Wat geven jullie uit aan de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linnies2013, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Wij hebben weinig uitgegeven, omdat we heel veel hebben gekregen. Van mijn zussen een kinderwagen, box incl aantal kleden, kinderstoel, campingbedje, wipstoeltje, draagzak en veel kleertjes, slaapzakken en badcapes en dergelijke. Daarmee hadden we de grootste uitgaven eigenlijk al bespaard. Via marktplaats hebben we een ontzettend mooie babykamer gekocht voor €140 euro. Daarnaast hebben we eerst een wiegje, maar dat is de wieg waar mijn man als baby in lag, erg leuk en kost dus ook niks! Ik wilde graag een iets luxer (want handiger) badset inclusief thermobadje, standaard en badinzet en was daarvoor ongeveer €80 kwijt (ook dit was eigenlijk een cadeau, betaald met cadeaukaarten die ik voor mijn verjaardag had gevraagd). Verder wat kleertjes, knuffeltjes, beddengoed en dergelijke gekocht voor ongeveer een totaal van €225 euro, inclusief twee dure dekentjes die ik echt MOEST hebben van €40 euro per stuk. We zitten tot zover dus nog onder de €500, maar daar zal straks nog wel meer bijkomen, aangezien we niet weten of we een jongetje of een meisje krijgen, zodra die er is ga ik vast helemaal los met kleren kopen! Maar tot nu toe valt het voor ons dus nog erg mee...

2. nadina123

nadina123 Lid

25 apr 2013
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles nieuw, want het is mijn eerste babytje en ik wil alles aan mijn kleine geven. Ik neem wel veel aan van mijn zusje en haar spullen gebruik ik graag. Ik kom ook in zaakjes voor goedkope spullen, maar de wagen kostte 1300 euro en de kamer ook zeker 1000 met behang en verf etc erbij. Het mag wat kosten, alles voor mijn kleintje. Ik shop voor mezelf niet veel en daarom koop ik lekker veel voor de kleine.

3. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Wij hebben een heel klein budget en hebben daarom ook maar heel weinig aan de baby-uitzet uitgegeven. De wieg is de wieg waar ik zelf nog in gelegen heb, de commode gebruikte ik zelf al jaren als kast in de slaapkamer. Vloerbedekking en muren waren al naar mijn smaak dus die hebben we zo gelaten. Verder hebben we een inbouwkast verbouwd tot hang/legkast. Kinderwagen was een cadeautje van schoonvader, box van schoonmoeder en de babyfoon van mijn moeder. Uiteindelijk hebben we zo'n 100 euro uitgegeven denk ik, onder andere aan wat verf, een tummytub, kleertjes, kruiken en verzorgingsproducten.
    Veel mensen zullen denken dat dat allemaal wel erg weinig is, maar zeg nou zelf: wat herinner jij je van je babykamer van vroeger? De babykamer is meer voor de ouders dan voor de baby, en dat geld spaar ik dan liever op om strakjes leuke dingen te gaan doen met de kleine.

4. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Als het past binnen jouw budget en je baby alles heeft wat nodig is dan is het toch prima? De baby merkt er idd weinig van, het meeste spul is puur voor de ouders. Daarom zijn sommige producten volgens mij ook belachelijk duur: het is puur inspelen op de emoties.
    Ik vind vooral van die billendoekjesboxen daar een mooi voorbeeld van. Betaal je nieuw al gauw 15 euro voor, terwijl boxen voor vochtig toiletpapier bijv. Vaak gratis worden weggegeven... Dat is toch vreemd?

5. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    De babykamer heeft 1200 gekost. De combiwagen 800.
    Ik ben nu in verwachting van onze 2e wonder. Ik ben uitgerekend op het moment dat onze dochter 20 maanden is, dus ik hergebruik nu alles gewoon qua babykamer en combiwagen :)

Deel Deze Pagina