omdat Jayden heel erg verstoppingen heeft. Maakt het alleen maar erger.
Banjabes, rijstebloem is niet per se nodig inderdaad. Het heeft geen meerwaarde, behalve dat het wat meer vult. Maar jou kindje lijkt prima tevreden en ze krijgt met de melk en de eventuele bijvoeding genoeg voedingsstoffen binnen. Dat van verstopping wist ik ook niet, ook wel logisch eigelijk, witte rijst stopt ook. Nu hebben wij ook 3 keer rijstebloem geprobeerd 's avonds door de melk, omdat ze weer 's nachts komt sinds een tijdje. nu slaapt ze door en ze eet het graag. Ik heb wel het idee dat haar ontlasting er wat stopverfachtig van wordt. Ons kindje is er niet echt verstopt van, maar heb het idee dat ze het wat moeilijker kwijt kan. Maar dat idee heb ik al sinds ze met fruit is begonnen(sinds een week of 2). Hiervan is de ontlasting ook al dikker geworden. Weet iemand ook een alternatief voor rijstebloem? Iets dat nie verstoppend werkt? Ik vind het nl. wel een fijn idee dat ze met een lekker vol buikje naar bed kan.