Wat geven jullie uit aan de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linnies2013, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Denk ook even aan de box voor als de kleine gaat kruipen of staan/lopen. Dan is een box toch soms wel ff fijn voor het geval je misschien toch een keer moet plassen ofzo ...

2. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ik heb nog bijna niks, maar dit ben ik van plan:
    Dure kinderwagen, rest goedkoop (m.u.v. dingen die gevaarlijk kunnen zijn zoals 'n oude kruik).

- Kinderwagen: mag wel wat kosten, heb namelijk technische eisen :) We zitten nog te twijfelen tussen MP (€300 à 700,-) of nieuw (€800,- à €1000,-). Hmm, maar nu ik die prijzen zo opschrijf, pff!
    - Commode: we krijgen de oude van mijn ouders Gratis.
    - Kleertjes: goedkoop maar goed en leuk. Ik krijg veel, maar ik ga dus echt geen rompertje voor bijvoorbeeld €15,- kopen. Zonde!
    - Bednest: Kunnen we lenen, misschien maak ik er zelf ook wel eentje.
    - Ledikantje: Of van mijn ouders, of goedkoop via Marktplaats. Eisen zijn spijlwijdte en verstelbare bedbodem. Richtprijs: €20,-
    - Kruik: twijfel nog tussen elektrische of water, wil ik wel nieuw of bijna nieuw.
    - Flesjes/kolf: Koop ik nog maar niet, komt na de bevalling wel.
    - Hydrofielluiers, baddoeken, e.d.: gratis, van ouders (ook van vroeger).
    -...

Ik heb dus een heel wisselende kijk.
    De kinderwagen wordt waarschijnlijk duur, maar de rest verzamel ik een beetje bij elkaar (als Jan Splinter).
    En eigenlijk denk ik dat ik ongezien toch best veel kosten zal maken. Hwmm...
    Ik ben wel zeer selectief (zit al maanden op MP en internet te snuffelen enzo), maar hoop er niet teveel geld aan kwijt te zijn.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden een krap budget en ik heb heel veel gekregen en 2de hands gekocht.
    Waren ongeveer € 1.000,00 kwijt en daar zat dan in:
    Kleertjes maat 50/56/62
    Wasbare luiers
    Hydrofiele luiers
    Kinderwagen
    Kamertje (kast, commode en bedje)
    Gordijnen
    Opknappen kamertje
    Geboortekaartjes
    Wat speelgoed
    Box met toebehoren
    Maxi Cosi
    Beddengoed
    Aankleedkussen met toebehoren
    Luiertas en nog wat kleine spulletjes

4. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Het enige wat we nog hadden was het kamertje van onze zoon, de wipper en doomooseat.
    De rest heeft ons ongeveer een kleine 1000 gekost, incl babykleding, aankleding, verven, rolgordijntje, gordijnen ed
    Kinderwagen is van marktplaats, rest allemaal aanbiedingen

5. Nanne88

Nanne88 Actief lid

24 jun 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nog maar net zwanger.. Maar was vorige week aan het rond snuffelen wat ik wilde.
    Tja het liefst een Bugaboo ( heb ik gewoon een zwak voor) maar ja dan gaat je budget ook hard!
    Tot ik een bijna nieuwe Bugaboo op mp zag. Die vrouw wilde er liever iemand gelukkig mee maken dan er geld voor! Dus kregen we de Bugaboo met alles erop en aan zoals bv regenhoes en parasol voor 275.
    Dat kon ik natuurlijk niet aan mijn neus voorbij laten gaan!
    Kan ik toch dat ene mooie bedje kopen wat ik gezien heb haha

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Wat houden jullie precies bij wat je uitgeeft :$ Ik heb eigenlijk geen idee, koop wat ik leuk en nodig vind.

Wat ik bij een tweede nu anders zie is dat ik ook investeer in mijzelf. Bij de eerste lagen er echt veel te veel kleren in de kast, moest alles nieuw en duur zijn maar na de bevalling trok ik vaak hetzelfde aan. Ook heb ik veel spullen helemaal niet gebruikt.
    Nu wil ik zelf mooi en comfortabel ondergoed hebben (borstvoeding), een goede kolf, wat lekkere mooie vesten voor de bevalling (om er toch even fris en fruitig uit te zien).

Tip: denk ook aan jezelf. Een kind heeft geen 30 broekjes nodig, zeker niet als je er zelf bij loopt als een slons :D Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk..

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier kinderwagen via marktplaats, scheelt honderden euro's en vind bekleding van paar jaar geleden mooier dan de huidige, ziet er nog goed uit ook. Kamertje ook marktplaats en ikea.
    Veel spullen gekregen zoals badje en waskussenhoezen.
    Natuurlijk toch ook nieuw spullen gekocht, maar dan wel gelet op waar het wat goedkoper is. Alles bij elkaar is het toch een hoop
    geld en gaat het ook nog veel kosten. Is prima maar vind het erg zonde dat uit te geven aan dure meubels en kinderwagen als goedkoper net zo prima is! Zou niet te veel bezuinigingen op maxi cosi trouwens, wel nieuwe kopen omdat je niet weet wat mee gebeurd is en gaat toch om veiligheid.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Poeh, ik was €3200 kwijt, en dan reken ik het badje en de CabrioFix niet mee. Die heb ik via Marktplaats gekocht.
    €420 voor een Maxi-Cosi (incl. voetenzak, Familyfix, regenscherm) en €117,50 voor een badje ging me echt te ver.
    Daar had ik gelukkig maar €85 en €20 voor hetzelfde badje voor betaald.

Kleding en randdingetjes heb ik niet meegerekend.

9. miss1988

miss1988 Lid

2 jun 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier best weinig ookal heb ik op wat kleertjes en de maxicosi en wipstoel alles nieuw.
    De kamer zelf van ikea 200,-.
    Nieuwe kinderwagen van bransson 200,-(prijskiller echt een aanrader)
    Behang en verf 50,-
    Aankleding van de muren meeste zijn oude dingen die ik in de goede kleur heb gelakt en me man is timmerman dus die heeft op zijn werk een boomkapstok gemaakt.
    Verzorgingsproducten en luiers enzo max zelf 15,- wel veel gekregen.
    En kleertjes een max van 50,- zelf uitgegeven en nog wat neutrale kleertjes van dochter lief en veel kados gehad.
    Moet wel zeggen dat ik nog een eerste setje moet kopen en daarvoor ben ik bereid wel wat geld uit te geven.
    Oja de box was 20,- via mp

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

In een eerder soortgelijk topic (http://www.zwangerschapspagina.nl/15289697-post46.html) gaf ik aan rond de €2.000 uit te komen en dat is het uiteindelijk ook geworden. We hebben dan een mix van nieuwe en gebruikte spullen. Aangezien ik dit bedrag vaker voorbij zie komen, vind ik het wel een redelijk bedrag. Ik was overigens niet van plan om zoveel uit te geven. Wilde liever tussen de €1.00 en €1.500 uit komen, maarja ;) Aangezien wij de aankopen ook verspreid hebben over de maanden hebben we bijna geen spaargelden hoeven aanspreken en doet het toch iets minder pijn :p

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Wij zijn tot nu toe ongeveer 600 euro kwijt en hebben het volgende:
    Bugaboo incl maxicosi (van een collega overgekocht)
    Badje, incl srandaard en waskom (mp)
    Kruiken (1 oude van mijzelf alleen nieuwe dop nodig, 1 van mp)
    1 badcape,Wiegje wil hier wel een nieuw matras in, wipper van bright starts, draagdoek en baby bjorn buikdrager (allen mp)
    Waarschijnlijk deze week kinderkamer en box afhalen (ook mp)
    Ik heb voor een jaar aan kleertjes (hele!! goede mp deals, totaal 35 eurokwijt hiervoor)
    2 lakentjes (1 nieuw, 1 mp)

Met name de kleertjes waren goede aankopen. Wel wat kleertjes ertussen die ik niet wil/vlekken hebben/voor meisjes zijn, maar dan nog heb ik supergoede deals gehad.

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben nav dit topic gaan rekenen en schatten wat we allemaal hebben gekocht en wat het allemaal heeft gekost..

Ik zit toch wel op bijna €3500,- :).

Maar we hebben alle verspreid gekocht en steeds een beetje dus nooit duizenden euro's in 1x.

En ik heb ook gewoon heel er veel:p.

Kinderwagen incl. Maxicosi €700,-
    Box incl. Matras en 2 kleden €220,-
    Kamer incl. Bedje, matras, commode, kast, verf, plankje, lamp, gordijnen en muursticker € 650,-
    Badje incl. Toebehoren en daiperchamp €125,-
    Beddengoed ledikant (4 complete setjes en 2 extra moltons) €120,-
    Wiegje incl. Matras en 3 complete setjes beddengoed €160,-
    Kleertjes €200,-
    Babyfoon €60,-
    Flessenset incl. Sterilisator €50,-
    Spuugdoekjes en hydrofiel luiers €75,-
    Draagdoek, voetenzak en lodger bunker €120,-
    Kleding en spullen voor mij incl. Koffertje € 300,-
    Overige spullen (luiertas, aankleedkussenhoezen, kruiken ed.) 350,-
    Tripp trapp stoel; €200,-

Totaal; €3330,-

Nogmaals het is een schatting want ik heb echt geen bedragen bijgehouden.

13. sesa

sesa Niet meer actief

Ik heb 400 euro uitgegeven en heb alles.

14. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wat wij tot nu toe hebben uitgegeven...,

Kamertje (marktplaats) €370,-
    Box (vrienden) €30,-
    Kinderwagen incl buggyinzet, maxicosi, regenhoezen, parasolletje en tas (prenatal) €650
    Kleertjes (marktplaats en nieuw) €50,-

15. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij gebruiken de familiewieg, ledikant van mijn zus en commode die mijn schoonvader zelf heeft gemaakt voor de geboorte van lief. Dit doen we omdat we het mooie spullen vinden en het heeft een bijzondere betekenis voor ons. De kinderwagen krijgen we van mijn ouders.
    Maar we gaan wel een kamer verbouwen dus daar gaat evengoed veel geld in zitten. Aan babyspullen verwachten we evengoed minimaal
    € 1000,- kwijt te zijn.

16. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Voor mn eerste kwam ik minstens op 1000 euro uit kocht dan ook alles wat ik wou, nieuw en lette niet op prijzen. Wou gewoon alles hebben wat ik wou.

Voor mijn 2e (2 jaar later) 2200

17. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Hier al wel dik over de €2000 heen en heb nog niet alles ;)

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Eerste was maximaal 500 euro. Nu met de 2e weet ik het nog niet. We zijn nog niet echt begonnen. Kleertjes koop ik niet i.v.m. unisex kleertjes die ik nog heb. Kinderwagen en kamertje voor de baby ga ik niet te kopen. We moeten alleen een kamertje maken voor de oudste. We hebben een bedje á 30 euro gekocht, behang 60 euro en verder dus nog even kijken.

19. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Ik bedoel voor mn eerste kwam ik minstens op 4000 uit

20. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ehm weet t niet precies.
    Er moest een nieuw dakraam in het kamertje en een behang op de muur..het kamertje kochten we over van vrienden samen met hun box, bad,tummytub voor 225 euro.
    De kinderwagen, mutsy evo hadden we zelf gekocht,maar uiteindelijk van opa en oma gehad.
    De familieiweg is door mn schoonmoeder bekleed.
    Hebben een nieuw aerosleep matras gekocht, beddengoed voor wieg en ledikant, kruiken, badthermometer en nog wat spulletjes.
    Kleding en dergelijke heb ik niet heel veel gekocht, ongeveer het lijstje van de kraamzorg en verder kregen we veel,met name na de bevalling.
    We zijn onder de duizend euro gebleven..

Deel Deze Pagina